בית / הצבעות / הצבעה בקלפי – קבלה לחברות/ בחירת מנהל/ת למש'א 1-3.1.2020

הצבעה בקלפי – קבלה לחברות/ בחירת מנהל/ת למש'א 1-3.1.2020

1. קבלה לחברות –
נחן לזר (בן הזוג של נעמה ארגוב) – עבר

שי וחגי ארוימי (טר) – לא עברו

2. בחירת מ. מש"א –
הצעת צוות האיתור – איתור מועמד חיצוני –

ההצעה קבלה את מספר הקולות הרב ביותר וגם עברה את רף ה – 50%.
ההצעה התקבלה.

הצעות פרטיות – אורית אלעד, מיכל קינן.
שתי ההצעות לא עברו.

 

————————————————–

1. קבלה לחברות –
נחן לזר (בן הזוג של נעמה ארגוב)
שי וחגי ארוימי (טר)

2. בחירת מ. מש"א –
הצעת צוות האיתור – איתור מועמד חיצוני.
הצעות פרטיות – אורית אלעד, מיכל קינן.

הקלפי הממוחשב ייפתח לשימוש החברים במועדים הנ"ל:
מיום רביעי 1.1.2020 בשעה 08:00  ברציפות, עד סגירת הקלפי ביום שישי 3.1.2020  בשעה 08:00.

עמדת הצבעה בקלפי ידני:
–  יום רביעי 3/1/20 בשעות 08:00-15:00 במזכירות הטכנית.
–  יום חמישי 2/1/20 בשעות 08:00-15:00 במזכירות הטכנית.

** עמדת הצבעה ממוחשבת באמצעות קרלוג בלבד, ממוקמת במטבחון המזכירות הטכנית. תהיה פתוחה לשימוש לאורך כל שעות ההצבעה.

טלפון נייד לתמיכה: עמית שילה 054-6611101

הדפסה

אודות קו מעוצב

בדוק גם

דף מידע ממנהל הקהילה מס 27 – 13.9.2024

דף מידע וקשר 13/09/2024 י׳ באלול ה'תשפ"ד גיליון מס' 27-2024 תוכן עניינים : 1 . …

14 תגובות

  1. האם האחוז הנדרש לקבלה לחברות הוא 66 אחוז?
    האם לא היה ניתן לבצע פה עיגול קטן למעלה? הרוב הגדול (64.5 אחוז) כן תמכו בשי טר ובעלה. האם על חודו של אחוז לא נקבל בת יגור לקהילתינו?

    • שקיפות חורפית

      היי זורבה, נדרש רוב 2/3 (66.7% בקירוב), ניתן לאסוף חתימות 10% מכלל החברים, כ-83 נכון להיום, ניתן לערער, ניתן להאריך מועמדות, ניתן לבצע הצבעה חוזרת, כפי שעשו לא פעם במקרים קודמים.

  2. שי וחגי היקרים, גם כשאנו לא מכירים, אני מבקש מכם לא להתרגש. יגור היא הבית שלכם, ודאי שלא פחות משלנו, המצביעים. זה אנחנו, לא אתם. רק מקרה שלא עמדתי במקוכם לפני זמן לא רב. פשוט באותה ההזדמנות נכנסו רבים, אז נבלעתי בתוך ההמון.
    למי שהצביע נגד אומר שהייתי רוצה להיות לרגע זבוב על הקיר בחדר הבקרה של מערכת קבלת ההחלטות שלו ללמוד איך לא. זכותך להצביע נגד קבלה לחברות, מכל שיקול, וכאן הבעיה.
    כשהצבעת קבלה לחברות עוברת, הכל טוב ויפה, ובית יגור מחבק, וברכת יגור מלווה וכו.. כשלא כל כך, אז יש עוד משפחה בתוכנו שנפגעת ומרגישה פחות בבית. לטעמי, הגיע הזמן לשנות את כללי המנהג הארכאי הזה.

    • שקיפות חורפית

      חבר טרי שלום,
      1.מדבריך עולה לדעתי ביקורת קשה עד כדי הטפת מוסר לגבי חברים שהביעו עמדה אחרת משלך.
      2. אינך מציע כאן שום חלופה "למנהג הארכאי", כלשונך. זו הדרך לקבל כאן אנשים לחברות מזה עשרות שנים.
      3. גם אני הצבעתי בעד קבלתם לחברות, אך בניגוד אליך אני מקבל את כללי המשחק ומבין שיש כאלה שחושבים אחרת.
      4. לידיעתך ניתן לאסוף חתימות 10% מכלל החברים, ניתן להאריך מועמדות, ניתן לערוך הצבעה נוספת. זה התקנון שלנו וגם שלך ויש לכבדו.

    • שקיפות שלום,
      1. דווקא ציינתי כי זכותו של חבר להצביע נגד קבלה של משפחה, גם כשהיא בשר מבשרה של הקהילה. זכות זו ניתנת למימוש מכל סיבה. אני טוען שפסילה מכל סיבה, היא שורש הבעיה. הצבעה נגד, בנסיבות כאלה מזכירה לי את החוכמה "הפוסל במומו פוסל". מכיוון שאפשר גם לא להצביע, אני סבור כי צריך מידה לא מבוטלת של רוע לב, כדי לממש את הזכות להצביע נגד. טענותיך לא שכנעו אותי אחרת ורק עודדו אותי לכתוב זאת כאן במפורש.
      2. אני רומז על חלופה, אך מסיבה פרקטית מעדיף דיון ציבורי. לטעמי, צריך לבטל את הנוהג הזה. טענת גילו של הנוהג אינה מחמיאה לחברה מתקדמת. כך היה בעניין הלינה המשותפת, בשותפות הכלכלית האבסולוטית ובעוד עשרות שינויים שהאסיפה ולפעמים הפרקטיקה החברתית השכילו לשנות.
      3. בפסילתך אותו, לא יכולת להמחיש טוב יותר את המימרה התלמודית מסעיף 1.
      4. ביחס לאיסוף חתימות ולשאר נהלים שאני לא מכיר. אני מניח שגם שאר החברים שהצטרפו לאחרונה לאגודה לא מכירים את התורה שבע"פ הזו. אולי הגיע הזמן שתירשם ותפורסם באופן נגיש לכולם. כבכל ארגון בריא.
      פרקטית, הרי ברור לשנינו שהמשפחה הזו, אם תתגבר על העלבון המיותר, תתקבל לחברות. מכאן התהיה שלי למה צריך להנחיל לה את הצלקת הזו? איסוף חתימות, דיון מיותר, הורים שעולים ומתחננים על נפש ילדם, חברים שנעים בחוסר נוחות, הצבעה על הארכת מועמדות, התגייסות כללית של חברי המשפחה להצבעה נוספת לקבלה. לא פשוט יותר לבטל? למה לא לקבל אוטומטית כל בן יגור ומשפחתו, לאחר בדיקות מוגדרות מראש, שגם כך כל מועמד עובר כיום?

      • חבר טרי איני יודע אם אתה כזה טרי אבל מי שמכיר את ההיסטוריה של יגור זוכר לא מעט תוצאות כאלו ותגובות שונות לחלוטין למקרים כאלו
        מצד אחד אתה מכיר בזכותו של חבר להצביע בעד או נגד מה שנראה לו ומצד שני אתה משתמש בפסוק התלמודי אשר סותר את דבריך בראשונה. זכותך וזכות חברים אחרים להתארגנות לשנות החלטה זו ואיש אינו מפריע לך ובלבד שלא תבקר החלטות של אחרים.
        אישית לא הצבעתי

      • אנונימי נכבד
        יש סעיף תקנוני שגם אם היה בו היגיון לזמנו, הביא לגרימת עוול למשפחה צעירה. לדעתי, צריך לבטל אותו. יש כאן חברים שמצביעים אוטומטית נגד קבלה. של כל אחד. זו עוולה שצריך למחות עליה. היא יותר משמעותית מהדרישה שלך ממני להחריש. לא לכך התכוונו מתקני התקנות.
        אני לא חותר להבין את המקור לחרדת הביקורת שאתה מביע ביחס הצבעת חברים. אני לא פסיכולוג והיא לא מעניינת אותי. מי שמעניין אותי, אלה אנשים מתוך הקהילה, שנפגעים מהשיטה הזו. בכל פעם ממשפחה אחרת וזה קורה כאן יותר מדי. לא מתאים שכמה שבועות לאחר פטירת אחד האנשים היקרים כאן, פוסלים קבלה של הנכדה שלו לחברות. ללא סיבה. רק בשם האוטומציה בקרב חלק מהחברים להצביע נגד.

  3. אורלי ושלמה מורן

    מסכימים עם חבר טרי.
    דחיית משפחה של בנים אינה אות כבוד לחברה שלנו (לדעתנו), ואינה מוסיפה להרגשת הבית, לערבות ההדדית וללכידות החברתית שאנחנו כל כך מרבים לדבר בשבחם.
    לא מאוחר לתקן זאת (ערעור+הצבעה חוזרת).

