מה חדש באתר

יגור בעוד 15 שנה

בית פורומים הפורום יגור בעוד 15 שנה

מוצגות 5 תגובות – 1 עד 5 (מתוך 5 סה״כ)
  • מאת
    תגובות
  • #11894 הגב
    דב ישורון
    אורח

    בעיתון ידיעות חיפה 15/1/2019 התפרסמה כתבה על תוכנית מתאר שמכינה רשות מקרקעי ישראל לאזור מפרץ חיפה. מתוך הכתבה:

    "יוקם מרכז עירוני ראשי . בצומת יגור , תוך פיתוח הפארק המטרופוליני…

    אומנם לוח הזמנים לתוכנית, מקצה זמן של 7 שנים לתכנון, מ 2018 ל 2025, ואחר כך לבינוי, אבל תמהני אם חברי יגור ערים למתרחש ולהשפעתו על עתיד יגור.

    להבהרה : מרכז עירוני ראשי הוא קומפלקס גדול, עשרות אלפי מטרים בנויים, הכולל בעיקר מסחר, מסעדות, בתי קפה חנויות ומשרדים.

    פיתוח הפארק המטרופוליני המוזכר בכתבה, כולל כ 7000 דונם, כלומר הפיכת כל שטחי החקלאות של יגור, כולם, משדות מניבים למשטחי דשא, מגרשי ספורט וגנים.

    בנוסף מתכננת עיריית חיפה  הארכה והרחבה משמעותית של שדה התעופה החיפאי, הרחבה שמשמעותה מטוסים כבדים יחסית שימריאו וינחתו מעלינו (קצת דרומה, לכיוון עוספיה).

    אני מניח שחברי המזכירות מודעים לנושאים אלו ומכינים תוכנית פעולה, כדאי שידווח לציבור.

    לידיעה, צרפתי הדמייה לרעש משדה חיפה כפי שערכה חברת תכנון ספרדית עבור עמק יזרעאל.
    הדמיית רעש משדה חיפה

    #11906 הגב
    מזכירות יגור
    אורח

    התוכנית המדוברת נמצאת עדין במגירות מנהל מקרקעי ישראל ועדין לא הגיעה לידינו. לכשיגיעו פרטים מוסמכים נוכל לדון בהם, לגבש דעה ולגבש אסטרטגיה להתמודדות. תהליכי תכנון ואישור תוכניות מהסוג הזה לוקחים שנים רבות, בתקופה זו תוכל יגור להערך וגם להתמודד עם הנדרש בשיתוף גורמים כגון המועצה האזורית ואחרים.

    #11908 הגב
    זבולונט
    אורח

    נושא כזה צריך להיות מטופל על ידי המועצה האזורית זבולון וראשה בעיקר. מעניין כי כבר בשלושה המסרים ב״זבולונט״ אשר מופיע באתר זה לא טרח איש מהנהגת המועצה לפרסם מידע זה ומה עושה המועצה

    #12044 הגב
    חבר טרי
    אורח

    מפתיע ומרענן שאיש ציבור, גם אם בדימוס, מתייחס בכלל לעתיד הרחוק כל כך, במונחים שהורגלנו אליהם.
    לגופו של עניין, יש ברשימה עירבוב של נושאים, שקשה ושגוי להתייחס אליהם כאל עניין אחד שאנו בעדו או נגדו. אנחנו רוצים לשמור על האינטרס הכלכלי שלנו כאילו אוויר העמק צלול כיין ומאידך, אנחנו רוצים להרחיק את התעשייה הפטרוכימית המסרטנת (שגם מאוכנת היטב על ידי ארטילרייה לבנונית מדויקת, 10 מטר CEP) כאילו לא בהפקעת אדמותינו טמון חלק מהפתרון הסביר. הרחבת נמל התעופה יוצר בעיה לנשר ולקריות, לא פחות מאשר לזבולון. הם סמוכים יותר לצלחת התקציבית מאיתנו ואפשר להיעזר בהם ואף ולרתום אותם.
    הסיטואציה מורכבת מאוד והאינטרס צריך שיוגדר לפני פעילות תומכת או שוללת ולא להיפך. אם ראש המועצה או עוזרו קורא את השירשור, כדאי לו לקחת את העיצה של קודמו בשתי ידיים ולהתחיל בגיבוש נייר עמדה כבר עתה. לחבר את החיבורים הנכונים עם הרשויות המקומיות השכנות (אפילו חיפה), למרות שחלק מהאינטרסים מנוגד.

    #12162 הגב
    מודי
    אורח

    בנוסף לנ"ל – משרד הפנים מעלה מעת לעת את הנושא של ייעול מוניציפלי ע"י חיבור רשויות קטנות. כגון יצירת "עיר הכרמל" מחיבור של דליה ועוספיה, חיבור קריית חרושת ואלרואי לטבעון. זה מצליח או לא עפ"י הכוחות הפוליטיים המקומיים. כאשר יצטמצם המניע החקלאי (אם קיים) לשמירה על מוא"ז זבולון, קיימת האפשרות שיחברו את יגור לנשר; הגוש יהיה שכונה של קרית אתא; שער העמקים ואורנים – שכונות של טבעון  וכפר חסידים – שכונה של רכסים. ובא  על המועצה הגולל.

    תחבורה – רשות מקרקעי ישראל כבר מכינה תוכניות לשכונות מגורים (כ 8000 דירות) על שטח בזן שיתפנה. האיזור הזה וכל דרום הקריות ירצו חיבור לכביש 6. אחת האפשורויות היא חיבור כביש 22 עוקף קריות, דרך כביש דשנים 772 לכביש 75. היתה פעם תכנית כזו שבה החיבור, בסוג של מחלף, נמצא מול שכונת המשתלה. התכנית כבר אושרה, וננגנזה בלחץ של יגור והמועצה (ואולי עוד גורמים). היא עלולה לשוב לתחייה [אפשרות אחרת – שהקשר בין כביש 22 לכביש 6 יהיה מול איבטין].

מוצגות 5 תגובות – 1 עד 5 (מתוך 5 סה״כ)
מענה ל־יגור בעוד 15 שנה
פרטים: