בעד: 516 / נגד: 233 /
ס'ה מצביעים – 750. קולות כשרים – 749.
אחוז מצביעים מכלל החברים: כ – 93% (הדרישה למינימום 2/3 – 67%).
אחוז התומכים בשינוי מכלל החברים: כ – 64% (הדרישה למינימום 2/3 – 67%).
אחוז התומכים בשינוי מכלל הקולות הכשרים 69% (הדרישה למינימום 3/4 – 75%).
(להשוואה – בהצבעה הקודמת מס' 3 הצביעו 716 חברים ואחוז התומכים בשינוי היה 66%. )
השינוי לא עבר.
מסתפר המתנגדים קטן ב-11 קולות.
מספר התומכים עלה ב-43 קולות.
רחוקים כ – 16 קולות מהתנאי של 2/3 תומכים מכלל החברים.
רחוקים כ – 46 קולות מהתנאי של 3/4 תומכים מכלל המצביעים.
היו אחוזי הצבעה גבוהים, שזה חשוב, ולכן באחוזי התמיכה ההתקדמות קטנה.
במספרים מוחלטים עברנו את ה-500. זה הישג משמעותי. יישר כח לכל המתגייסים.
בועז.
תודה לצוות השינוי, לכל מי שהאמין שצריך שוב לנסות, למי שהצביע בעד, לאלה שהצטרפו, ובעיקר לאלה ששינו הצבעתם ותמכו.
אך עדיין לא נראה איך מגיעים לארץ המובטחת. זה מתחיל להיות פתטי – רוב עצום של החברים רוצה להתחיל לנשום, לקבל עוד כמה דרגות חופש, להיות קצת יותר אזרח וקצת פחות חבר. אבל למיעוט שבמיעוט זה לא נוח כרגע והם מתכוונים להחזיק את הרוב כבול בשרשרות עד.. – באמת עד מתי?
וכל זה על פי חוקה דרקונית משנות תרפפ'ו, שנוסחה בימים שהאדם היה עבד לאידיאולוגיה, וכידוע לא רק כאן. 200 קיבוצים ויותר חשבו שנכון בימינו להפוך את הסדר, וכן, מרוצים מזה. אז מה עושים – שותקים? מורדים? אולי צריך שיקומו כאן משה, או יהודה המכבי, או שניהם!..
ל״המאמין
אפשר להיות צודק היום ( בעד או נגד השינוי ) בלי ללכלך על העבר. בדברים הקצרים שפורסמו בתגובת "המאמין" הופגנו א. בורות לגבי העבר, ב. רשעות לגבי העבר.
אשר למנהיגים, משה ויהודה המכבי. כדאי לצאת מהמעטפת הלאומנית וללמוד קצת מה הדוגמה שהם מציעים לנו. למשל לשחוט שלושת אלפים בני שבטם בתגובה להצבת העגל.(דרך אגב , אם למשה היה סמרטפון זה לא היה קורה). אשר ליהודה התמונה מורכבת יותר, הוא היה מצביא אמיץ ומבריק אבל את האידיאולוגיה הוביל אביו הכהן שלדידו אנחנו מתיוונים בני מוות.
מותר לשאול ״אז מה עושים״ מדברים , אבל בשכל ובכבוד לעמדת הזולת.
כותב תגובה זו הוא אחד מאנשי תרפפו ועוד קצת ואני בעד השינוי.
בשביל להיות צודק, אפשר להיות צודק גם בלי ללכלך על העבר!
בברכה יוחאי שלם
שלום למאמין,
יעל ס"ט רשף, כתבה ביום שבת על עניין שינוי התקנון. סעיף זה כלל וכלל אינו דרקוני, ודווקא בא לשמור על חברי יגור, שהיום אולי רוב, אבל מחר עלולים למצוא את עצמם במיעוט בעניין מסוים. סעיף זה מבטיח שלא כל שני וחמישי, ישתנו דברים שהם מהותיים לאורחות חיינו.
ומה לגבי ההמשך?
אני חושב שתוצאות ההצבעה האחרונה, יכולות וצריכות להפיח אופטימיות בכל מי שתומך בשינוי. הם מראים ש-43 חברים נוספים הצטרפו והביעו תמיכה במודל המוצע. עשינו קפיצה של כ-5% בתמיכה בשינוי, מכלל חברי יגור, והתקרבנו ל-70% מסך המצביעים. אנחנו רחוקים ממילוי התנאי הראשון לשינוי תקנון, תנאי ה-2/3, מרחק של 15 קולות. אם מספר החברים התומך בשינוי לא היה עולה, היינו במקום אחר. אבל התקדמנו משמעותית ויש לאן לשאוף. זה בהישג ידינו.
יש להפנים, שתהליך של שינוי עשוי לקחת זמן. חשוב לשמור ולכבד את כללי הדמוקרטיה שלנו, לשמור על שיח ראוי והוגן ולא מתלהם. ולהמשיך ולדבר ולנסות לשכנע את מי שעדיין מתנגד, שהשינוי הוא טוב, וטומן בחובו הזדמנויות רבות לכולנו.
אני חושב שכל ניסיון "לשבור את הכלים" ולפעול בניגוד להחלטות יגור ונהליה, עשוי להוביל אותנו במדרון חלקלק מאוד, לקריסת הקיבוץ. אל לנו לקדש את הכאוס. דווקא בעת הזו, חשוב ללכד את השורות, להבין שיש רק "אנחנו", אין "אתם". וביחד להביא את יגור למקום טוב יותר, חברתית וכלכלית.
וכמו שאומרים אחינו חובשי הכיפות: "עם הנצח, לא מפחד מדרך ארוכה".
בהצלחה לכולנו
עוד ל״מאמין״
א. אני מודה למערכת שעידנה את הנוסח של תגובתי הקודמת אבל אשמח להגיד למי שישאל, מה כתבתי במקור.
ב. על הטיעון ש 200 קיבוצים החליטו על שינוי , כהוכחה לצדקת השינוי. זה טיעון מופרך מבחינה לוגית.
לפי גוגל יש בעולם כ 2 מיליארד קתולים. מוסלמים יש כ 1.5 מיליארד מאמינים. הדת היהודית מהווה רק חלקי אחוז מאוכלוסית העולם. האם זה מעיד על צדקתן של הדתות רבות האוכלוסין, אם בכלל !!
נ.ב. לפי סקר בארה״ב יותר מ 50 אחוזים מאמינים שאלוהים התערב התערבות מיוחדת בבריאתו של האדם ( נזר הבריאה) .אז תספר את זה לדרווין.
אנחנו לא פוחדים מדרך ארוכה רק שלנו אין את הזמן לדרך הזו.
גימלאי
ואם לא תמצא דרך קצרה לאלה שאין להם זמן לדרך ארוכה ימצאו הם את קיצור הדרך.
לגימלאי שלום,
צוות השינוי ייבקש מנדט לעד שלוש הצבעות נוספות. בהנחה וההליך לא יתארך באסיפה, מדובר על פרק זמן של מקסימום 3 חודשים. אני מניח שאפשר לתת הזדמנות למיצוי המהלך בטרם מציאת קיצורי דרך שיזיקו לכולנו.
בועז
תודה למגיבים ולנוזפים. שנו חכמינו – חיים ומוות ביד הלשון.
אם הייתי חכם ולא פיקח הייתי משמיט בתגובתי במשפט "וכל זה על פי חוקה דרקונית משנות תרפפ'ו, שנוסחה…." שלוש מילים – "דרקונית משנות תרפפו" וכותב "וכל זה על פי חוקה שנוסחה.." ובא לישראל גואל. אבל חכמה בדיעבד אינה חכמה כלל וכלל אלא למידת לקח. אז הנה הפיקח נחלץ מהבור שכרה לעצמו ע'י התנצלות ובקשת סליחה אמיתית מכולם על מילים בוטות שיכולתי בקלות בלעדיהן.
עדיין, לגופו של עניין אני דבק בדבריי.
– 70% לעומת 30% אינם דבר של מה בכך, ואם בטורקיה 1.5% משנים סדרי משטר וחיים, אזי 40% הפרש אצלנו ראויים לשנות קצת בהכנסות ובחופש בחירה.
– אם 200 קיבוצים מנסים, נהנים ואומרים לך שאתה טועה, הטענה לשינוי מבוססת עכשיו על עובדות ונסיון ולא רק על אמונה ורצון.
– נכון שצריך לקבוע רוב מיוחס כדי למנוע שינויים תכופים באורחות חיים, אבל 75% זה ממש מוגזם. לדעתי אין חוק ישראלי ששינויו דורש רוב מיוחס של יותר מ – 70%.