בית / כללי / לענין קבלת מבקשי המקלט בקיבוצנו / אבישי שורש

לענין קבלת מבקשי המקלט בקיבוצנו / אבישי שורש

למען האמת לא נכחתי באסיפה האחרונה אך צפיתי בה בטלויזיה(ואמנם כפי שחברים מעירים ברמת קליטה גרועה) אך קראתי את המצגת ואני אומר כי לי אישית אין איזו בעיה עם קבלת מספר משפחות לתקופה ידועה בקיבוצנו בכפוף לכללים שיקבעו.

התנועה הקיבוצית מזה זמן רב תוהה על תכלית קיומה ומחפשת רעיונות ודרכים לחזור למרכז העשייה של החברה הישראלית כפי שהייתה בעבר. מספיק אם נקרא את עיתוני התנועה ונראה כי מידי שבוע נכתבים רעיונות כאלה ואחרים שכותביהם מאמינים שבכך התנועה הקיבוצית תהפוך להיות מצפן חברתי ומוביל ומורה דרך לכלל החברה ותחדש ימיה כקדם. להערכתי גם הרעיון הזה של  קבלת מבקשי מקלט (בצורה זהירה מאד וסלקטיבית מאד,כפי שמוצע על ידי הצוות) בא מאותם הגיגים ותקווה שהנה יש לנו עיניין שבו יתהפך הגלגל על ההערכה לתנועתנו שכיום אינה בשיאה.

איני מזלזל לחלוטין אפילו בהרגשה הטובה שחשים חברים במעשה הזה אפילו שהוא מינימלי ,את זה אני למד מתגובות החברים ברשת החברתית שלנו וגם מצפון שקט הוא לעיתים סיבה טובה לפעולה זו ודרכי פעולה קביעת כללי הקבלה/ארוח גם יטפל בצד הפרוצדורלי. להזכירכם כי עינין קבלת מבקשי מקלט הוא נושא די טעון בחברה הישראלית והגישה מצד הממשל וחלק גדול מהאזרחים אינו חיובי לשון המעטה. כלומר לצד תחושת הצדק  והרצון למעשה הומני אנו עשויים על מעשנו זה תגובת בומרנג שהנה״המתנשאים״ האלו השמאלנים  במקום לקלוט משפחות מצוקה …….(ואידך זיל גמור) ובמקום להפוך לחוד החנית יחזירו אותנו למקומנו. אני חושב שפגיעה כזו אינה צריכה לרפות ידים במקרה זה ובכלל, אך רעיונות אלו יש להכינם גם ציבורית על מנת שהרעיון יתנחל בלבבות הציבור הישראלי והאפקט יהיה חיובי, ובכלל כמאמר חכמינו ״גילו ברעדה״.

נ.ב. באשר למצגת ובעיקר לציטוטים מן המקורות יש כמה דברים שאינם תמיד במקומם.  ״בכל דור ודור״…. לא קשור לגרים אלא לתרבות הזכרון שלנו העם היהודי.  וטוב שבין המשפטים על עזרה לגר לשימחתי לא צוטט המשפט (למידע בלבד) ״קשים גרים לישראל כספחת״ (כמובן שזו אינה דעתי).

אבישי שורש

הדפסה

אודות גדי רביב

הבעל של סבינה והבן של שולה

בדוק גם

דף מידע ממנהל הקהילה מס 27 – 13.9.2024

דף מידע וקשר 13/09/2024 י׳ באלול ה'תשפ"ד גיליון מס' 27-2024 תוכן עניינים : 1 . …

2 תגובות

  1. על: ״קשים גרים לישראל כספחת״ .מכיון שהוזכר הפסוק הלא נחמד הזה, ראוי שנדע מאין בא ולאן התגלגל. בספר ישעיהו פרק יד, פסוק א כתוב״ כי ירחם ה׳ את יעקב ובחר עוד בישראל והניחם על אדמתם ונלוה הגר עליהם ונספחו אל בית יעקב.".
    חז״ל, משיקוליהם הפכו את המשפט הנדיב הזה, סילפו בלי למצמץ את המילה וניספחו למחלת הספחת והרי לכם משפט המקדש את המפריד ומבדל , כצו אלוהי הבא מנביאי ישראל.

  2. יוחאי שלום. מכיוון שאין רצוני להפוך את רשימתי לפלפולים במקורות ישראל אקצר מאד. צדקת בציטוט עליו מסתמכים חז״ל. אבל יש להבין שכנראה בעית הגרים הציקה לחלקים מהאוכלוסיה עד שנדרשו להמציא פירוש למשפט מתוך ספר ישעיהו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *