בית / אסיפות / דפי יגור, יומן 22.4.2021

דפי יגור, יומן 22.4.2021

יומן דפי יגור 23.4.21 לקריאה לחצו כאן או על התמונה

הדפסה

אודות מערכת האתר

בדוק גם

ספרת מלאי במרכולית ובכלבו מרכולית

ביום שלישי 24.12 המרכולית בספירת מלאי שעות פתיחת המרכולית: בוקר: 06:30-08:30 אחה"צ: 16:00-19:00 בין השעות …

26 תגובות

  1. אני לא משוכנע שיום העצמאות הוא המועד האופטימלי בלוח השנה, להעלות על נס את מי שמימשו את זכותם הדמוקרטית הלגיטימית, ועלו בפרצוף זועף לגשר. היקרים לנו, העפילו לגשר, בקןר ובשרב, חמושים במסיכה, שלעיתים, אולי, צמצמה במעט את שדה הראיה שלהם והכבידה קמעה על אספקת החמצן. ואולם הם בהחלט החדירו לתודעה את חשיבות הגשרים עצמם. 75 שנה לפיצוץ הגשרים הצודק והמיותר, שהמיט עלינו, בין השאר, את השבת השחורה, זמן טוב לזכור שהם עשויים להיות שימושיים מאוד. להמשיך לבנות גשרים. הרבה. ולתחזק היטב את אלה שכבר קיימים. שאפו.

    • אני לא משוכנע שאני מבין מה התכוונת לומר

      • חבר זעוף פרצוף

        לשקיפות: חבר טרי מתלונן על כך שביום העצמאות ציינו לשבח את החברים שהשתתפו בהפגנו נגד השחיתות השלטונית,
        ======
        תגובת המערכת:הושמטו הערות לגופו של אדם ולסגנונו

  2. להפך, חבר טרי, להפך:
    כאשר השליט ירום הודו הפך את טקס הדלקת המשואות למופע חנופה שצפון קוריאה לא היתה מתביישת בו, חובה אזרחית ממעלה ראשונה היא לרומם את אלו שממשיכים להפגין נגד הקיסר, וטוב שכך נעשה אצלנו.
    אחרת איך נדע שצפון קוריאה זה לא כאן?

  3. חבר טרי, על פי תוצאות הבחירות ביגור רוב רובם של חברי יגור תומכים בסיום שלטונו של ביבי. מה מפריע לך שמודים בשמם לאותם חברים שהפגינו להגשמת מטרה זו?

  4. ואלאק למה ככה? אני אמרתי שמפריע? חשבתי שלא מכובד ……
    ===========
    תגובת המערכת: הושמטו הערות בלשון חריפה ולועגת

    • משתמש אנונימי (לא מזוהה)

      חבר טרי מה כבר עוללת שצינזרו אותך?

      • לא מבין על מדוע התהפך עליי העורך. בסהכ רציתי לברך את חברי יגור בני העדה הדרוזית בברכת החג. בכל אופן, קטע דבריי והשאיר את ה"לא מכובד.." נתן דרור למגיבים כאן לעוות דבריי, ובכך בעצם שיסה נגדי. ואת מי? את אלה שמפגינים נגד השיסוי..
        תודה על ההסברים שכאן זה לא ביביסתאן ושלא אתבלבל. חשוב לשמר את המצפן הערכי והתרבותי הזה וטוב שיש מי שמסביר בבהירות ואדיבות שכזו ללבנטין מקומי. ואגב האלימות בהפגנות, אינני נציג הפורעים או קרוב אליהם מכם, פיזית או רעיונית, גם כשנוח לכם להציג זאת. להיפך, אתם נתקלים בהם, אבל מה חשבתם שיקרה? שיחלקו לכם בקלאוות? נדמה שמפגיני השמאל לדורותיהם סבלו אלימות קשה הרבה יותר. אולי בפעם הבאה הצטיידו בכסאות של כתר (מדגם קלאב, בלי הידיות, 4 ב100 שח בהום סנטר) והשיבו לפורעים באבי אביהם.
        יאללה, עוד שעתיים לאפטאר ואללה נמאס כבר מהצום הזה. רמד'אן כרים.
        ==========
        תגובת המערכת: לאחרי עריכה למיתון הסגנון

  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    בהפגנה בשבת , צעקו לעברי 2 ביביסטים "ההורים שלך אחים, זה היה העלבון המוחלט, נעלבתי עד עמקי נשמתי…
    עד עכשיו הם צעקו: "רק ביבי" מה שמזכיר לי קריאה אחרת ומועל יד ה….לר.

    חבר טרי, כאן לא בביסטאן, התבלבלת
    כאן לכל אחד מותר להגיד את דעתו בצורה מכובדת ולא מוחקת את האחר, לא משסה ולא פוגעת.
    מרגש שאתה שולט בהיסטוריה של יגור ויודע על השבת השחורה, אבל מה שכתבת היה ממש מיותר

    אתה מוזמן להפגין (כמונו בלי ששלמים לנו…) בעד מה שבא לך, הגשר פנוי רוב הזמן

  6. חבר זעוף פרצוף

    חבר טרי – אם כך הסבר מה לא מכובד בכך שביום העצמאות מודים לאותם חברים שמחו במשך שבועות נגד השחיתות השלטונית, וכך נתנו קול לעמדתם של רוב מכריע של חברי יגור.
    האם רק לשופרותיו של המשוחת מבלפור מותר לשבח את השליט ירום הודו באותו יום העצמאות?

  7. הערה לעורך.
    כשאין ציפיה כי תשכיל להתגבר על נטייתך לתת דרור לעמדותיך, בתעדוף דיעות בפלטפורמה הזאת, אז גם אין אכזבה.
    מכאן ועד להאשמת חבר בנקיטה בלשון לועגת, רק על שום עמדותיו, נדרש אובדן דרך. מצא מילת לעג אחת בדבריי ואפטור אותך מדעותיי לצמיתות. או אז תוכלו, בעלי הדיעה הנכונה, למחוא כפיים האחד לשני, כתחליף זול לפעילות אירובית בריאה.
    קריאה שטחית של התגובות בשירשור זה בלבד, גם ללא הפרשנות שלך, חושפת פגם מובנה בהבנת החשיבות של חופש הביטוי במחוזותינו. דמוקרטיה לא נבחנת היכן שנוח לרוב מקומי, ובוודאי שלא לעורך ביטאון.
    =====
    תגובת המערכת: כמובן נשמח להסביר אבל לא באתר.

    • חבר טרי האם תוכל להסביר בבקשה איך מצד אחד ניסית לפני כחודש וקצת לשכנע חברים להצביע לרשימה הערבית המשותפת ומצד שני כתיבתך כאן תומכת בנתניהו או אם לדייק מתנגדת למתנגדיו.
      לי יש סברה או הסבר משלי לכך וגם העליתי אותו בעבר, אך אשמח לדעת ממך עצמך. תודה מראש.

    • מי אתה חבר טרי, פעם שמאל, פעם ימין, פעם מנומס, פעם מתלהם, האם אתה אריה, גירפה? האם אתה אמיתי?

      • אני חושב שהתגובה שלך דיכוטומית מדי. ימין שמאל, מנומס ומתלהם ואפילו אריה וג'ירפה ממיץ פטל ולא מדירה להשכיר. גווני אפור עושים טוב לליאם ניסן. יעקו גם לתגובות.
        בכל זאת, אנסה לענות, לא מתחייב לקוהרנטיות.
        מי אני? לא באמת חשוב. תרצה לדעת, תוכל לשאול את העורך, הוא יודע, גם כשלא הזדהיתי בפניו. אציין כי איני היחיד שהזדהה בשם הנקוב.
        אבל אולי יעניין אותך ואת המשתלחים בי כאן מה אני חושב ולמה אני מביע זאת כאן.

        אני לא חושב שהתלהמתי וככלל, אני משתדל שלא להתלהם, אבל מרשה לעצמי קצת סרקזם ומכיר בזכותך להשתלח בי כתגובה. הגבתי למערכת שערכה את דברי.
        הקריאה לתמוך במשותפת היא הדרך שלי להתמודד עם מצב בו אתר הממומן ע"י קהילה מהווה פלטפורמה פוליטית, די מוטה. זה לא צריך להיות כך.
        אינני תומך במשותפת, גם כאני חושב שמדובר במפלגה חשובה, שחשוב שתתקיים, גם כשהיא כוללת בתוכה דורשי רעתה של מדינת ישראל. יותר מזה, דב חנין, יוצא המפלגה (חד"ש) הוא בעיני מהמשובחים בפרלמנטרים שעבדו בכנסת ישראל.

        אני מעריך את ראש הממשלה על מבצע החיסונים, גם כשניהול המשבר היה פארסה. על הפרוספריטי הכלכלי, גם כשהוא קפיטליסט מדי. על הסכמי השלום ועל מניעת מלחמות שאפילו אצלנו קראו לו ליזום גם כשיכול היה לעשות יותר לקידום היחסים עם הפלסטינים. בד בד עם ההערכה, אני סולד ממנו בשל השחיתות, שאנחנו לא לגמרי מבינים את היקפה ובשל העובדה שנדחה על ידי רוב שותפיו ושסיכל כל אפשרות לצמיחה טבעית של מנהיגות עתידית בסביבתו. אני מקווה שיוחלף, ומעניין אותי לקרוא האם יש נקודה אחת שאתה מסוגל לזקוף לזכותו. לא ברמת הפן לשיער.
        אני מכבד ראשי ממשלה ונבחרי ציבור, גם כשאני חולק עליהם. אני מכבד את מוסדות המדינה וגם הקיבוץ, וחושב שצריך לתת הרבה קרדיט לבעלי תפקיד, בעיקר לנבחרי ציבור. מותר להם לטעות, כפי שקרה בנאום יום העצמאות, ומותר להעיר להם במישרין, אבל גם בדרך בה בחרתי כאן.
        אני לא מתעניין במתקפות לא ענייניות נגדי, כדוגמת כמה כאלה בשירשור ובד"כ אשאר אדיש להן. מנגד, אביע דעתי כשעורכים את דבריי כפי שקרה כאן.
        אני חושב שצריך להפריד את הדת מהמדינה, ועל אותו המשקל, גם את הפוליטיקה הארצית מהקיבוץ, ובמידה (למעט בנושאים חברתיים) גם מהתנועה. לזה התכוונתי בעניין הגשרים. אני מעריך את המתינות היחסית שנקטה התנועה במערכת הבחירות האחרונה, גם אם כנראה היה זה בזכותו של חבר הכנסת מקיבוץ חנתון.
        אני חושב שההיתר שניתן לחברי רמת יוחנן להציג את מיצג הצוללת במאגר, על אדמות קק"ל שהוחכרו לנו לצרכי חקלאות – לא מכובד, לא תקין ולענ"ד אף פגע בענייניות המחאה.
        אני מעריך ומרגיש קרוב למשנתם של ברל כצנלסון ושל יצחק טבנקין, דוגל במדינה יהודית סוציאל דמוקרטית ברוח מגילת העצמאות, מופרדת דת ומדינה. מה אתה חושב על משנתם?
        אני חושב שקהילה שאין בה ריבוי דיעות היא בד"כ פחות פלורליסטית ושחבריה נוטים לקיבעון מחשבתי, גם כשוודאי שזהות ערכים משפיעה על כך, אף היא.
        לא התחייבתי לקוהרנטיות, אבל נסה למצוא את הקשר –
        אני חושב שיגור חייבת ללכת להסדר דיור שתואם לרוח השינוי. קיבלנו דיווח מצוות השיוך לפני קרוב לשנה וחצי. ואז קם צוות אי השיוך, ואם הוא רואה זמן בסביבה הוא לוקח אותו, לוקח ת'זמן. אני חושב שהסחבת שנוקט צוות אי השיוך מהווה שימוש בה דה פקטו ככלי אנטי דמוקרטי, שעלול לכפות עלינו אי שיוך. זאת משלושה טעמים:
        1. גידול מהותי בזמן שחולף מהיום הקובע 27.3.2007
        2. החרפת המדיניות כנגד הקיבוצים שבא ידי ביטוי בביטול חלופת האגודה – האופציה המועדפת עליי
        3. עלייה משמעותית בערך הקרקע, שתחריף מאוד ככל שתגיע אלינו המטרונית וככל ש"מפרץ החדשנות" יתקדם. מה דעתך בנושא זה?
        אני חושב שהמצב הפוליטי החריג יפתח בקרוב חלון הזדמנויות להחזיר את חלופת האגודה. אני סבור שהוא יהיה קצר מאוד בזמן. בהקשר הזה, אני סבור שהתנועה הקיבוצית תוכל להפוך את העת הזאת לשעתה הגדולה.
        אז אמרנו – נתניהו, טבנקין, ברל, והרלוונטי יותר – השיוך. ממתין לתגובתך.

        • תגובת המערכת לחבר טרי:
          ברוב המכריע של המקרים אין לנו מושג מי מסתתר מאחורי הכינויים. מבחינה טכנית אין לנו אפשרות לברר וגם זה לא מענייננו. במקרים יוצאים מהכלל, באופן מקרי נחשפה לנו זכות הכותב. ולא נמסור אותה הלאה ואין מה לשאול.
          מהתגובה למעלה נערכו והושמטו כל הערות ביחס להיותנו "מוטים", או "סותמי פיות", שספגנו עד עכשיו, למרות שאיננו מאפשרם הערות מסוג זה ביחס לחברים או מוסדות (כלומר שהם "מוטים" או "אינטרסנטיים" או טועים) ובאמת מרוב שימוש נראה כאילו דיבור תקין. הוא לא!. והחושב שועדה או בעל תפקיד ביגור מועל בתפקידו ימצא את הדרך להעלות את הנושא בפורום מתאים. לא כאן. ההטיה היחידה שלנו היא להגנת חברים ומוסדות מלשון רעה, וכאן אנו משתדלים להיות בית שמאי ולא בית הלל. לחומרא ולא לקולא. לעיתים הסרקאזם מוגזם בעיננו ואז הנטיה היא לעדן ולמתן אותו, וכאן השיקול שלנו דווקא לקולא, ולכן לעיתים מה שנתפס לכותב כסרקאזם בריא, אסוציאציה מקורית, כתיבה יצירתית והומור חתרני מרענן, ולקורא הרגיש דווקא כ הגחככה התנשאות, לעג, או סתם גרפומאניה מיותרת – מאושר, מחמת ספק תום לב.

        • רק אעיר שקריאתו של חבר טרי להצביע למשותפת באה בצמוד לקריאה לא להצביע למרצ – דבר שתאם באופן מפתיע את האינטרסים הגלויי שך ביבי באותו זמן.
          ההתעקשות לכנות מחאה א-פוליטית נגד שחיתות שלטונית ללא תקדים, מחאה שצמחה מהשטח על ידי עשרות אלפי אזרחים מהשדרה המרכזית של הציבור, כולל אקדמאים טייסים בכירי מערכת הביטחון לשעבר ואחרים, כ"הפגנה פוליטית" שאין זה יאה לפרגן לה בפומבי משום היותה פוליטית, פסולה בעיני
          ========
          הערכת המערכת: הושמטה מילת גנאי

          • במקום "ההתעקשות …." צ.ל. "ההתעקשות …" אנא תקנו תודה.
            ——————-
            אין בעייה. תוקן.

        • אני מודה שהתעייפתי בערך בשורה החמישית. השינה שלי בלילות כבר לא משהו. לא הבנתי מה אתה מנסה לומר.

  8. בהמשך לדברים...

    תגובת המערכת
    ל "בהמשך לדברים"
    הערתך הושמטה בגלל ייחוס מחשבות לכותב אחר,
    והמאמר שהבאת הושמט כדי לחסוך טרחה ועומס. להבא צרף לינק. בבקשה
    ועמך הסליחה

    • בהמשך לדברים...

      למערכת שלום
      צרוף לינק לא מתאים במקרה זה, משום שהמאמר פורסם באתר שהגישה אליו חסומה לאלו שאינם מנויים על הארץ.
      כפי שכתבתי, רציתי לפרסם המאמר באתר זה בהמשך לפרסום מאמר אחר שבזמנו פרסמתם באתר זה במלואו (למרות שדווקא אליו כן ניתן היה לצרף לינק, למיטב זכרוני).
      אנא פרסמוהו, או לפחות תנו הסבר מניח את הדעת
      לטובת מינויי הארץ, הנה הלינק
      https://www.haaretz.co.il/opinions/.premium-1.9744800
      מקוה שהמערכת תאפשר גישה גם לאחרים.
      ========
      הערת המערכת: במיוחד בעיניים פוליטיים, כל אחד אץ רץ לפרסם את הרשימה שהוא אוהב. זה מכביד ומטריח על ניהול האתר, ולא נאפשר. את מוזמנת להביא פיסקה חשובה או ציטטה ולהסביר את ההקשר. ובא לציון גואל. ההגבלה במקרה הזה היא על הכמות ולא על התוכן. ואיתך הסליחה

      • בהמשך לדברים...

        עדיין לא הסברתם מדוע חבר טרי רשאי היה לפרסם מאמר מלא של גלית ד.א. שכולו שבחים וקילוסים לשליטנו הנערץ (זה שאסור להזכיר את שמם של המפגינים נגד שחיתותו), ואילו לי אסור..
        להלן פרסום קטע מאותו מאמר, ברשותכם:
        ———–
        דיסטל־אטבריאן, נתניהו רואה בך לא יותר מפרֵחה כנועה
        מאת: אור סיונוב, פעילה חברתית מתל אביב.
        קטע מהמאמר:
        ….ואכן חיש מהר, כאילו בהוראת מנצח מיומן באמנות הרטוריקה הדמגוגית, הקול העדין והרך (של גלית ד.א. בנאום הבכורה שלה) מתחלף בטון צורם, מתכת חלודה ומזהמת, שכל מטרתה לכפות באימה על כל המאזינות והמאזינים לבחור מיד באחת משתי זהויות: שותפים או בוגדים? תומכי בנימין נתניהו או עוכרי ישראל? ישראל הראשונה או ישראל השנייה?

        האפיזודה החולפת הזאת ששמה דיסטל־אטבריאן, שתיעלם מחיינו ותצוץ מחדש בעוד חצי עשור בתוכנית ריאליטי להמונים, היא האשה המזרחית התורנית המגלמת את התפקיד המוכתב לה בזירה הפוליטית המהונדסת של בנימין נתניהו. לכאורה אסור לי לדבר על המזרחיות שלה — שהרי תכף תבוא המקהלה ותכנה אותי גזענית — אך אם היא עצמה מניחה את מוצאה במרכז הדיון, לא יהיה מן הנימוס להתעלם מדבריה לחלוטין, הלא כן? אולי היה מוטב להתעלם מנאום הרשע שלה, אך דווקא בשל היותי אישה מזרחית, הרגשתי בכאב לב גדול איך נאומה מחלל את ילדותי ואת תרבותי, איך הוא מזנה את הבית המסורתי שלי, ואיך הוא קושר בין המוצא שלי ובין הנאשם בפלילים — ועל תועבה כזאת אין לי זכות להבליג…..
        ————–
        קטעים נוספים אי"ה בקרוב.

        • הכותבת מצהירהה על עצמה כאשה מזחית אבל זה לא נותן לה לגימציה לכתיבה כל כל גזענית ושובניסטית. תת רמה בסגנון וולגרי

  9. אם אתה קרבי ןמתלהם ושש אלי קרב תיזדהה בשמך ואז ההתיחסות תהיה אמיתית ורלונטית.

    אני לא יודע באם אתה כותב את עמדותיך בציניות או שאתה רוצה ליצור פרובוקציה.אנא בכבודך תציג את שמך ונדע איך להתייחס לדבריך.צבי מלכין

  10. חבר זעוף פרצוף.

    כך חבר טרי מתאר את המפגינים:
    "…ועלו בפרצוף זועף לגשר. היקרים לנו, העפילו לגשר, בקןר ובשרב, חמושים במסיכה, שלעיתים, אולי, צמצמה במעט את שדה הראיה שלהם והכבידה קמעה על אספקת החמצן."
    אם זאת לא הגכחה אינני יודע הגכחה מהי.
    זכותו של חבר טרי להגחיך את מי שלא תומך בביבי. אבל למה מצנזרים את מי שמעיר לו על כך?

  11. המפגינים, כבודם במקומם, השתמשו בזכותם הדמוקרטית ועלו לצומת להביע את מחאתם.
    לגיטימי לחלוטין.
    עם זאת, להעלות על נס ולהודות על פעילות פוליטית בעת ברכת המזכיר על הבמה החגיגית של יום העצמאות – לא לגיטימי ולא במקום.
    ימים יגידו אם כל ההפגנות האלה שיפרו או הרעו את המצב. נראה ששיחקתם לו לידיים…

    • חבל שלא יותר מכך

      לכל חברי האנינים (או הביביסטים)
      אתמול הגיעה לשיא חדש סאגת אי מינוי שר המשפטים, והובהר פעם נוספת שהמדינה שבויה בידי אדם חסר מצפון שמוכן להקריב הכל – אבל הכל – על מנת להישאר בשלטון.
      אלולא המחאה המתמשכת בבלפור, בקיסריה ובמאות גשרים ובצמתים, יש מצב שהדבר היה עולה בידו.
      מטרת המפגינים היתה אחת – לא לאפשר לנאשם בפלילים לעמוד בראש הפירמידה. האם היינו מוכנים שבראש המועצה המקומית למשל יעמוד אדם כזה?
      המעט שניתן היה לעשות הוא להודות לאותם חברים מעטים מתוכנו שהשתתפו בקרב החשוב הזה. כן ירבו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *