דברים שכתבתי בטרם נקבעה האסיפה:
לחברים שלום,
לאחרונה נודע לי על נסיון של קבוצת חברים להביא לדיון חוזר באסיפה, חלק מהחלטות יגור שהתקבלו לפני כשנה בקלפי בנושא השיוך, במטרה לשנות ו/או לבטל סעיפים בענייני גרושים (שהתגרשו אחרי 1.5.2014).
כמו כן התגלגל גם אלי מסרון, אותו קיבלו חברים שהוצע להם לחתום על בקשה לדיון כאמור באסיפה (מצורף כאן כקובץ).
שמי אבנר (50), אבא לשני ילדים. נשוי לשעבר.
אעפ"י שעקרונית קיימת אפשרות לבקש דיון חוזר, ע"י איסוף חתימות בשיעור 10% מחברי יגור, זהו נסיון שלא נכון לקבלו במקרה המדובר, ואפרט את הנימוקים, בהיבטים משפטיים, כלכליים וציבוריים:
1. ההחלטה לגבי דירה לסימון הינה התחייבות בלתי הפיכה (בהנחה שהתהליך יושלם מול רמ"י) כלפי המשפחות ובכלל זה משפחות הגרושים.
בעיקר (אך לא רק) נכון הדבר במידה ויש גרושות או גרושים שכבר חתמו על הסכם סימון דירה.
במילים אחרות: קבוצת החברים מבקשת למעשה לבטל הסכם עם צד שלישי. להבנתי ביטול כזה איננו בסמכות האסיפה.
2. במידה וההחלטה המקורית התקבלה ברוב גדול, זה מחזק יתר על כן את חוסר הלגיטימיות של ביטולה או נסיון לכך כאמור.
3. גם אם הנסיון של יוזמי המהלך נעשה באופן ענייני ובלב נקי, לא סביר לשנות החלטה שנתקבלה לא מזמן כחלק מהחלטות השיוך שעברו קלפי יחד לאחרונה.
4. אם נסיון כזה חלילה יצלח, נפתח פתח לשנות כל החלטת שיוך ובמקום להתקדם נעצר או נלך אחורה.
5. היות ולא השתנו הנסיבות, אין סיבה סבירה לדון מחדש בהחלטות השיוך שהתקבלו לאחרונה.
6. אם קבוצת החברים שחתמו על הבקשה תצליח להפוך את החלטת הקלפי, זה חושף את יגור לתביעות מצד משפחות שכבר פעלו בהתאם להחלטה שהתקבלה.
כך לדוגמא, משפחות שהשקיעו בדירתן בהנחה שניתן לשייכה (עפ"י ההחלטה כאמור), או משפחות שבחרו לעבור או שלא לעבור על סמך אותן החלטות, או אם יש משפחות גרושות גרושים שכבר סומנה להן דירה.
7. אותן משפחות שנאלצו להתגרש, נגזר עליהן להתפצל ועפ"ר להיקרע מבפנים, כולל השלכות על ילדיהן. ביטול החלטת הקלפי יחזיר אותן למלחמות משפטיות ביניהן.
סעיף זה אינו משפטי, אלא חברתי ציבורי ערכי.
8. משפחות הגרושים יתחשבנו בעתיד עם יגור בגין ההטבה, כך נקבע בהחלטות. לכן לא מדובר ב"אפליית יורשים" ( לשון יוזמי ביטול החלטות השיוך), מה גם שחלקן מתגוררות בשתי דירות ששוות יחד פחות מבית אחד בשכונות שונות ביגור.
9. בפן המוסרי, לאן יילכו גרושים בני הקיבוץ שלא יוכלו לשייך דירה? איזו בשורה צודקת וערכית מביאה קבוצת מבקשי דיון חוזר?
10. הצעת קבוצת החברים בסיפא של דבריהם, לפיה "גרושים יוכלו לסמן דירה רק אחרי מי שסימן דירה ללא קשר לותק מכיוון שבית האב קיבל דירת קבע"
לוקה בשתי בעיות:
א. "הקביעה"/ הטענה אינה נכונה (יש גרושים שגרים שניהם בדירות מעבר)
ב. ספק אם ביטול הותק המוצע הנו חוקי.
11. מנוסח המסרון שהועבר לחברים שחתמו עולה רושם של אי בהירות וחוסר עקביות בתוכנו, ועולה חשש סביר שלפחות חלקם של החותמים לא הבינו לעומק את הנושא ואת ההשלכות הרוחביות של חתימתם על כלל חברי יגור.
עניין זה מהותי, משום שהוא מציב סימני שאלה נוספים על תוקפו של דיון חוזר.
12. בסיכומו של עניין, ההחלטה שהתקבלה ביגור זה לא מכבר, היא ההחלטה הנכונה שרוב הציבור תמך בה, ומעבר לחוסר ההתכנות לבטלה כעת, היא הכי סבירה בנסיבות העניין, היא נכונה גם מוסרית וחברתית וגם כלכלית.
לאור זאת אני מציע בידידות ליוזמי המהלך לרדת מהעניין, ובכל מקרה סומך על הנהלת יגור שתדע מה נכון לעשות.
אבנר, מה אתה מציע לעשרות משפחות צעירות ורווקים שמחכים לתורם כבר שנים ועדיין נמצאים בדירות 35 מ"ר עם תינוק? האם רווחת ילדיך קודמת להם? לרוב ילדיהם של הגרושים יש בית אחד מרווח ולכן לדעתי אתם יכולים לבחור חלקות אבל כאחרונים בתור, תן לי את הסיבות למה משפחתך זכאית לבחור לפניהם וילדך יקבלו ירושה כפולה/זכאות לחלקה נוספת להמשיך חייהם פה בניגוד לילדיהם של כל השאר?
באמת שאין לי מושג ואשמח להבהרות
אלמוניקי, ביקשת אסביר:
נושא התור הוא הנקודה היחידה שהיא תיאורטית ברת שינוי.
תיאורטית, כי בפועל לשנות החלטה לגבי העבר ושהתקבלה ברוב עצום של מעל 80% מהמצביעים לא מזמן, זה בעייתי בלשון המעטה.
זה גם נעשה בצורה בעייתית ערכית משפטית וחברתית.
מחר יאסוף מישהו חתימות ויבקש דיון חוזר לגבי אלמנים או לגבי כל השיוך, או דיון חוזר בקבלתך לחברות או כל נושא אחר. זה מדרון חלקלק שלכ אפשרי לעצור בו מרגע שאיפשרו לדון בכך. יש כאן ניצול לרעה של סעיף 10%. מציע לך לראות את שידור האסיפה. יעבור לקלפי והציבור יחליט.
נושא השיוך השני לא רלוונטי מהסיבות שציינתי. אני מכבד דעה פרטית של כל חבר אבל אם היא בסתירה לחוק או להסכמים בלתי חוזרים שנחתמו או במחיר הקפאת כל השיוך ותביעת רמי את יגור במאה מליון, תעשה את החישוב אם שווה.
זה לא מעשי. זה כן מוקש או מטען בתהליך השיוך.
ראשית ליבי על אלו שביתם ומשפחותיהם משתנים.
זה תהליך מאד לא פשוט, אמנם החיים ממשיכים אח״כ אבל בהחלט זה ארוע קשה בחיי אדם באשר הוא.
אבל,
יש לעשות הפרדה בין מתן זכויות בנכס/מגרש לבין אמפתיה לכאבו של אחר.
במשך שנים רבות מאד כל זוג שהתגרש קיבל לידיו דירת משפחה נוספת למען ילדיו וצרכיו.
העניין הוא כזה, הדירה הזו ניתנה לו על חשבון חברים אחרים-רווקים. שכל חטאם הוא שלא הקימו משפחה באותה העת. גם היום, יש מספר לא מבוטל של רווקים שגרים בדירות 40 מ״ר כפי שחבר(חוזר) ביגור פרסם.