  4. כששי טר ומשפחתה לא עברו חשתי כאב בלב,
    ישר חשבתי איך אפשר לעזור. הרצון המיידי לחבק אותם. לעולם לא נבין או נדע למה אדם כתב לא.
    לשי ,עופרה ,לילדים ,למשפחה ,תחשבו על האחוז הגבוה שתמך. אמר כן. מקווה ומאחלת לכם להרגיש כאן ביגור
    שזהו ביתכם.
    באהבה גדולה

  5. עצוב לי לדעת שבקבוץ שלי, בבית שלי, יש עדיין מצבים שמשפחה, שכל בני המשפחה של האשה הם חברי יגור והמשפחה אינה מתקבלת לחברות. ואם איני טועה, גם לא חסרים להם יותר מ-2%.

  6. חבר יגור ותיק

    איני מכיר את שי וחגי ואיני יודע את הסיבה לכך שקצת יותר משליש המצביעים לא אשרו קבלתם. רציתי להעיר זאת. א: מה לעשות וזה התהליך ואם הגישה שכל בן הוא אוטומטי חבר אז אנא הביאו לשינוי ההחלטה
    ב: כבר לא קיבלנו בעבר מסיבות אלו ואחרות בנים שלנו לחברות. ולפעמים התגובה נגד החלטת הציבור היא של מי הילד ולאיזה משפחה נולד וכאן מהאיפה ואיפה התהליך של היום הוא ,,עם אי נעימויות שזה יוצר לפעמים ,כנראה ההגון ביותר

    • חבר יגור ותיק – אתה לא יודע וכנראה כל אלו שתמכו בקבלה לחברות (רב מוחלט של המצביעים) לא יודעים.
      הצבעה חוזרת אפשרית ומתבקשת במקרה כזה.

  7. יש משהו שאני חושב שפספסתי
    למיטב זכרוני לכל מועמד יש הצגה וראיון ומסבירים לנו מי ומה
    האם היה כזה הפעם? לא ראיתי

  8. בתגובה על חבר טרי.
    לחבר טרי שלום,
    אתה כותב –
    “ביחס לאיסוף חתימות ולשאר נהלים שאני לא מכיר. אני מניח שגם שאר החברים שהצטרפו לאחרונה לאגודה לא מכירים את התורה שבע”פ הזו. אולי הגיע הזמן שתירשם ותפורסם באופן נגיש לכולם.”
    ———-
    האמת היא שהתקנות האלה הן לא תורה שבעל פה אלא תורה שבכתב
    והן מופיעות בחוברת התקנון הקרויה “תקנות האגודה של קבוץ יגור”.
    לפי החוברת –
    פרק קבלת חבר
    28. ….מועמד יתקבל כחבר אם ההחלטה על קבלתו כחבר נתקבלה ברוב של 2/3 מהמצביעים בעד..

    פרק האסיפה הכללית
    89. …המזכירות רשאית לכנס בכל עת אסיפה כללית, והיא חייבת לעשות כך על פי דרישה של לא פחות מ-10% ממספר כלל חברי הקיבוץ, תוך 30 יום מקבלת דרישה כזו לשם דיון בעניין שצוין באותה דרישה.
    ————–
    קצת רקע למתעניינים

    התקנון הקרוי “תקנות האגודה של קבוץ יגור” הוא התאמה קלה לצרכי יגור של חוברת תקנות האגודה של כלל קיבוצי התק’ם. חוברת זו מתעדכנת מפעם לפעם החל בשנות העשרים של המאה הקודמת ועד עתה, כאשר הגירסה האחרונה היא מ – 2002. יש בתקנון הלכות לכל הנקודות הבסיסיות של חיים בקבוץ: מהות הקבוץ, חברות בקבוץ, האסיפה הכללית, חובות וזכויות החברים כל ומה שביניהם.
    לטובת המתעניינים, ונראה שיש לפחות אחד כזה כן ירבו, נשתדל להעלות את תקנון האגודה לאתר בימים הקרובים. בינתיים ניתן (אולי) לקבלו במזכירות הטכנית. יש לציין שעקרונית, במקרים שיש סתירה בין תקנון האגודה לתקנון השינוי, תקנון השינוי גובר. מעשית, אחרי שחוברת השינוי שלנו כבר אושרה ע’י רוב מיוחס של חברי הקיבוץ, נותר עוד אישורה הפורמלי ע'י רשם האגודות.
    התבונה לראות, האומץ לרצות, הכוח לבצע,

    בברכה,
    זאביק לב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *