בית / כללי / סיכום כלכלי – רבעון ראשון 2020

סיכום כלכלי – רבעון ראשון 2020

סיכום כלכלי- רבעון ראשון 2020

בשבוע האחרון הסתיימה הסגירה הכלכלית של רבעון ראשון לשנת 2020.
היות ולא מתקיימות אסיפות ולא ברור מתי יתקיימו אני מעביר סיכום לרבעון ראשון כפי שנסגר, תזרים מזומנים נכון לסוף אפריל והסתכלות קדימה להמשך השנה תוך לקיחת הנחות מסוימות בהתחשב בקורונה.
המשרד הכלכלי, יחד עם המזכירות, בנה תוכנית לחודשים אפריל-יוני ע"מ להעריך את הפגיעה הכלכלית ולתכנן את ההיערכות מנגד (חסכון בהוצאות והשקעות).

מקורות – סה"כ בפועל אנו מעל תוכנית רבעון ראשון בכ- 250 אש"ח (רווח)

עסקי יגור – נכון לסוף מרץ אנו מתחת לתוכנית בסכום של כ- 250 אש"ח-

  • רפת עליה בהכנסות ביחס לשנה שעברה. ביחס לתוכנית 2020 יש חוסר של 74 אש"ח.
  • נדל"ן- תחום שצפוי להיפגע בתקופה זו. נכון לסוף הרבעון יש חוסר של 87 אש"ח מול התוכנית. אנו מעריכים את הפגיעה לחודשים מרץ ואפריל בכ- 300 אש"ח, ופגיעה שעשויה להגיע עד ל- 700 אלף ₪ עד יוני במידה ותתמשך תקופת ההסגר בענפים מסוימים.
  • מסגריה- הוצאה חד פעמית שנגררה מסיום שנה שעברה- 73 אש"ח מול 0 בתוכנית.

הכנסות ממיסים – נכון לסוף מרץ אנו בתוכנית ואף מעט מעליה. מס איזון- ישנה פגיעה במיסוי בסכום של כ- 85 אש"ח בעקבות המחצית השנייה של מרץ (חל"ת, פיטורין) ביחס לממוצע של תחילת השנה, אולם מנגד עלייה כוללת בהכנסות מעבודה פיצתה על החוסר. הצפי הוא כמובן להמשך פגיעה באפריל שהוא החודש העיקרי בו חווינו את ההסגר (כ- 100 אש"ח).

הכנסות מיוחדות – הגדלת הכנסות מסל שירותים מהמועצה בסכום של כ- 350 אש"ח ביחס לתוכנית.

שימושים – סה"כ בפועל אנו מתחת לתוכנית רבעון ראשון בכ- 150 אש"ח (הפסד)

צריכה ושירותים – נכון לסוף מרץ אנו מתחת לתוכנית בסכום של כ- 300 אש"ח (הפסד)-

  • ענף המזון- פגיעה של כ- 250 אש"ח עקב צמצום והפסקת העבודה עם לקוחות חיצוניים (שוכרים, קיבוץ אפק). צפוי להימשך גם בהמשך השנה. נעשות פעולות צמצום ע"מ למזער את הפגיעה ביחס לתוכנית.
  • אקונומיה ומרכולית- הפרש של 52 אש"ח ביחס לתוכנית.

הוצאות קהילה – נכון לסוף מרץ אנו מעל לתוכנית בסכום של כ-200 אש"ח (רווח)-

  • חסכון בהוצאות בגיל הרך- כ- 250 אש"ח.
  • נוי- ירידה בהוצאות- כ- 72 אש"ח ביחס לתוכנית.
  • רווחה ושיקום- עלייה בהוצאות- כ 90 אלף ₪ מעל לתוכנית.

הנהלה וכלליות – נכון לסוף מרץ אנו מתחת לתוכנית בסכום של כ- 60 אש"ח (הפסד)-

  • חסכון בהוצאות הנה"ח- כ- 20 אש"ח.
  • עלייה בהוצאות המזכירות- כ- 87 אש"ח (בעיקר צוות צח"י).