יש בינינו משפחות שהפרגולה שלהם גדולה יותר מ 40 מ״ר.
אותם חברים, שאכן שעתם קשה, זועקים במלוא הפה על העוול שנגרם להם. הם רק שוכחים לציין שמהלך עשרות שנים יגור תיעדפה גרושים על פני רווקים.
והנה הגענו ליום שאין יותר מעברי דירות, וכל רווק יקבל את דירתו הקטנה ואולי עוד אחת צמודה לה ולך תסתדר ותשקיע לבד.
מדוע גם ממשיכים להפלות לרעה רווקים?
הרי אותם גרושים הם בעלי ותק גבוה מרוב הרווקים. מתן אפשרות שווה לבחירת דירה ממשיכה לדחוק לאחור את אותם רווקים שחיו כל חייהם בקיבוץ ועל אחת כמה וכמה דוחקת את אותם בנים שרוצים לחזור ליגור ולבנות פה את ביתם.
השימוש בשפה משפטית הוא ציני עד מאד, קצת קשה לגלות אמפטיה כאשר פונים לערכאות. ועצם הניצול של עזרה משפטית כאשר העזרה היא גם מייצגת את הקיבוץ יש פה מקרה בעייתי לטעמי.
ההחלטות על השינוי והשיוך טומנות בחובן גם שינוי אמיתי בהתנהלות. המשך מתן עדיפות לגרושים היא בפירוש באה על חשבון רווקים ובנים חוזרים.
יהיה הדיון אשר יהיה, אני קורא לשנות את ההחלטה ולוודא שגם חברי יגור אינם מקיימים תא משפחתי לא יפגעו וידחקו לאחור בסדר הבחירה לדירה לשיוך. במיוחד בדירות המעבר שבחירתם אמורה להתחיל בקרוב.
קודם כל חשוב לציין שאני לא בעד להוציא אנשים מדירותיהם. גרוש שהשקיע בדירתו זכותו לחיות בה עד סוף חייו אבל להוריש אותה לא יוכל. כמו בקיבוץ הישן דירתו תחזור לקיבוץ והחלקה הזו תוכל לפתור מצוקה של משפחה אחרת. משפחה שהתגרשה אחרי 2014 תוכל לשייך רק חלקה אחת להורשה, לא לתת לשייך 2 חלקות דבר המהווה יתרון אדיר לילדיהם של זוג הגרושים על חשבונם של כל השאר, את זה צריך לפתור. עוד עשרים/שלושים שנה ה 13 חלקות הנוספות האלו יוכלו בדיוק לפתור מצוקה של משפחה אחרת במקום ללכת אוטומטית לילדיו של הגרוש, שכבר זכו בחלקה המקורית של ההורה הנוסף.
ושכחתי להוסיף את הדבר החשוב ביותר כלקח לכולנו:
שרצים מהר מהר להעביר החלטות והצבעות על נושאים מהותיים כל כך בלי לדון ולפרוס את כל הבעיות שיעלו בעתיד בעקבות זאת אז פוגשים את הבעיות בתוך התהליך והוא נתקע. אז מה עדיף לרוץ מהר ולסמן V או לפתור קודם בעיות ולעשות תהליך איטי?
מסכים עם כל מה שנאמר
צריך לחשוב גם על המשך הקיבוץ כקיבוץ
ולכן כדי להגן על נכסי הקיבוץ וכדי להימנע מתקיעות אינסופית בתהליך צריך כבר היום לפתוח הכול ולדון בשיוך הוני
יהיה הרבה יותר פשוט וקל לתת פיצוי כספי מאשר להילחם אחד בשני עשרים שנה
והדירות תישארנה לעולמי עד של הקיבוץ
ממש לא גרוש..אבל כל כך מסכים עם דברי יעל. אורלי אריאלה וההנהלה.אתם את קרן ו110 חברים שהזוי שבתוכם יש גם גרושים..שמענו על השמות….נוגעים בדבר כל כך רגיש בלב ליבם של המשפחות הילדים.ומקוה שאתם לא תהיו במקום שלהם. הכל יכול להיות בימינו…..ראיתי את האסיפה והתביישתי לאיזה חברה אנחנו רוצים להגיע פשוט רוע….וכל מי שחתם בכלל לא מבין את ההשלכות לעתיד. על בנייתהבלוקונים הבריכה..והרס חברתי ולא חוקתי…..
חביבי יקר אין פה רוע, יש אינטרסים מנוגדים והרבה חתמו בשביל להביא זאת לדיון נוסף כי אכן לא מבינים עד הסוף את כוונות המשוררים וראוי לעשות על זאת עוד ועוד חשיבה ודיונים, הריצה קדימה בעיוורון לא תעשה טוב גם כן. בסוף אפשר להפגש באמצע או לקבל עמדה של צד אחד אבל לדעת שבשיוך יהיו נפגעים, לא נצליח לרצות 1000 איש. אתה דעתך כזו וזכותך אבל תדע שגם עליך ניתן לומר איזה רוע, פועל מבצע כסף של 2 חלקות וכו'
התבלבלת לגמרי כרמלי מצוי..אני מהצד לגמרי. ולי לא יהיו 2 חלקות לידיעתך….פשוט התביישתי באסיפה שכזאת על דברים שנאמרו.לא נאה ולא מכובד….אז שאתה כותב דברים אל תמציא ואל תוציא דברים מהקשרם…..ואם מחר אולי גם אתה יכול להיות בצד של הגרושים אולי תבין ותראה דברים אחרת.
קרן והקבוצה איפה היית עד היום…רק שמדובר בגרושים…לאורך שנים יש פה קבוצה הרבה יותר גדולה של עובדי חוץ…לא מכניסים קרנות השתלמות.עושים מה שבא להם…חיים בליגה אחרת….מה מה מה….
ג.נ. בקבוצת אינטרס שמעוניינת בשיוך מהיר ורציף, לא דרך בתי משפט.
גם כשיש ממש בטענה לכפל ירושה. גם כשהתהליך היה לכאורה אולי נגוע בכל מיני ("זיקה"? מה קרה שהצטרכנו פתאום? אילו קיבוצים הצביעו על "זיקה"? האם מוצתה בחינה סבירה לניגודי העניינים בקרב הצוות?)
גם כשחלק (קטן) מהגרושים/ות אוחז בקרנות המזבח ומהלך עלינו אימים באופן ארוגנטי, מניפולטיבי ומנותק מהמציאות המשפטית, וודאי הערכית. החלטנו משהו וצריך לעמוד בו.
צריך לאזן קצת הגינות לתור להקצאת דירות ואח"כ שיהיה לבריאות לגרושים וליורשיהם, בלי ציניות, חייהם פחות פשוטים., לא הייתי מתחלף.
ואם כבר הגינות, אז ממש לא לאפשר לדין ליקוב את ההר ביחס מי שהתגרש קצת אחרי ההחלטה על מה שמכונה "הזיקה". שישלם, כשאף אחד כאן לא משלם? לא נראה לי סביר, ודאי שלא הוגן.
לנשוי שלא מקנא,
מה עיניינך בנושא? אתה הרי כבר בבית קבע על חשבונך או ע״ח יגור פה הדיון הוא בין משפחות צעירות ורווקים לבין גרושים שקיבלו מיגור דירות לאחר פרידתם. ותנחש עח מי הם קיבלו? נכון על חשבון אותן משפחות ורווקים.
יגור נהגה במשך עשורים בזילות במשפחות שכאלה וברווקים עוד יותר.
כל פעם שאדם נפרד רק ביגור הוא משתדרג ומקבל דירה לצרכיו ומי נשאר מאחור???
אז הגיע הזמן לאזן ולעשות צדק. כל 13 ובמיוחד המאיים מבניהן יתאפקו ויקבלו זכות לשיוך רק לאחר שקבוצת החברים שמעולם לא קיבלה דיור ראוי מיגור תבחר ותצליח לשפר במעט את מצבה, והאמן לי הוא לא כזה להיט.
ולגבי האסיפה, ראיתי איומים מצד יו״ר ההנהלה, ראיתי קצת זלזול מצד מנהל הקהילה וראיתי אישה אחת שמייצגת מעל למאה אנשים שלא מסכימים עם כל הנחתה שעופר אדר ושות׳ מנחיתים עלינו ללא כל יכולתֶ לשנות או להשפיע
האם לחברה כזו אתה מכוון? שאסור לשנות ואסור להביע את דעתך אחרי שהמערכת דופקת אותך בלי סוף?
תמיד יש שני צדדים, אל תתיימר לדעת הכל.
לא מתיימרים. אבל חושב שקבוצת החברים התבלבלו לגמרי..פוגעים בקבוצה קטנה…
כל פעם מישהו יקום יארגן חתימות ויאלה. זה הקיבוץ החברתי שאנחנו רוצים. וכן תתפלאו אנחנו נשואים. אבל בעד קבוצת הגרושים…
=======
התגובה נערכה קלות. נא לשמור על שפה נקיה ולא אישית.
לקבוצת ה-110, יום יבוא ותבינו מה עוללתם לקיבוץ שלם. איפה המוסריות? איפה הערכיות? זה מה שחונכתם להיות? לא מנסים לשנות כללים באמצע המשחק.
איפה הייתם לפני שנה כשהעברנו את ההחלטות ברוב של 80%?
לקיבוצניקים עם לב ולכל המגיבים בהקטנה כמו: ״התבלבלתם״, זה הקיבוץ שאתם רוצים, איפה הייתם וכדומה:
השפה שלכם לא ראויה ונטולת התייחסות עניינית לנושא.
מה קרה? קבוצה של רווקים ומשפחות צעירות מרגישות ששוב ושוב ושוב היא נדחקת לאחור כי מישהו החליט להיפרד ועכשיו כל הקהילה צריכה להתאים עצמה לעניין.
ומה לגבי אותן משפחות שגרות בדירות קטנטנות? מדוע אסור להן להגיד עד כאן? מעכשיו זה כבר לא טובת הקיבוץ אלא לביתו של כל אדם ואדם.
הנסיון להשמיץ הוא בזוי בעיני. ואין שום סיבה שבעולם שגרוש שכבר קיבל מגורים ביגור יבחר לפני משפחות שממשיכות להידחק לאחור.
לא הייתי מדבר על ערכיות שקבוצה קטנה הולכת לקבל פה עוד נכס של מיליון/מיליון וחצי על חשבון ילדיהם ובניהם של כל השאר שהרבה מחכים להקלט בקיבוץ, אך חסרות חלקות. חייבים לייצר מנגנון שיאפשר לגרושים להשאר בדירותיהם אך לא לשייכן. להשתמש בחלקות האלו לקלוט עוד בנים/בנות חוזרים בעתיד. ולמה מתעוררים רק עכשיו? שמעבירים את סעיף הגרושים שהוא מוקש בתוך הצעה גדולה ולא מקיימים דיון ספציפי בנושא ומציפים אותו לציבור, אלא מעלימים אותו בתוך הזיקה הגדולה, אז הרבה מהציבור עיוור. הלוואי ונתעלה בעזרת ההנהלה והציבור ונגיע לפשרה.
===========
התגובה נערכה מעט. על מנת לעמוד בכללי הכתיבה באתר.
אנא שמרו על שיח מכבד, ללא הטלת דופי, רמיזות והשערות, לגבי חברים וגם לגבי בעלי תפקידים.
אני הייתי בין אלו שחתמו וזאת בשביל לקיים עוד דיון ולהביא למודעות הציבור את הבעייתיות בהחלטה הקיימת ש’דופקת” קבוצה לא קטנה של רווקים ומשפחות צעירות עם ילדים. אז את מי ”נדפוק”? את ילדיהם של המשפחות שתקועות בחדר קטן או את הגרושים ששאפו ל 2 ירושות לילדיהם, שכבר נמצאים בדירות טובות מרוב המשפחות הצעירות ושילדיהם בעלי חדר נפרד בבתי קבע ועכשיו יקבלו עוד אחד במרחק 100 מטר מהשני? איפה ההגיון החברתי פה ואיך אתם מעזים לגרום לנו להרגיש רע עם זה שביקשנו עוד דיון?
האם כולנו יכולים להיות קיבוצניקים עם לב ולהתפשר? לתת לגרושים שהם חברים כשרים מהמניין לשייך אבל מתחתית הרשימה. אחרי שנים של העדפת גרושים על פני רווקים ומשפחות צעירות אז לתת להן לבחור קודם את החלקות, ולגרושים שילדיהם כבר בבית קבע אחד ומסודרים, לתת לבחור אחרונים. האם זה לא ערכי ומוסרי והגיוני לחברה קיבוצית עם לב?
דיי לנסות להפוך קבוצה גדולה של חברים, שחושבת שיש פה עוול שהיה ראוי לדון בו שוב, לאויב ולבטלה ע”י קריאות כמו רוע ולהכפישה.
כל פעם קמה קבוצתת לחץ אינטרסנטית. אבדנו לגמרי את האחווה והחברות בקיבוץ.ולצערנו ככל שמתקדם השיוך זה יהיה יותרגרוע…..אבל נקווה שאחרי הרבה שנים נחזור לאחווה ולח,או שהית בקיבוץ של פעם..הלוואי הלוואי……
אדון אבנר
ההצעה שלך שרק תלכו לסוף התור היא שוב "הסתרה" של העובדות האמתיות,
גם אם תלכו לסוף התור יתנו לכם לשייך את הדירה שאתם נמצאים בה היום,אז מה עשינו בזה?! גם קיבלתם שני נכסים וגם כן בסוף באתם על חשבון רווקים וצעירים שחיים בדירות פח.
לכו לסוף התור והדירות שאתם חיים בהן היום יכנסו למכרז של סימון הדירות וחברים שלא בחרו אף פעם בית יבחרו לפניכם.
זאת ההצעה הכי הוגנת שיש.
לאחד העם או לא יודע מה……מותר להגיד התבלבלתם זה ממש לא מילת גנאי….וכנראה אתה בקבוצת הצעירים אז כנראה לוחץ לך כמו שלגרושים לוחץ כואב ומעליב. כל אחד נלחם פה על זכותו.
ל״קיבוצניקים״
השם רק אחד מעיד שהדובר הינו יחיד ומדבר רק בשם עצמו.
הביטוי ״התבלבלתם״ משול היום להתנשאות על הצד השני כשכל הנראה התבלבל ושכח את מקומו בחברה.
מבטיח לך שימי הנעורים שלי הרחק מאחור, וכמו שציינת אני נלחם על מנת לקבל פה דירה בת60 ללא ממד.
בתקופה כזו להצדיק את המלחמות בתוכנו לעומת לפנות ל13 גרושים ולהגיד להם לוותר קצת ולהתפשר ישר אתה תוקף את מי שכתב לך שסגנונך טעון שיפור.
התוצאה של מה שאנחנו רואים כעת היא אפליה והדרה של חברי יגור הלא נשואים ממשאב הדירות.
המצב הזה לא יימשך, גם אם נצטרך לריב ולשלם לעורכי דין.
למה שפשוט לא תישארו בבתים שלכם עד יומכם האחרון ושתצאו מהבתים , בנים חוזרים יוכלו לקנות את הבתים האלו?
למה זה כן נראה לכם מוסרי שאתם תשייכו שני בתים וכל השאר לא?
אנשי ה-110 – מה אתם עושים??? אתם השתגעתם??? לאן תוליכו את הקיבוץ עם האמבוש הזה? איפה הערכים והמוסר והחמלה? עזבו את העניין המשפטי, שבו כל מה שיוחלט יביא להקפאת כל השיוך ביגור, כל עורך דין שנה א יסביר לכם את הנושא, אני מדברת אבל על העניין המוסרי!!! איך אתם מעזים לנסות לקחת בית לבית אב שהוחלט שמקבל? אתם יודעים מה עובר על משפחות גרושות? החלטתם להיכנס במי? ולמה?
כל מה שרובם רצו זה דיון נוסף בנושא שהוא בעייתי, אף אחד מהם לא חתם או הצביע כרגע בקלפי נגד הגרושים, נשמע שיש לך למה להלחץ ומעניין מדוע אם את כל כך בטוחה בצדקתך ודרכך, שלטעמי קצת מעוותת כי רומסת רבים אחרים. אז נכון שהוחלט כך בעבר אבל האם כחברה דמוקרטית וחופשית אין לנו יכולת לשנות עוולות של העבר הלא כל כך רחוק? האם נזנח משפחות צעירות ורווקים רק כי זה מעכב לנו את השיוך? כי אנחנו מסודרים וזה לטובתינו אז נשכח מהעוול שקורה פה ומכפל החלקות היקרות?
הלכת רחוק עם לקחת בית, חתמנו על העלאת הנושא לדיון, אם נגיע לזה אז כל הקיבוץ בקלפי יחליט על המהלך לפה או לפה. אם 2/3 מחברי יגור יחשבו שנעשה פה מחטף בסעיף הגרושים אז עדיין אף אחד לא יזרק מביתו. הוא פשוט לא יוכל לשייכו.
אנשי מערכת האתר, זה לא תקין שאינכם מפרסמים את המידע שכתבתי לפיו כל חבר רשאי לקבל את רשימת 110 החותמים. זהו התקנון. אינכם רשאים לחסום מידע כזה.
==========
ההודעה לא נפסלה אלא התעכבה, משום הנסיון להבין את מטרתה ותוצאות פרסומה. (לפי דברי הכותב לא נראה שהכוונה לשלוח אישית לחברים פרחים).
ישנן הודעות בעלות מאפיינים של "סימון" חברים או רמיזות לבעלי תפקידים וכו' – במקרים כאלו הודעות עולות לעיתים לדיון של מספר עיניים
כדי מצד אחד לשמור על קהילתנו ועל השיח ומצד שני לשמור על השקיפות.
הייתי מתגאה דווקא בעמידה מול עוול של שנים שנוצר פה ע"י הנהלות יגור שתיעדפו גרושים על פני רווקים וזוגות צעירים, ועכשיו גם יעניקו להם עוד בונוס של מיליון פלוס ש"ח. חלק מהחותמים עשו זאת מאינטרסים אישיים, הרוב הגדול מהם עשה זאת מהצורך בעוד דיון ומידע, חוסר הבנה של העניין לעומקו ורצון לתקן עוול. אני מניח שרבים מהם לא מודעים להשלכות משפטיות על כלל הקיבוץ כי אנשים פשוטים אנחנו. חבל שגורם רישמי לא מפרסם בכמה גרושים מדובר? באילו שנים מדובר? האם כולם מ 2014? האם רק בחלק מהשנים יש כן סיכוי משפטי לשינוי? באיזה אין? האם החלקות הללו אכן יכולות לפתור מצוקות של אחרים?
==========
יו"ר הקיבוץ מסר פרטים באסיפה (נמצאת גם באתר וגם כקישור לצפיה) כולל מספר המשפחות, השנים הרלוונטיות ועוד.
אני חושבת שכדאי ש-110 החותמים יבינו כי הם לא רשאים להתחבא מאחורי מקלדת או בעילום שם או להסתתר. כל אחד ואחת מכם אחראי באופן אישי להבאת הקיבוץ למצבו הנוכחי שרק יילך ויחמיר אם לא תעצרו בעצור. חבל. מלמחמה יש בחוץ והרבה. בואו נשאר חברים. תודה. תניחו לעניין תחזרו בכם מהמהלך שגם ככה יביא רק נזק לכולנו.
========
התגובה נערכה מעט על מנת לשמור על כללי השיח והכתיבה באתר. הכוונה והתוכן נשמרו. הושמטה השערה והשוואה פחות מכבדת.
מלחמת אחים בואו נקרא ליריב לוין אולי….תעצרו תעצרו מספיקה לנו המלחמה במדינה.שבו ותדברו….לפחות לגרושים היתה נציגות יפה….לנישואים???היתה נציגות קטנטנה הסתתרו מאחורי הדוברת שלהם קרן.
אם 110 העיזו לחתום אז תנחש כמה אחרים יש שחושבים כמוהם אבל פחדו לחתום פומבית. מהטון שלך אתה חושש ולחוץ, השפה השלילית, מלחמתית, רוויה בשנאה ומקטינה, למה? 110 חתמו לעלות דיון על נושא קשה, אף אחד לא הכריע עוד כלום. תן להנהלה ולצדדים להדבר ואולי, בלי להלך אימים על אנשים נורמטיבים שניצלו את זכותם הדמוקרטית, נגיע לעמק השווה.
צעיר ידידי בוא אנסה להסביר לך כמה דברים……………………………. (הושמט טקסט שלא עומד בכללי הכתיבה של האתר – אישי, השערה, פוגעני ולא מכבד) חברים לא הבינו על מה הם חותמים.
===============
ההודעה נערכה לפי הפירוט הנל.
110 החותמים פחדנים שמסתתרים ….אף אחד פה לא פוחד יש בית משפט בישראל והוא יכריע.כמו קבוצת הגרושים שאתה אומר מאיימת. גם קבוצת קרן מאיימים.ותסלח לי אני ממש צהצד….אבל לכל מטבע שני צדדים…ולדעתי הלואי ויגיעו לפשרה ושיהיה שקט ביגור….במלחמה כולם מפסידים
מה משותף לביטויים הבאים:
למערכת: נא לפרסם, מדובר בשאלה לגיטימית.
=============
ההודעה נערכה משום שאיננה עומדת בתנאי הכתיבה, בכבוד החבר, בדיון לגוף הנושא ולא האדם וכללה ביטויים פוגעניים)
המערכת לא יכולה לקבל "שאלות" ו "חידות" המרמזות כנגד חבר/ה או כנגד קבוצה.
הודעות דומות לא יועלו וגם לא יוסברו מעבר לעמידה בכללי הכתיבה באתר.
איך זה ש
נא לפרסם, אין כאן פגיעה, רק עובדות.
===========
נערך. לא מדובר בעובדות אלא בדעה אישית (שזה גם לגיטימי) לו רק היה כתוב באופן שאיננו מכפיש חברה או "משפחה אחת" כדברי הכותב/ת.
כמו כן, התגובה כוללת ביטויים כוחניים כמו בני ערובה, הורדה על הברכיים, התנקשות וכו' – לא מקובל בשיח באתר ובודאי שבימים כאלו.
נשמח לפרסם דעות באופן מכבד.
כנראה לא בחן מנהל קהילה שלנו את תקנון יגור (פרק ו סעיף 89) המאפשר ל10% מחברי יגור להביא כל נושא לאסיפה שצריכה לקיים את אותו דיון תוך 30 יום.נכון, השאלות שכותב מנהל הקהילה בין החותמים נכונות וטוב שיעשו אבל זה לא משנה אם האיש רוצה להצטרף ל10% גם אם הוא מעריץ את חברי ההנהלה.
כלומר התקנון כולל השינויים שנעשו לקראת שינוי אורחות החיים ( וסעיף זה לא שונה) הוא הקובע ולא דעתו, נכונה ככל שתהיה של מנהל הקהילה לא קובעת כאן.
דברים שכתבתי בטרם נקבעה האסיפה:
לחברים שלום,
לאחרונה נודע לי על נסיון של קבוצת חברים להביא לדיון חוזר באסיפה, חלק מהחלטות יגור שהתקבלו לפני כשנה בקלפי בנושא השיוך, במטרה לשנות ו/או לבטל סעיפים בענייני גרושים (שהתגרשו אחרי 1.5.2014).
כמו כן התגלגל גם אלי מסרון, אותו קיבלו חברים שהוצע להם לחתום על בקשה לדיון כאמור באסיפה (מצורף כאן כקובץ).
שמי אבנר (50), אבא לשני ילדים. נשוי לשעבר.
אעפ"י שעקרונית קיימת אפשרות לבקש דיון חוזר, ע"י איסוף חתימות בשיעור 10% מחברי יגור, זהו נסיון שלא נכון לקבלו במקרה המדובר, ואפרט את הנימוקים, בהיבטים משפטיים, כלכליים וציבוריים:
1. ההחלטה לגבי דירה לסימון הינה התחייבות בלתי הפיכה (בהנחה שהתהליך יושלם מול רמ"י) כלפי המשפחות ובכלל זה משפחות הגרושים.
בעיקר (אך לא רק) נכון הדבר במידה ויש גרושות או גרושים שכבר חתמו על הסכם סימון דירה.
במילים אחרות: קבוצת החברים מבקשת למעשה לבטל הסכם עם צד שלישי. להבנתי ביטול כזה איננו בסמכות האסיפה.
2. במידה וההחלטה המקורית התקבלה ברוב גדול, זה מחזק יתר על כן את חוסר הלגיטימיות של ביטולה או נסיון לכך כאמור.
3. גם אם הנסיון של יוזמי המהלך נעשה באופן ענייני ובלב נקי, לא סביר לשנות החלטה שנתקבלה לא מזמן כחלק מהחלטות השיוך שעברו קלפי יחד לאחרונה.
4. אם נסיון כזה חלילה יצלח, נפתח פתח לשנות כל החלטת שיוך ובמקום להתקדם נעצר או נלך אחורה.
5. היות ולא השתנו הנסיבות, אין סיבה סבירה לדון מחדש בהחלטות השיוך שהתקבלו לאחרונה.
6. אם קבוצת החברים שחתמו על הבקשה תצליח להפוך את החלטת הקלפי, זה חושף את יגור לתביעות מצד משפחות שכבר פעלו בהתאם להחלטה שהתקבלה.
כך לדוגמא, משפחות שהשקיעו בדירתן בהנחה שניתן לשייכה (עפ"י ההחלטה כאמור), או משפחות שבחרו לעבור או שלא לעבור על סמך אותן החלטות, או אם יש משפחות גרושות גרושים שכבר סומנה להן דירה.
7. אותן משפחות שנאלצו להתגרש, נגזר עליהן להתפצל ועפ"ר להיקרע מבפנים, כולל השלכות על ילדיהן. ביטול החלטת הקלפי יחזיר אותן למלחמות משפטיות ביניהן.
סעיף זה אינו משפטי, אלא חברתי ציבורי ערכי.
8. משפחות הגרושים יתחשבנו בעתיד עם יגור בגין ההטבה, כך נקבע בהחלטות. לכן לא מדובר ב"אפליית יורשים" ( לשון יוזמי ביטול החלטות השיוך), מה גם שחלקן מתגוררות בשתי דירות ששוות יחד פחות מבית אחד בשכונות שונות ביגור.
9. בפן המוסרי, לאן יילכו גרושים בני הקיבוץ שלא יוכלו לשייך דירה? איזו בשורה צודקת וערכית מביאה קבוצת מבקשי דיון חוזר?
10. הצעת קבוצת החברים בסיפא של דבריהם, לפיה "גרושים יוכלו לסמן דירה רק אחרי מי שסימן דירה ללא קשר לותק מכיוון שבית האב קיבל דירת קבע"
לוקה בשתי בעיות:
א. "הקביעה"/ הטענה אינה נכונה (יש גרושים שגרים שניהם בדירות מעבר)
ב. ספק אם ביטול הותק המוצע הנו חוקי.
11. מנוסח המסרון שהועבר לחברים שחתמו עולה רושם של אי בהירות וחוסר עקביות בתוכנו, ועולה חשש סביר שלפחות חלקם של החותמים לא הבינו לעומק את הנושא ואת ההשלכות הרוחביות של חתימתם על כלל חברי יגור.
עניין זה מהותי, משום שהוא מציב סימני שאלה נוספים על תוקפו של דיון חוזר.
12. בסיכומו של עניין, ההחלטה שהתקבלה ביגור זה לא מכבר, היא ההחלטה הנכונה שרוב הציבור תמך בה, ומעבר לחוסר ההתכנות לבטלה כעת, היא הכי סבירה בנסיבות העניין, היא נכונה גם מוסרית וחברתית וגם כלכלית.
לאור זאת אני מציע בידידות ליוזמי המהלך לרדת מהעניין, ובכל מקרה סומך על הנהלת יגור שתדע מה נכון לעשות.
אבנר שמשי.
אבנר, מה אתה מציע לעשרות משפחות צעירות ורווקים שמחכים לתורם כבר שנים ועדיין נמצאים בדירות 35 מ"ר עם תינוק? האם רווחת ילדיך קודמת להם? לרוב ילדיהם של הגרושים יש בית אחד מרווח ולכן לדעתי אתם יכולים לבחור חלקות אבל כאחרונים בתור, תן לי את הסיבות למה משפחתך זכאית לבחור לפניהם וילדך יקבלו ירושה כפולה/זכאות לחלקה נוספת להמשיך חייהם פה בניגוד לילדיהם של כל השאר?
באמת שאין לי מושג ואשמח להבהרות
אלמוניקי, ביקשת אסביר:
נושא התור הוא הנקודה היחידה שהיא תיאורטית ברת שינוי.
תיאורטית, כי בפועל לשנות החלטה לגבי העבר ושהתקבלה ברוב עצום של מעל 80% מהמצביעים לא מזמן, זה בעייתי בלשון המעטה.
זה גם נעשה בצורה בעייתית ערכית משפטית וחברתית.
מחר יאסוף מישהו חתימות ויבקש דיון חוזר לגבי אלמנים או לגבי כל השיוך, או דיון חוזר בקבלתך לחברות או כל נושא אחר. זה מדרון חלקלק שלכ אפשרי לעצור בו מרגע שאיפשרו לדון בכך. יש כאן ניצול לרעה של סעיף 10%. מציע לך לראות את שידור האסיפה. יעבור לקלפי והציבור יחליט.
נושא השיוך השני לא רלוונטי מהסיבות שציינתי. אני מכבד דעה פרטית של כל חבר אבל אם היא בסתירה לחוק או להסכמים בלתי חוזרים שנחתמו או במחיר הקפאת כל השיוך ותביעת רמי את יגור במאה מליון, תעשה את החישוב אם שווה.
זה לא מעשי. זה כן מוקש או מטען בתהליך השיוך.
צודק אבנר בכל מלה.
ראשית ליבי על אלו שביתם ומשפחותיהם משתנים.
זה תהליך מאד לא פשוט, אמנם החיים ממשיכים אח״כ אבל בהחלט זה ארוע קשה בחיי אדם באשר הוא.
אבל,
יש לעשות הפרדה בין מתן זכויות בנכס/מגרש לבין אמפתיה לכאבו של אחר.
במשך שנים רבות מאד כל זוג שהתגרש קיבל לידיו דירת משפחה נוספת למען ילדיו וצרכיו.
העניין הוא כזה, הדירה הזו ניתנה לו על חשבון חברים אחרים-רווקים. שכל חטאם הוא שלא הקימו משפחה באותה העת. גם היום, יש מספר לא מבוטל של רווקים שגרים בדירות 40 מ״ר כפי שחבר(חוזר) ביגור פרסם.
יש בינינו משפחות שהפרגולה שלהם גדולה יותר מ 40 מ״ר.
אותם חברים, שאכן שעתם קשה, זועקים במלוא הפה על העוול שנגרם להם. הם רק שוכחים לציין שמהלך עשרות שנים יגור תיעדפה גרושים על פני רווקים.
והנה הגענו ליום שאין יותר מעברי דירות, וכל רווק יקבל את דירתו הקטנה ואולי עוד אחת צמודה לה ולך תסתדר ותשקיע לבד.
מדוע גם ממשיכים להפלות לרעה רווקים?
הרי אותם גרושים הם בעלי ותק גבוה מרוב הרווקים. מתן אפשרות שווה לבחירת דירה ממשיכה לדחוק לאחור את אותם רווקים שחיו כל חייהם בקיבוץ ועל אחת כמה וכמה דוחקת את אותם בנים שרוצים לחזור ליגור ולבנות פה את ביתם.
השימוש בשפה משפטית הוא ציני עד מאד, קצת קשה לגלות אמפטיה כאשר פונים לערכאות. ועצם הניצול של עזרה משפטית כאשר העזרה היא גם מייצגת את הקיבוץ יש פה מקרה בעייתי לטעמי.
ההחלטות על השינוי והשיוך טומנות בחובן גם שינוי אמיתי בהתנהלות. המשך מתן עדיפות לגרושים היא בפירוש באה על חשבון רווקים ובנים חוזרים.
יהיה הדיון אשר יהיה, אני קורא לשנות את ההחלטה ולוודא שגם חברי יגור אינם מקיימים תא משפחתי לא יפגעו וידחקו לאחור בסדר הבחירה לדירה לשיוך. במיוחד בדירות המעבר שבחירתם אמורה להתחיל בקרוב.
קודם כל חשוב לציין שאני לא בעד להוציא אנשים מדירותיהם. גרוש שהשקיע בדירתו זכותו לחיות בה עד סוף חייו אבל להוריש אותה לא יוכל. כמו בקיבוץ הישן דירתו תחזור לקיבוץ והחלקה הזו תוכל לפתור מצוקה של משפחה אחרת. משפחה שהתגרשה אחרי 2014 תוכל לשייך רק חלקה אחת להורשה, לא לתת לשייך 2 חלקות דבר המהווה יתרון אדיר לילדיהם של זוג הגרושים על חשבונם של כל השאר, את זה צריך לפתור. עוד עשרים/שלושים שנה ה 13 חלקות הנוספות האלו יוכלו בדיוק לפתור מצוקה של משפחה אחרת במקום ללכת אוטומטית לילדיו של הגרוש, שכבר זכו בחלקה המקורית של ההורה הנוסף.
ושכחתי להוסיף את הדבר החשוב ביותר כלקח לכולנו:
שרצים מהר מהר להעביר החלטות והצבעות על נושאים מהותיים כל כך בלי לדון ולפרוס את כל הבעיות שיעלו בעתיד בעקבות זאת אז פוגשים את הבעיות בתוך התהליך והוא נתקע. אז מה עדיף לרוץ מהר ולסמן V או לפתור קודם בעיות ולעשות תהליך איטי?
מסכים עם כל מה שנאמר
צריך לחשוב גם על המשך הקיבוץ כקיבוץ
ולכן כדי להגן על נכסי הקיבוץ וכדי להימנע מתקיעות אינסופית בתהליך צריך כבר היום לפתוח הכול ולדון בשיוך הוני
יהיה הרבה יותר פשוט וקל לתת פיצוי כספי מאשר להילחם אחד בשני עשרים שנה
והדירות תישארנה לעולמי עד של הקיבוץ
ממש לא גרוש..אבל כל כך מסכים עם דברי יעל. אורלי אריאלה וההנהלה.אתם את קרן ו110 חברים שהזוי שבתוכם יש גם גרושים..שמענו על השמות….נוגעים בדבר כל כך רגיש בלב ליבם של המשפחות הילדים.ומקוה שאתם לא תהיו במקום שלהם. הכל יכול להיות בימינו…..ראיתי את האסיפה והתביישתי לאיזה חברה אנחנו רוצים להגיע פשוט רוע….וכל מי שחתם בכלל לא מבין את ההשלכות לעתיד. על בנייתהבלוקונים הבריכה..והרס חברתי ולא חוקתי…..
חביבי יקר אין פה רוע, יש אינטרסים מנוגדים והרבה חתמו בשביל להביא זאת לדיון נוסף כי אכן לא מבינים עד הסוף את כוונות המשוררים וראוי לעשות על זאת עוד ועוד חשיבה ודיונים, הריצה קדימה בעיוורון לא תעשה טוב גם כן. בסוף אפשר להפגש באמצע או לקבל עמדה של צד אחד אבל לדעת שבשיוך יהיו נפגעים, לא נצליח לרצות 1000 איש. אתה דעתך כזו וזכותך אבל תדע שגם עליך ניתן לומר איזה רוע, פועל מבצע כסף של 2 חלקות וכו'
צודק.
כמה רוע (רוע רוע) אפשר לבלוע (לוע לוע)
אבא תרחם אבא תרחם
ברוך השם אני נושם
ולכן
110 חברים צריכים להביט בעצמם במראה בבוקר ובלילה ולחיות עם עצמם.
התבלבלת לגמרי כרמלי מצוי..אני מהצד לגמרי. ולי לא יהיו 2 חלקות לידיעתך….פשוט התביישתי באסיפה שכזאת על דברים שנאמרו.לא נאה ולא מכובד….אז שאתה כותב דברים אל תמציא ואל תוציא דברים מהקשרם…..ואם מחר אולי גם אתה יכול להיות בצד של הגרושים אולי תבין ותראה דברים אחרת.
קרן והקבוצה איפה היית עד היום…רק שמדובר בגרושים…לאורך שנים יש פה קבוצה הרבה יותר גדולה של עובדי חוץ…לא מכניסים קרנות השתלמות.עושים מה שבא להם…חיים בליגה אחרת….מה מה מה….
ג.נ. בקבוצת אינטרס שמעוניינת בשיוך מהיר ורציף, לא דרך בתי משפט.
גם כשיש ממש בטענה לכפל ירושה. גם כשהתהליך היה לכאורה אולי נגוע בכל מיני ("זיקה"? מה קרה שהצטרכנו פתאום? אילו קיבוצים הצביעו על "זיקה"? האם מוצתה בחינה סבירה לניגודי העניינים בקרב הצוות?)
גם כשחלק (קטן) מהגרושים/ות אוחז בקרנות המזבח ומהלך עלינו אימים באופן ארוגנטי, מניפולטיבי ומנותק מהמציאות המשפטית, וודאי הערכית. החלטנו משהו וצריך לעמוד בו.
צריך לאזן קצת הגינות לתור להקצאת דירות ואח"כ שיהיה לבריאות לגרושים וליורשיהם, בלי ציניות, חייהם פחות פשוטים., לא הייתי מתחלף.
ואם כבר הגינות, אז ממש לא לאפשר לדין ליקוב את ההר ביחס מי שהתגרש קצת אחרי ההחלטה על מה שמכונה "הזיקה". שישלם, כשאף אחד כאן לא משלם? לא נראה לי סביר, ודאי שלא הוגן.
לנשוי שלא מקנא,
מה עיניינך בנושא? אתה הרי כבר בבית קבע על חשבונך או ע״ח יגור פה הדיון הוא בין משפחות צעירות ורווקים לבין גרושים שקיבלו מיגור דירות לאחר פרידתם. ותנחש עח מי הם קיבלו? נכון על חשבון אותן משפחות ורווקים.
יגור נהגה במשך עשורים בזילות במשפחות שכאלה וברווקים עוד יותר.
כל פעם שאדם נפרד רק ביגור הוא משתדרג ומקבל דירה לצרכיו ומי נשאר מאחור???
אז הגיע הזמן לאזן ולעשות צדק. כל 13 ובמיוחד המאיים מבניהן יתאפקו ויקבלו זכות לשיוך רק לאחר שקבוצת החברים שמעולם לא קיבלה דיור ראוי מיגור תבחר ותצליח לשפר במעט את מצבה, והאמן לי הוא לא כזה להיט.
ולגבי האסיפה, ראיתי איומים מצד יו״ר ההנהלה, ראיתי קצת זלזול מצד מנהל הקהילה וראיתי אישה אחת שמייצגת מעל למאה אנשים שלא מסכימים עם כל הנחתה שעופר אדר ושות׳ מנחיתים עלינו ללא כל יכולתֶ לשנות או להשפיע
האם לחברה כזו אתה מכוון? שאסור לשנות ואסור להביע את דעתך אחרי שהמערכת דופקת אותך בלי סוף?
תמיד יש שני צדדים, אל תתיימר לדעת הכל.
לא מתיימרים. אבל חושב שקבוצת החברים התבלבלו לגמרי..פוגעים בקבוצה קטנה…
כל פעם מישהו יקום יארגן חתימות ויאלה. זה הקיבוץ החברתי שאנחנו רוצים. וכן תתפלאו אנחנו נשואים. אבל בעד קבוצת הגרושים…
=======
התגובה נערכה קלות. נא לשמור על שפה נקיה ולא אישית.
לקבוצת ה-110, יום יבוא ותבינו מה עוללתם לקיבוץ שלם. איפה המוסריות? איפה הערכיות? זה מה שחונכתם להיות? לא מנסים לשנות כללים באמצע המשחק.
איפה הייתם לפני שנה כשהעברנו את ההחלטות ברוב של 80%?
לקיבוצניקים עם לב ולכל המגיבים בהקטנה כמו: ״התבלבלתם״, זה הקיבוץ שאתם רוצים, איפה הייתם וכדומה:
השפה שלכם לא ראויה ונטולת התייחסות עניינית לנושא.
מה קרה? קבוצה של רווקים ומשפחות צעירות מרגישות ששוב ושוב ושוב היא נדחקת לאחור כי מישהו החליט להיפרד ועכשיו כל הקהילה צריכה להתאים עצמה לעניין.
ומה לגבי אותן משפחות שגרות בדירות קטנטנות? מדוע אסור להן להגיד עד כאן? מעכשיו זה כבר לא טובת הקיבוץ אלא לביתו של כל אדם ואדם.
הנסיון להשמיץ הוא בזוי בעיני. ואין שום סיבה שבעולם שגרוש שכבר קיבל מגורים ביגור יבחר לפני משפחות שממשיכות להידחק לאחור.
לא הייתי מדבר על ערכיות שקבוצה קטנה הולכת לקבל פה עוד נכס של מיליון/מיליון וחצי על חשבון ילדיהם ובניהם של כל השאר שהרבה מחכים להקלט בקיבוץ, אך חסרות חלקות. חייבים לייצר מנגנון שיאפשר לגרושים להשאר בדירותיהם אך לא לשייכן. להשתמש בחלקות האלו לקלוט עוד בנים/בנות חוזרים בעתיד. ולמה מתעוררים רק עכשיו? שמעבירים את סעיף הגרושים שהוא מוקש בתוך הצעה גדולה ולא מקיימים דיון ספציפי בנושא ומציפים אותו לציבור, אלא מעלימים אותו בתוך הזיקה הגדולה, אז הרבה מהציבור עיוור. הלוואי ונתעלה בעזרת ההנהלה והציבור ונגיע לפשרה.
===========
התגובה נערכה מעט. על מנת לעמוד בכללי הכתיבה באתר.
אנא שמרו על שיח מכבד, ללא הטלת דופי, רמיזות והשערות, לגבי חברים וגם לגבי בעלי תפקידים.
אני הייתי בין אלו שחתמו וזאת בשביל לקיים עוד דיון ולהביא למודעות הציבור את הבעייתיות בהחלטה הקיימת ש’דופקת” קבוצה לא קטנה של רווקים ומשפחות צעירות עם ילדים. אז את מי ”נדפוק”? את ילדיהם של המשפחות שתקועות בחדר קטן או את הגרושים ששאפו ל 2 ירושות לילדיהם, שכבר נמצאים בדירות טובות מרוב המשפחות הצעירות ושילדיהם בעלי חדר נפרד בבתי קבע ועכשיו יקבלו עוד אחד במרחק 100 מטר מהשני? איפה ההגיון החברתי פה ואיך אתם מעזים לגרום לנו להרגיש רע עם זה שביקשנו עוד דיון?
האם כולנו יכולים להיות קיבוצניקים עם לב ולהתפשר? לתת לגרושים שהם חברים כשרים מהמניין לשייך אבל מתחתית הרשימה. אחרי שנים של העדפת גרושים על פני רווקים ומשפחות צעירות אז לתת להן לבחור קודם את החלקות, ולגרושים שילדיהם כבר בבית קבע אחד ומסודרים, לתת לבחור אחרונים. האם זה לא ערכי ומוסרי והגיוני לחברה קיבוצית עם לב?
דיי לנסות להפוך קבוצה גדולה של חברים, שחושבת שיש פה עוול שהיה ראוי לדון בו שוב, לאויב ולבטלה ע”י קריאות כמו רוע ולהכפישה.
ואני לא חתמתי וחושב שאפשר להגיע לפשרה. תור אחר לגרושין אולי?לנסות ולהתחשב הן במשפחות הצעירות והן בגרושים..זה פייר לפי דעתי מכל הכיוונים.זאת דעתי
אין שום סיבה שזוג שהתגרש לאחר היום הקובע ב 2014 יקבל שני נכסים.
נקודה.
כל פעם קמה קבוצתת לחץ אינטרסנטית. אבדנו לגמרי את האחווה והחברות בקיבוץ.ולצערנו ככל שמתקדם השיוך זה יהיה יותרגרוע…..אבל נקווה שאחרי הרבה שנים נחזור לאחווה ולח,או שהית בקיבוץ של פעם..הלוואי הלוואי……
אדון אבנר
ההצעה שלך שרק תלכו לסוף התור היא שוב "הסתרה" של העובדות האמתיות,
גם אם תלכו לסוף התור יתנו לכם לשייך את הדירה שאתם נמצאים בה היום,אז מה עשינו בזה?! גם קיבלתם שני נכסים וגם כן בסוף באתם על חשבון רווקים וצעירים שחיים בדירות פח.
לכו לסוף התור והדירות שאתם חיים בהן היום יכנסו למכרז של סימון הדירות וחברים שלא בחרו אף פעם בית יבחרו לפניכם.
זאת ההצעה הכי הוגנת שיש.
היי בילבי,
אני חושב שאם תקראי את מכתב הנהלת יגור בנושא תביני מדוע הצעתך בעייתית כיום.
אשמח להסביר בפרטי אם תרצי, ברוח טובה ובלי מלחמה מיותרת. תודה.
לאחד העם או לא יודע מה……מותר להגיד התבלבלתם זה ממש לא מילת גנאי….וכנראה אתה בקבוצת הצעירים אז כנראה לוחץ לך כמו שלגרושים לוחץ כואב ומעליב. כל אחד נלחם פה על זכותו.
ל״קיבוצניקים״
השם רק אחד מעיד שהדובר הינו יחיד ומדבר רק בשם עצמו.
הביטוי ״התבלבלתם״ משול היום להתנשאות על הצד השני כשכל הנראה התבלבל ושכח את מקומו בחברה.
מבטיח לך שימי הנעורים שלי הרחק מאחור, וכמו שציינת אני נלחם על מנת לקבל פה דירה בת60 ללא ממד.
בתקופה כזו להצדיק את המלחמות בתוכנו לעומת לפנות ל13 גרושים ולהגיד להם לוותר קצת ולהתפשר ישר אתה תוקף את מי שכתב לך שסגנונך טעון שיפור.
התוצאה של מה שאנחנו רואים כעת היא אפליה והדרה של חברי יגור הלא נשואים ממשאב הדירות.
המצב הזה לא יימשך, גם אם נצטרך לריב ולשלם לעורכי דין.
למה שפשוט לא תישארו בבתים שלכם עד יומכם האחרון ושתצאו מהבתים , בנים חוזרים יוכלו לקנות את הבתים האלו?
למה זה כן נראה לכם מוסרי שאתם תשייכו שני בתים וכל השאר לא?
אנשי ה-110 – מה אתם עושים??? אתם השתגעתם??? לאן תוליכו את הקיבוץ עם האמבוש הזה? איפה הערכים והמוסר והחמלה? עזבו את העניין המשפטי, שבו כל מה שיוחלט יביא להקפאת כל השיוך ביגור, כל עורך דין שנה א יסביר לכם את הנושא, אני מדברת אבל על העניין המוסרי!!! איך אתם מעזים לנסות לקחת בית לבית אב שהוחלט שמקבל? אתם יודעים מה עובר על משפחות גרושות? החלטתם להיכנס במי? ולמה?
כל מה שרובם רצו זה דיון נוסף בנושא שהוא בעייתי, אף אחד מהם לא חתם או הצביע כרגע בקלפי נגד הגרושים, נשמע שיש לך למה להלחץ ומעניין מדוע אם את כל כך בטוחה בצדקתך ודרכך, שלטעמי קצת מעוותת כי רומסת רבים אחרים. אז נכון שהוחלט כך בעבר אבל האם כחברה דמוקרטית וחופשית אין לנו יכולת לשנות עוולות של העבר הלא כל כך רחוק? האם נזנח משפחות צעירות ורווקים רק כי זה מעכב לנו את השיוך? כי אנחנו מסודרים וזה לטובתינו אז נשכח מהעוול שקורה פה ומכפל החלקות היקרות?
הלכת רחוק עם לקחת בית, חתמנו על העלאת הנושא לדיון, אם נגיע לזה אז כל הקיבוץ בקלפי יחליט על המהלך לפה או לפה. אם 2/3 מחברי יגור יחשבו שנעשה פה מחטף בסעיף הגרושים אז עדיין אף אחד לא יזרק מביתו. הוא פשוט לא יוכל לשייכו.
אנשי מערכת האתר, זה לא תקין שאינכם מפרסמים את המידע שכתבתי לפיו כל חבר רשאי לקבל את רשימת 110 החותמים. זהו התקנון. אינכם רשאים לחסום מידע כזה.
==========
ההודעה לא נפסלה אלא התעכבה, משום הנסיון להבין את מטרתה ותוצאות פרסומה. (לפי דברי הכותב לא נראה שהכוונה לשלוח אישית לחברים פרחים).
ישנן הודעות בעלות מאפיינים של "סימון" חברים או רמיזות לבעלי תפקידים וכו' – במקרים כאלו הודעות עולות לעיתים לדיון של מספר עיניים
כדי מצד אחד לשמור על קהילתנו ועל השיח ומצד שני לשמור על השקיפות.
הייתי מתגאה דווקא בעמידה מול עוול של שנים שנוצר פה ע"י הנהלות יגור שתיעדפו גרושים על פני רווקים וזוגות צעירים, ועכשיו גם יעניקו להם עוד בונוס של מיליון פלוס ש"ח. חלק מהחותמים עשו זאת מאינטרסים אישיים, הרוב הגדול מהם עשה זאת מהצורך בעוד דיון ומידע, חוסר הבנה של העניין לעומקו ורצון לתקן עוול. אני מניח שרבים מהם לא מודעים להשלכות משפטיות על כלל הקיבוץ כי אנשים פשוטים אנחנו. חבל שגורם רישמי לא מפרסם בכמה גרושים מדובר? באילו שנים מדובר? האם כולם מ 2014? האם רק בחלק מהשנים יש כן סיכוי משפטי לשינוי? באיזה אין? האם החלקות הללו אכן יכולות לפתור מצוקות של אחרים?
==========
יו"ר הקיבוץ מסר פרטים באסיפה (נמצאת גם באתר וגם כקישור לצפיה) כולל מספר המשפחות, השנים הרלוונטיות ועוד.
אני חושבת שכדאי ש-110 החותמים יבינו כי הם לא רשאים להתחבא מאחורי מקלדת או בעילום שם או להסתתר. כל אחד ואחת מכם אחראי באופן אישי להבאת הקיבוץ למצבו הנוכחי שרק יילך ויחמיר אם לא תעצרו בעצור. חבל. מלמחמה יש בחוץ והרבה. בואו נשאר חברים. תודה. תניחו לעניין תחזרו בכם מהמהלך שגם ככה יביא רק נזק לכולנו.
========
התגובה נערכה מעט על מנת לשמור על כללי השיח והכתיבה באתר. הכוונה והתוכן נשמרו. הושמטה השערה והשוואה פחות מכבדת.
מלחמת אחים בואו נקרא ליריב לוין אולי….תעצרו תעצרו מספיקה לנו המלחמה במדינה.שבו ותדברו….לפחות לגרושים היתה נציגות יפה….לנישואים???היתה נציגות קטנטנה הסתתרו מאחורי הדוברת שלהם קרן.
למה?
אם 110 העיזו לחתום אז תנחש כמה אחרים יש שחושבים כמוהם אבל פחדו לחתום פומבית. מהטון שלך אתה חושש ולחוץ, השפה השלילית, מלחמתית, רוויה בשנאה ומקטינה, למה? 110 חתמו לעלות דיון על נושא קשה, אף אחד לא הכריע עוד כלום. תן להנהלה ולצדדים להדבר ואולי, בלי להלך אימים על אנשים נורמטיבים שניצלו את זכותם הדמוקרטית, נגיע לעמק השווה.
צעיר ידידי בוא אנסה להסביר לך כמה דברים……………………………. (הושמט טקסט שלא עומד בכללי הכתיבה של האתר – אישי, השערה, פוגעני ולא מכבד) חברים לא הבינו על מה הם חותמים.
===============
ההודעה נערכה לפי הפירוט הנל.
110 החותמים פחדנים שמסתתרים ….אף אחד פה לא פוחד יש בית משפט בישראל והוא יכריע.כמו קבוצת הגרושים שאתה אומר מאיימת. גם קבוצת קרן מאיימים.ותסלח לי אני ממש צהצד….אבל לכל מטבע שני צדדים…ולדעתי הלואי ויגיעו לפשרה ושיהיה שקט ביגור….במלחמה כולם מפסידים
מה משותף לביטויים הבאים:
למערכת: נא לפרסם, מדובר בשאלה לגיטימית.
=============
ההודעה נערכה משום שאיננה עומדת בתנאי הכתיבה, בכבוד החבר, בדיון לגוף הנושא ולא האדם וכללה ביטויים פוגעניים)
המערכת לא יכולה לקבל "שאלות" ו "חידות" המרמזות כנגד חבר/ה או כנגד קבוצה.
הודעות דומות לא יועלו וגם לא יוסברו מעבר לעמידה בכללי הכתיבה באתר.
איך זה ש
נא לפרסם, אין כאן פגיעה, רק עובדות.
===========
נערך. לא מדובר בעובדות אלא בדעה אישית (שזה גם לגיטימי) לו רק היה כתוב באופן שאיננו מכפיש חברה או "משפחה אחת" כדברי הכותב/ת.
כמו כן, התגובה כוללת ביטויים כוחניים כמו בני ערובה, הורדה על הברכיים, התנקשות וכו' – לא מקובל בשיח באתר ובודאי שבימים כאלו.
נשמח לפרסם דעות באופן מכבד.
כנראה לא בחן מנהל קהילה שלנו את תקנון יגור (פרק ו סעיף 89) המאפשר ל10% מחברי יגור להביא כל נושא לאסיפה שצריכה לקיים את אותו דיון תוך 30 יום.נכון, השאלות שכותב מנהל הקהילה בין החותמים נכונות וטוב שיעשו אבל זה לא משנה אם האיש רוצה להצטרף ל10% גם אם הוא מעריץ את חברי ההנהלה.
כלומר התקנון כולל השינויים שנעשו לקראת שינוי אורחות החיים ( וסעיף זה לא שונה) הוא הקובע ולא דעתו, נכונה ככל שתהיה של מנהל הקהילה לא קובעת כאן.