סיכום – סה"כ בפועל אנו עומדים בתוכנית ומעט מעליה.
הסיכום אומנם מייצג כרגע מציאות רחוקה של שיגרה ביחס למה שעברנו במהלך אפריל, אך לפחות מראה שנכנסנו לאתגר הקורונה מאוזנים עם עמידה בתוכניות.
כבר במהלך מרץ ראינו ירידה בגביית מיסים ובנוסף עלייה בתשלום של חל"ת לחברים שעובדים בקיבוץ (כ- 109 אש"ח) ועלייה קלה בתשלום השלמות לתק"ה. כל אלו כאמור התאזנו ברובם עם פעולות חיסכון מנגד.
יחד עם זאת יש להמשיך ולבחון את עצמנו כל הזמן היות ואירוע הקורונה כמכלול עדיין אינו מאחורינו, הן בהשפעותיו הבריאותיות שעשויות לצוץ שוב בכל רגע ובוודאי ההשלכות הכלכליות שאת מרביתן אנו חשים כעת וגם הן עדיין מלוות אותנו ביתר שאת וימשיכו לפחות בחודשים הקרובים בעוצמה משתנה.

תזרים (סוף אפריל 2020)-
מעט רקע- יש צוות כלכלי ביגור שנבחר בקלפי. הצוות התכנס מאז כניסתי לתפקיד מספר פעמים בשנת 2019 ומאז אירועי הקורונה מתכנס בצורה יותר תכופה. עדכונים נשלחים באופן שוטף. הצוות שנבחר בקלפי כולל את ניר יובל, לורי כספי, שפי עוז, אופיר צירלין, רני טנא, אודי קינן, אלי אזולאי. בנוסף הוזמן לישיבה עם המזכירות לבקשתי גם דורון ס"ט והוא שותף להתייעצויות.

במהלך חודש מרץ המשרד הכלכלי הכין יחד עם המזכירות תוכנית שתפקידה להעריך את הפגיעה הצפויה ככל ותתארך תקופת ההסגר. התוכנית נדונה במזכירות ועל בסיסה הוחלט לנקוט בגישה שמרנית (השקעות, הוצאות).התוכנית מעריכה כי במהלך הרבעון השני צפויה פגיעה של כ- 900 אש"ח ביחס לתוכנית 2020.

מרבית הפגיעה מגיעה מענף הנדל"ן (עסקים הקשורים במזון, אירועים, תערוכות, תצוגות)- כ- 700 אש"ח.
בנוסף- פגיעה בגביית מס איזון, ירידה בהכנסות ענף המזון (כפי שהוסבר קודם), עלייה בהשלמה לתק"ה וכן תשלומי ביטוח לאומי פנימי לחברים עובדי הקיבוץ. מנגד יש חיסכון שמגיע מצמצום הפעילות בתקופה זו. החיסכון הצפוי בתחום החינוך לכל הרבעון- כ- 450 אש"ח.

יתרות נזילות לסוף חודש אפריל-
ליגור יתרות נזילות של כמעט 30 מיליון ₪ ועוד כ- 6 מיליון ₪ בהשקעות- סה"כ כ- 36 מיליון ₪. במהלך פברואר הגדלנו מאוד את היתרות הנזילות ע"מ להיות מוכנים לכל תרחיש. במידת הצורך נוכל לגייס סכום נוסף של כ- 5 מיליון ₪. אין בזה צורך כרגע.

חוב יגור לבנקים- כ- 29.5 מיליון ₪.

חוב יגור לחברים- כ- 44 מיליון ₪.

השקעות פיננסיות- כ- 6 מיליון. פרושות על פני 3 השקעות ברמות נזילות שונות.

החזר מס הכנסה בגין 2018- הגשנו דו"ח למס הכנסה בדרישה להחזר של כ- 6 מיליון ₪ בגין שנת 2018. צריכים להיכנס בהמשך השנה.

הלימות הון- כלפי החברים- כ- 82%, כוללת (חוב כולל- בנקים וחברים)- כ- 49%.

אין עצירת תשלומים. מתכווצים ככל הניתן ומונעים הוצאת כספים החוצה.

הבנייה בשכונת הלול נמשכת בקצב גבוה. תסתיים לקראת סוף 2020. יש לציין כי הקיבוץ משקיע כסף רב בפרויקט בהמשך להשקעה בשכונת המשתלה בשנת 2019.

 

מצב כספי תאגידי יגור-

אחי"ג– יתרות שליליות של כ- 3.6 מיליון ₪ (שנה שעברה יתרה שלילית + הלוואה כ-5.3 מינוס). החזר הלוואה צפוי להסתיים ביולי. אין שינוי מהותי במהלך השנה. הכסף מגיע מהעברת רווחים מהתאגידים לקראת סוף השנה.

יגור חקלאות ועסקים– יתרה של כ- 1.9 מיליון ₪. במהלך אפריל נלקחה "הלוואת קורונה"- הלוואה בערבות מדינה בתנאים טובים של 3.5 מיליון ₪. אנחנו אחרי עונה גרועה מאוד בגד"ש, תקופת  הוצאות בחקלאות ללא הכנסות (יגיעו בהמשך השנה) והשקעות שבוצעו בתחילת השנה (טרקטור, רכב). בנוסף – התפתחות המסחר בירקות תחת החממות (ביחס לשנה שעברה) דורשת הון חוזר גבוה.
אנו מצפים לעונה חיובית בגד"ש ובמשתלה (למרות אובדן ההכנסות בפסח) כך שיהיה תזרים חזק לקראת סוף השנה.

אורות יגור– יתרה שלילית של כ- 707 אש"ח (שנה שעברה יתרה שלילית של כ- 1.1 מיליון ₪). בוצעו שינויים ושיפורים משנה שעברה. החברה מרוויחה והתזרים חיובי. ייקח עוד מספר חודשים לסגור את היתרה השלילית.

בא-לגן– יתרות שליליות של כ- 4 מיליון ₪. הנטל התזרימי העיקרי בשנים האחרונות- הספייס. כרגע הפארק וגם הספייס סגורים. לא צפוי להשתפר. מאמץ להוריד הוצאות למינימום.

חוצות יגור– יתרות שליליות של כ- 3.5 מיליון ₪. הפעילות מרוויחה ומייצרת תזרים חיובי. סוחבת חובות משנים קודמות. התזרים ישתפר בהמשך השנה. יש פגיעה מינימלית בתקופת הקורונה. הסטופ-מרקט והמשתלה ממשיכים לשלם שכר דירה כרגיל.

מי יגור– יתרות סוף אפריל סביב 0. זו תקופה של הוצאות לאחר החורף ועדיין לפני העונה. בתקופה המקבילה אשתקד היו במינוס של כ- 600 אש"ח. השנה צריך להתחיל לייצר תזרים מהפרויקט הסולארי במאגר כך שצפוי תזרים חיובי מאוד.

הדפסה

אודות מערכת האתר

בדוק גם

ישיבת מזכירות 17.5.17

כניסה למועמדות, רכבי גד״ש - נסיעות פרטיות, סיכום רבעון ראשון 2017

41 תגובות

  1. נועם אולי תסביר לי ולציבור כולו את משמעות המשפט שהכנסת לראשונה בדוח שלך והוא הלימות ההון. מה פירוש
    לשאר הדברים אתייחס כאשר אקרא שנית ושלישית את הדוח שלך

  2. שלום לנועם וגם ל״יש לנו גוגל״
    השאלה שלי לא נעשתה בשביל לקרוא בגוגל (אני יודע מכבר מהי הלימות הון). הנקודה היא, כפי שכתוב בגוגל שגובה הלימות הון בבנקים כפוף להוראות האוצר ואילו אצלנו אין כל הוראה וחוק וזה גם מה שכתבתי על אלעל ,לא בשביל להשוותה ליגור אלא להציג כיצד מתקיים תהליך של הוצאת את כספי החברים לעומת אין תהליך אצלנו
    ובאשר לדוח עצמו. נתייחס בקרוב

  3. שלום נועם
    ראשית לכל תודה על הדיווח. תמציתי מפורט ובהיר – כן ירבו:)

    אשמח אם תסביר איך למרות עליה בהכנסות מעבודה יש ירידה במס איזון. ייתכן שלא הבנתי נכון את המשפט הבא?
    " …. מס איזון- ישנה פגיעה במיסוי בסכום של כ- 85 אש”ח בעקבות המחצית השנייה של מרץ (חל”ת, פיטורין) ביחס לממוצע של תחילת השנה, אולם מנגד עלייה כוללת בהכנסות מעבודה פיצתה על החוסר. "

    • שלום,

      המשמעות היא שעלייה בשכר בחודשים ינואר ופברואר (למשל משכורת 13 בלגין) מביאים לעליה בגביית המיסים ביחס לתוכנית 2020.
      באופן מוחלט כאשר בודקים את מרץ מול חודשים קודמים יש ירידה בערך מוחלט של כ- 85 אש"ח.

      מקווה שהצלחתי להסביר.
      נעם

      • תודה על התשובה נועם. האם המשמעות היא שבחודשים ינואר פברואר 2020 היתה הכנסה ממס איזון גבוהה מאשר בינואר פברואר 2019?

    • ואחרי קריאת הדוח איך אתה מעריך את מצבה של יגור?

      • שלום,

        מטרת הדו"ח כפי שרשמתי אותו היא לתאר מצב בצורה שקופה ואובייקטיבית ללא פרשנויות. רק מספרים.
        הכנסתי נתונים של תקופה מקבילה אשתקד ע"מ לתת נקודת ייחוס.
        אני מניח שבדיווח באסיפה (כשיהיה) אפשר יהיה להציג בצורה גרפית יותר ועם הסברים יותר מפורטים ע"מ להעריך שינויים לאורך זמן ולראות מגמות.
        אני גם מקווה שיהיה מי שיגיע ויתעניין בנתונים.
        להערכתי מצב יגור הוא יציב. הוא מעט טוב יותר משנה שעברה, ולמרות זאת חוסר הוודאות הוא עדיין כה רב שלדעתי צריך לנהוג במידה רבה של שמרנות.
        יגור ממשיכה לקיים את רוב הפעילויות בקהילה, כולל בניית שכונת הלול.
        לא בוצעו קיצוצים או מהלכי התייעלות.
        זה לא טריוויאלי במצב היום.
        נעם

        • קורא אתר צומת יגור

          שלום נועם
          יש מצב שלאור התחזית הכלכלית הקודרת עקב משבר הקורונה תדונו מחדש בהחלטה לפטור ממס איזון את כל מענקי הקורונה?

          • שלום,

            כפי שרשמתי למעלה- מטרת הדו"ח היא לשקף מצב בצורה אובייקטיבית.
            הפרשנות היא של כל אחד כפי שהוא מבין או מפרש את הנתונים. אני לא סבור כמוך שהכל קודר.
            לגבי המענקים- המזכירות קיבלה החלטה. זו בהחלט לא תורה מסיני.
            בניגוד אליך אני סבור שהפטור ממס איזון- כן או לא, הוא עניין חברתי בעיקר, והרבה פחות כלכלי.

            נעם

          • שלום נועם
            מס איזון ומסים בכלל הם גם חברתיים וגם כלכליים, וכגזבר אתה ודאי מודע לכך לא פחות ממני.

            וכאשר יגור עלולה להיפגע בכמעט מיליון שח לדבריך, ויש משפחות שיצאו לחל"ת או פוטרו ויזמים שנפגעו,
            לתת פטור ממס ממענקים ממשלתיים (שנתנו ממניעים פופוליסטיים של קינג ביבי) זה בעייתי גם מבחינה חברתית.

            אם אני זוכר נכון, בועז הצדיק בזמנו את הפטור הנ"ל בכך שרק שתי משפחות נדרשו לעזרה. נראה שכרגע המצב שונה.

          • נועם גם הדוח שאתה מוסר לא תמיד אוביקטיבי ונתון לא פעם ולא פעמיים לפרשנותך. למשל לומר שאי פתיחת מערכת החינוך גרמה לרווח הוא פרשנות משום שאם כך אולי נסגור את מערכת החינוך לתמיד וזה רק מלמד כמה מערכת זו מסובסדת אם כך מן הראוי להחזיר לחברים חלק ממסיהם בגין אי קיום מערכת זו וכן ביטול חדר האוכל. כלומר יש פה הרבה פרשנות ואתה נטלת צד אחד. ובכלל קשה לקיים שיח בשיטה הזו והייתי מציע לקיים שhח כזה הוידאו/טלוויזיה פנימית שלנו ואז גם תוכל להציג בטבלה מסודרת את המצב הפיננסי שלנו וגם לקיים מצב של שאלות ותשובות.

  4. תק"ה – שכר מינימום.
    אני קורא בחוברת השינוי שתק"ה צריכה להיות שכר מינימום = היום 5300 ש"ח.
    ובדף הדוח המצרפי רשום 4744 ש"ח?
    זה לא אמור להיות אותו הסכום?
    תודה.

  5. שלום לאנונימי 40,
    5,300 זה ברוטו שכר מינימום.
    4744- נטו. מחשבים לפי הנטו
    בועז

  6. שלום אבישי,

    ממש לא.
    החיסכון הצפוי מערכת החינוך (בדוגמה שנתת) הוא לא פרשנות אלא מספר מוחלט. זה לא ביחס למה אתה חושב, או אני או כל חבר אחר, אלא ביחס לתוכנית המשק 2020 כפי שהוצגה.
    כל זה עלה גם בשיחות וגם כאשר ישבנו במשרד הכלכלי- יגור מסבסדת 70% מתשלומי ההגיל הרך ולכן לא פלא שסגירת המערכת מורידה עלויות לקהילה כולה. זה לא נתון סודי, אלא שקוף לחלוטין.
    ברור שסגירת מערכת החינוך או לחלופין הורדת הסבסוד תוריד את עלויות הקהילה ותאפשר הורדת מיסוי. זה נכון דרך-אגב לכל הסבסודים (הרבים) שהקיבוץ מקיים היום. אבל זה לא מה שהחליטו חברי הקיבוץ לפני כשנתיים בחוברת השינוי.
    הטענה השנייה שלך להחזרת כסף היא לא לוגית. פעם אחת אתה טוען שאין כסף ופעם שניה אתה רוצה לחלק את מה שאין? אתה עצמך רשמת ובצדק שיגור צריכה לממן כעת תוספת השלמות לתק"ה ושאר עלויות שנגזרו מאירועי הקורונה.
    נעם

    • בהזדמנות זו אשמח לקבל הסבר להחלטות הבאות בחוברת השינוי:

      א. יש סבסוד משמעותי להוצאות חינוך
      ב. קצבאות ילדים פטורות ממס איזון

      ההיגיון הפשוט אומר שלפחות חלק מקצבאות ילדים ישמשו למימון הוצאות חינוך, לא כן?

      ובאופן יותר כללי – על פי החוברת, כל הכנסה שאינה מוגדרת כ"חלף עבודה" פטורה ממס איזון (גם קצבאות זקנה למשל). מה היה הנימוק להחלטה זו?
      בחוברת עצמה לא מצאתי הסבר (וגם מעט ניסיונות לקבל הסבר בעל פה לא עזרו).

  7. שלום שלמה,
    החינוך מוגדר בחוברת השינוי כתחום ליבה. ככזה הוא מסובסד במסגרת הליבה ב-50% ועוד 20% מימון על ידי מיסי החברים. כל שנה אפשר לשחק באחוז הסבסוד של מיסי החברים, ליבה מקובע ל-50% בשבע השנים הראשונות לשינוי. מיותר לציין את הערך של חינוך לקהילה ובכלל ולכן הוחלט על סבסוד גבוה לחינוך.קצבת ילדים- היות וזו הכנסה שהיא לא חלף עבודה, בעצמך ציטטת את ההחלטה, לכן לא ממוסה.
    ההיגיון היה, למיטב זכרוני, היות וזו הכנסה שלא קשורה לעבודה אין למסות אותה.
    בריאות איתנה
    בועז

  8. שלום בועז
    כעיקרון, מה שכתבת בפסקה הראשונה, על חשיבות החינוך וכו', מקובל עלי. במיוחד, אני גם סבור שהשקעה בחינוך בחברה כמו שלנו היא חיונית, ושנכון להשקיע בכך הכנסות ממסים וממקורות אחרים.

    מה שאינני מבין ולא מצאתי לו הסבר בחוברת הוא:
    מדוע החלטנו לפטור ממס איזון הכנסות שאינן קשורות לעבודה? במיוחד, למה לפטור ממס איזון קצבאות ממשלתיות למינהן (קצבאות ילדים, קצבאות זקנה ועוד)?

    הרי יגור כאמור מסבסדת חינוך באופן משמעותי, וקצבאות ילדים מיועדות לממן חינוך. לאור זאת, מה ההיגיון בלפטור קצבאות ילדים ממס איזון?

  9. אופס… נא להתעלם מהמילה "מוגבל" בהודעתי לעיל
    —————-
    תוקן.

  10. שלום נועם,
    אי פתיחת מערכת החינוך שגרמה לרווח היא פרשנות שאפשר בדרך אחרת (ביזארית) לפרש כמה גדול הסיבסוד ואולי אפשר ללא המערכת ואז הרווח יהיה קבוע והמיסים ירדו. גם זו פרשנות שכמובן לא מקובלת עלי).

  11. שלמה שלום
    אני רוצה להתייחס רק לעיניין מיסוי קצבאות זקנה שכביכול פטרנו אותן ממס איזון
    ובכן אתה טועה משום קצבאות זיקנה היו ועדין ממוסות נכון שתוך ארבע שנים הן תעלמנה אבל זכור ,הוראת הרשם היא(וכפי שהחוק פוטר) כי הכנסות מהביטוח לאומי(זיקנה,,תאונות נכות וכו) לא ממוסות ואכן חוץ מקצבת זיקנה אף אחת מהקצבאות האחרות לא מוסתה
    באשר לשאר דבריך בכל הנוגע לסיבסוד, כקטעים מהתקציב ,קבענו כהסכם שאפשר את השינוי

    • שלום אבישי

      אף אחד, כולל הרשם, לא מגביל את כללי המיסוי הפנימי של יגור (ושל הקבוצים בכלל).

      במיוחד ההחלטה שכל ההכנסות שאינן "חלף עבודה" פטורות ממס איזון היא שלנו, לא של הרשם.

      לדוגמה: מאחר ויגור ממשיכה לתמוך גם בגמלאים וגם בחינוך ילדים, לא ברור מה הסיבה לפטור קצבאות ילדים וקצבאות זקנה ממס זה.

      מישהו מצוות השינוי זוכר אולי מה מקור ההחלטה?

  12. שלמה שלום,
    לדעתי אתה טועה. כפי שהרשם קבע לנו רוב אחר להעברת השינוי שממילא רוב זה לא נקבע על ידנו ,בסמכותו והוראתו אין למסות קצבאות למיניהן מבטוח לאומי ובהן קיצבת זיקנה ושאר קצבאות המונפקות על ידי הביטוח הלאומי. אגב גם רשות המיסים אינה גובה מתשלומי ביטוח לאומי מס ובכלל רק רשם האגודות מאשר לנו שינוי בכלל
    מה שקרה ביגור הוא שהמבוגרים הסכימו להסדר על מנת לזרז את השינוי ולכן הוסכם על מיסוי מדורג המסתיים תוך ארבע שנים
    אגב איך יגור תומכת בדיוק בגימלאים. הם מקבלים הכנסה ומשלמים מיסים וגם תומכים במערכת של יגור.

    • שלום אבישי

      למיטב ידיעתי אין שום מניעה למסות במס פנימי כל הכנסה הנראית לנו (חברי יגור), כולל גמלאות למיניהן.

      אחזור בי כמובן אם תפנה אותי לחוק\תקנה האומרת אחרת.

      בשמחות

  13. אני מכבד את ידיעתך ודעתך אבל לדעתי המציאות שונה. תפנה בבקשה לרשם האגודות השיתופיות.

    • עורך דין בדרך

      אבישי

      עד לפני זמן לא רב (לפני השינוי) הקבוץ לקח לעצמו את כל הכנסות החברים כולל כל הגמלאות – וזה לא היה בניגוד לחוק.

      קל וחומר שהקיבוץ רשאי לקחת לעצמו חלק מההכנסות באמצעות מיסוי פנימי. .

      • שקיפות קייצית

        עורך דין בדרך שלום,
        לדעתי אתה מערבב מין בשאינו מינו. תקרא שנית את דבריך בבקשה.
        מבחינה לוגית המסקנה שאתה מסיק לא רלוונטית, גם אם כל חלק בנפרד יכול להתקיים.

        • עורך דין בדרך

          שלום שקיפות קיצית.
          המילים שלך קצת מרחפות בשבילי. תוכל בבקשה לדייק – מה לא מסתדר לך מבחינה לוגית בדברים שכתבתי?
          ובכל מקרה מי שטוען שיש חוק על פיו אסור לקבוץ למסות הכנסות מסויימות – נטל ההוכחה היא עליו.

  14. לעורך דין בדרך –
    גם לפני השינוי וגם היום הכספים המועברים לקיבוץ הם לאחר שהחבר נתן יפוי כח להעביר כספיו לקיבוץ, ובין לתת ולקחת המרחק רב.

    • עורך דין בדרך

      שלום אבישי
      בא נימנע ממחמאות אישיות – אני לא אביא את דעתי עליך ולהפך.
      כאשר אדם מתקבל לחברות בקבוץ הוא מתחייב לנהוג על פי החלטות הקבוץ, ולכן מה שכתבת אמנם נכון אך לא רלוונטי לשאלת החוקיות עליה אנחנו דנים.

    • : הדיון המשפטי פה מעניין ומחכים, אבל כולנו יודעים שההקלות השונות במיסוי היו חלק מהמאמץ לשכנע את החברים לתמוך בשינוי.
      אחרי שנתיים, בתוספת ההחלטה התמוהה על פטור ממסים למענקי ביבי, צריך לדון בהם מחדש – ויפה שעה אחת קודם.

  15. שלום לעורך דין בדרך ובהצלחה
    אפילו איני יודע עם י אני מדבר ולכן אין פה שום עיניין אישי. לעומת זה אני מזדהה בשמי ורק עורך האתר נמצא בין האלמוני למזוהה על מנת להפוך לעיניין אישי
    ראה את תגובת שקיפות קייצית.

    הערת המערכת: איננו יודעים את זהות הכותבים האנונימיים. אנו מקפידים על כבוד כל הכותבים, אנונימיים או לא.

    • עורך דין בדרך

      שלום אבישי
      ראיתי את תגובתו של שקיפות קיצית וגם עניתי עליה.
      אחזור על תשובתי זו במילים אחרות –
      א. שקיפות קיצית אפילו לא טורח לנמק את טענותיו
      ב. (וזה העיקר): אין שום כיסוי לטענה שלקיבוץ אסור לקחת מס איזון מגמלאות שחברים מקבלים, ויותר מכך – טענה זו מנוגדת לעובדות. מי שטוען אחרת, נטל ההוכחה עליו.

      • שקיפות קייצית

        אהלן עורך דין בדרך, אנסה להסביר שוב במילים אחרות:
        סטטוס הקיבוץ השתנה ב-1.1.18 ולכן נראה שההקבלה שניסית ליצור איננה במקומה.
        כלומר, אין בעובדה שנהגו בצורה מסויימת בקיבוץ השיתופי כדי להשליך או להכשיר מדיניות כזו או אחרת בקיבוץ המופרט. אין כאן תולדה מובנית של יציאת דבר מתוך דבר. דבריך קל וחומר יצרו מצג שגוי. כל זאת מבלי להכנס למדיניות המיסוי העכשווית, חוקיותה וסבירותה.

        • עורך דין בדרך

          שלום שקיפות קיצית.

          מה שכתבתי התייחס רק לשאלה אם הקיבוץ רשאי מבחינה חוקית למסות גמלאות ילדים וגמלאות זקנה וכו. הדגש הוא על "מבחינה חוקית".

          חוקי המדינה ובמיוחד תקנון האגודות השיתופיות איפשרו תמיד ליגור (ולכל הקיבוצים) לקחת לקופה הציבורית את כל הכנסות החברים – כמובן בתנאי שהדבר מעוגן בתקנון האגודה של אותו קיבוץ.

          ומאחר וחוקי המדינה הרלוונטיים לא השתנו, קל וחמר שהם מאפשרים ליגור למסות את ההכנסות כראות עיניה גם אחרי השינוי – כאמור בתנאי ששיטת המיסוי אושרה כחוק על ידי האסיפה הכללית.

          אפשר ורצוי לדון על שיטת המיסוי שלנו, אבל הכרזות כמו "אסור למסות הכנסה מסוג זה או אחר" הן לא נכונות ולא מסייעות לדיון.

          מקווה שהייתי מובן.

  16. למערכת השומרת עלינו מכל פגע. גם אני לא יודע מי הם הכותבים האנונימיים אבל לא יתכן שאנונימי ויהיה(?) מכובד ככל שיהיה לא יכולה להתקיים מערכת שהאנונימי מכנה ״אישית״ דבר שיכול להתקיים רק בין אנשים מוכרים בשמם
    אין בכך איזו התנגדות למישהוא להופיע באלמוניותו אבל יש לכך גם חסרונות בצד היתרונות של הסתתרות מאחורי אין שם

    • עורך דין בדרך

      מערכת יקרה – כשם שאתם עורכים כמעט כל הודעה שלי….
      ——————-
      הערת המערכת:
      צודק, ואיתך הסליחה.
      תוקן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *