"אח"י שחיתות" – מיצג הצוללת. לא מקורי ועדיין משעשע. הוצב על הסוללה הדרומית של המאגר, כדי שכל עמישראל ואשתו העולים צפונה יראו כמה אנחנו שונאים את מושחתיהו ואשתו. שונאים עד כדי כך שאנחנו עוברים על החוק, שאנחנו עצמנו הגדרנו כרלוונטי ביחס אלינו כשהגדרנו את המאגר כשטח תפעולי של מפעל.
לא מדבר על החוק שאוסר להציב מיצג כזה על קרקעות מדינה או קק"ל שהוחכרו למטרות אחרות. לא מדבר על עוד חוק שאוסר על הקמת מבנה ללא היתר בניה, כי אני לא באמת יודע אם זה מבנה. אסור לי להיכנס לשם ולבדוק, אני כולה חבר קיבוץ וחבר אגודה.
חבר טרי –
ברשותך כמה שאלות.
איזה חוק או חוקים אוסרים לשים את השלט הנ"ל?
באיזה מדינה דמוקרטית אסור לשים שלטים על קרקע השייכת לך?
או שאולי אסור לשים שלטים שיש בהם ביקורת על השלטונות?
ולמה הכנסת את אשתו של ביבי לסיפור? מה לה ולשלט?
אגב: אמרת נכון שהחוק האוסר על חברים להיכנס למאגר הוא המצאה פרטית שלנו, אבל זו כבר אופרה אחרת.
תודה.
אנונימי 04 יקר –
אתה שואל "באיזה מדינה דמוקרטית אסור לשים שלטים על קרקע השייכת לך?".
ובכן, "חבר טרי" מזכיר חוק שאוסר להציב מיצג כזה על קרקעות מדינה או קק”ל שהוחכרו למטרות אחרות. ואמנם, כל אדמות יגור, כולל שטח הקבוץ עצמו, מוחכרות לנו ע'י המדינה דרך רמ'י – רשות מקרקעי ישראל. למיטב ידיעתי החכירה כעת היא במעמד של "חכירה לדורות", כלומר להרבה מאד זמן, והמדינה אולי כבר אינה רשאית יותר להפסיק אותה (?).
אבל לענייננו, מה שמשתמע הוא שהקרקעות "שלנו" לא ממש שייכות לנו. כאמור הן מוחכרות לנו לצורך עיבודן ואסור לנו להשתמש בהן לכל שימוש אחר שלא באישור רמ'י. קצת עצוב, אבל זה המצב..
בעל זבוב אתה יכול להפנות אותי אל החוק המדובר?
יש לנו נטיה להמציא חוקים שבדיעבד מסתבר שאו שאינם קיימים כלל, או שהם פרשנות מרחיקת לכת – שלא לומר סילוף – של חוקים קיימים.
לצערי לא אוכל כי אינני בקי בחומר עד כדי הגעה לחוק היבש עצמו.. ציטטתי את "חבר טרי" ואולי הוא יוכל לעזור, , או אנשי קרקעות ביגור המתמצאים בנושא יעוד ושינוי יעוד של קרקעות רמ'י (דבל'ה ישורון, הרן ילין, בועז אוחנה).
הירשיתי לעצמי לדבר על כך כי המדיניות הנוקשה של רמ'י בנושא ידועה לכולנו. היא וודאי מסתמכת על חוק ממשלתי, ונותנת אותותיה בכל נושאי בנייה ושינוי יעוד של קרקעות בחיי הקיבוצים והמושבים.
תודה רמי
השלט המדובר נראה מכביש בין עירוני ואינו לצורך פרסומת. לכן על פניו החוק לא מתייחס אליו.
ובכל מקרה אם הוא אסור על פי חוק, כך גם עוד אלפי שלטים הנצפים מכל כבישי הארץ.
להלן מובאה מחוק השילוט:
איסור התקנת שלטים (תיקון מס' 1) תשל"ט-1979
2. לא יתקין אדם שלט הנראה לעיני מי שנוהג בדרך בין-עירונית אלא אם נתמלאו שני אלה:
(1) ניתן לכך היתר לפי חוק זה (להלן – היתר);
(2) צויין על גבי השלט שמו של מי שהזמין את הכנת השלט או את התקנתו.
אנונימי 04, הפרדת יפה מוץ מבר, אבל לגמרי דשת במוץ.
חוק הדרכים, כמו חוק הגללים וחוק השדים הרוחות, איננו העיקר, גם לא אשתו המשכילה של ביבי ואפילו לא בנו נעים ההליכות. עיקר התגובה שלי עוסק בשימוש במשאבי יגור, בניגוד לנוהלי יגור, ולצורך שאינו משרת את הקהילה בשום דרך, וללא שום קבלת סמכות לכך מאותה הקהילה (אמנע מלציין שגם בניגוד לחוק, כדי לא לגרור לשם את הדיון).
תסכולו מהמצב הפוליטי במדינה, של אדם או של קבוצה בקהילה, גדול ככל שיהא, אינו יכול להוות מוטיב בהליכי קבלת החלטות של מנהלים ביגור. הצבת המיצג פוגעת בזכויות מיעוט בקהילה, שעמדותיו החברתיות שוללות פוליטיזציה של הקיבוץ, משמאל או מימין. הקיבוץ איננו גוף פוליטי ואיננו משויך למפלגה או למחנה פוליטי. למרבה המבוכה, אם אני טועה בעניין הזה, אז אנחנו דווקא חלק מהממשלה, ולא זה המתוחכם… (גם העמדה הזו איננה הנושא, ולפחות לי אין עניין לדון בה).
עם כל הכבוד הרב לחופש הביטוי, ואפילו אם מדובר ברוב כאן, זכותינו, המיעוט, ליושרה בתחום הזה גוברת. שמירה על זכויות המיעוט, במקרה זה כבמקרים אחרים, היא היא הביטוי לדמוקרטיה אמיתית. הרי רובנו, כולל אני, לא נסכים להצבת מיצג פוליטי ימני, על סוללת המאגר. חופש ביטוי סלקטיבי לא טוב לנו. הוא מבטא דמוקרטיה טוטליטרית. יגור לא שם, אבל נדמה לי שצעדה צעד קטן בכיוון, עם אישורה את המיצג. לא מאוד אופתע אם גם כאן יבטא התאגיד האחראי התעלמות.
חבר טרי ההבדל בין דמוקרטיה לדמוקרטיה עממית (נוסח ברה"מ לשעבר) היא שבדמוקרטיה מותר לתמוך בגלוי בכל דעה שאינה בלתי לגיטימית בעליל, ואילו בדמוקרטיה עממית אסור לתמוך בגלוי באף דעה, ובעיקר בכזאת שאינה מזוהה עם השלטונות.
על פי דבריך אסור לחברי יגור לתמוך בגלוי (כולל הצבת שלטים) בדעה המתנגדת לשליטנו ירום הודו – דמוקרטיה עממית במיטבה.
תומכיו של ביבי בינינו רשאים לפנות למזכירות ולבקש להציב שלט תמיכה לטעמם, והם כמובן רשאים להתייצב בגשרים כל מוצ"ש עם שלטי תמיכה בו באשתו ובבנו.
אנונימי יקר, בהחלט נמצאתי למד ממך שיעור בדמוקרטיה וגם שיעור במקארתיזם באותו הכרטיס. חן חן, אולם אתה מייחס לי תיאורים מחמיאים שלא מגיע לי לקבל אותם. בהחלט אכפת לי מכמה דברים אבל ממש לא אכפת לי במי חברי יגור תומכים ולמי הם מתנגדים. עולמנו מתפרס קצת מעבר לתחומי המחנה, והבנאדם, כל עוד הוא לא אוהד הפועל, שיתמוך מצידי במי שהוא רוצה. אני בסהכ התרעתי על שימוש לא נאות במשאבי ציבור (מה דעתך על כל, אגב?)
מכל מקום, נוכחתי לראות כי המארגנים החליטו לפרק את המיצג. ואני תוהה, איך בכזו קלות מקפלים מחאה כל כך צודקת..
חבר טרי מי שפרק את המיצג, כלומר קרע את השלט, זה ככל הנראה ביביסטים סובלניים ודמוקרטיים (שבעשותם כך עברו על החוק – אבל למי אכפת).
אם עיינת בכתוב בדיון זה, מן הסתם נוכחת שאם השלט קיבל אישור מועדת השילוט של המועצה הרי שאין כל בעיה בהצבתו. קביעתך שזה שימוש לא נאות במשאבי ציבור דורשת הסבר.
חבר טרי כותב "נוכחתי לראות כי המארגנים החליטו לפרק את המיצג. ואני תוהה, איך בכזו קלות מקפלים מחאה כל כך צודקת.."
בטח תשמח לשמוע כי המארגנים חידשו את השלט שהושחת על ידי אחרים. מחאה צודקת לא מקפלים.
האם הציורים על גבי בתי חברים (רכוש הקיבוץ!) ובמימונם מותרים?
האם כאן איש הישר בעיניו יעשה?
——————————– הבהרת המערכת:
הדברים מתייחסים לציורי הקיר של שיר למדן בשכונת הכביש.
כתבה בעניין תתפרסם ביומן החג הקרוב
אנונימי 05 למערכת
הכוונה לקישוט מבני ציבור במימון חברים בעוד שמה שצריך שקישוטים על מבנים ציבורים צריכים להיות מוסכמים על התוכן ובמימון יגור
אין חולק על כישרונו של שיר למדן
לאנונימי 04
תעמולה פוליטית היא פירסומת.
אתה צודק שיש בעיית אכיפה. לפעמיים היא בררנית.
חבר יגור שלא מעוניין בפירסום שמו צלצל אלי וסיפר
שבאחת ממערכות הבחירות באותו מקום פורסם שלט פוליטי.
המשטרה הגיעה חקרה ופתחה לו תיק פלילי.
אחרי שנתיים התיק נסגר מחוסר עיניין לציבור.
מדהים בעיני איך המזכירות שוב אישרה לחברה של רמת יוחנן שוב אישור לתקן את הצוללת למרות ההתראות. כאילו מדובר בשטח הפרטי שלהם. למה צריך להתעסק בזה? אם תהיה תאונה בגלל זה או אפילו לא בגלל זה אלא כי רק יאשימו את זה. מי ישלם אז את המחיר? השלט הזה מיותר.
ריאליסט שלום,
על איזה התראות אתה מדבר? ביביסטים חוליגנים פרצו לשטח שלנו והשחיתו את השלט ואנחנו אמורים לנגב את הרוק ולהגיד שזה היה גשם?
כל הכבוד לאלו שמשתתפים במחאה הכלל ארצית נגד השלטון המושחת, ותרומתנו הצנועה בהצבת השלט והשתתפות בהפגנות בשבתות ראוייה רק לשבחים.
למוחה שלום,
יגור כקהילה לא צריכה לקחת חלק בכל הריב הפוליטי הזה. אף אחד לא קיבל שום אישור מהמועצה ולא צריך לערב את יגור בכל דבר. מספיק יש לנו את העניינים שלנו ואת הקושי שלנו. אתה יודע איזה עליהום יהיה עלינו אם תהיה תאונה בצומת שילבישו עליה את השלט הזה? גם אז תהיה גיבור? היו בחירות ועוד בחירות,ונכשלנו. מי שרוצה שיפגין באופן פרטי ולא בשם הקיבוץ.
————————— הערת המערכת:
ביטויים פוגעניים הוסרו מתגובה זו ומתגובה קודמת של "מוחה" גם יחד.
ועם הכותבים הסליחה.
למערכת: עד כמה שזכור לי, לא היו בהודעתי ביטויים פוגעניים, ולכן גם לא צינזרתם אותה.
לריאליסט: נראה שלדעתך הדרישה לועדת חקירה בפרשת הצוללות איננה במקום. זכותך ואתה מוזמן להביע דעה זו בכל פורום שתרצה.
המוני אזרחים וביניהם חברים שלנו חושבים אחרת, וזכותם להביע את מחאתם. לא ברור על סמך מה קבעת שלשלט אין אישור מהמועצה.
וכזכור תמיד היו שלטים פוליטיים ואחרים לאורך כל כבישי הארץ, כולל אצלנו במאגר.
הגנבים הם ממשלת הליכוד ושות, שמשתמשים בכספים של כולנו כדי לצ'פר את עצמם – למשל מיליון שח הקלה במס הכנסה למושחת מבלפור- וגם כדי לשחד (אולי לא מבחינה פלילית אבן בוודאי מבחינה מהותית) את בני הברית שלהם בסכומי עתק – לדוגמה מענקי הקורונה שבמקום להגיע רק לא.נשים שפרנסתם נפגעה בגלל המגיפה חולקו בנדיבות לחרדים.
ועוד לא הזכרתי את המיליארדים שבוזבזו על מערכות בחירות מיותרות שהיו נמנעות אם המושחת מבלפור היה מפנה את מקומו.
לא ביביסט – הממשלה כולה אחראית על החלטותיה.
ברזולוציה יותר גבוהה, הגנבים הראשיים הם החרדים והליכוד שלקחו את המדינה כבת ערובה. נציגי העבודה וכחול לבן התנדבו להיות בני ערובה בממשלה זו.
לא כתבתי על "מענק חרדים", אלא על כך שחלק גדול מהמיליארדים שהמדינה הוציאה, לכאורה כדי לעזור לנפגעי הקורונה (מבחינה כלכלית), הגיעו ויגיעו לחרדים שאינם עובדים ולכן פרנסתם לא נפגעה. לעומתם אזרחים אחרים שאינם קרובים לצלחת (מסעדנים, בעלי מכוני כושר ובריכות שחיה, אמנים ועוד) מושבתים מעבודתם ללא הצדקה.
הכללה כזו ביחס לקבוצה אתנית או חברתית, ניזונה מדעות קדומות ושטופה בגזענות.
אנחנו מכירים את השנאה לחרדים, לערבים, לקיבוצניקים, לעולי רוסיה, אתיופיה, לרפורמים, למתנחלים, לאריתראים, לאשכנזים, לשמאלנים ובעצם למי לא בחברה הישראלית?! זכותו של הפרט לשנוא את מי שהוא רוצה בשל שיוכו האתני או החברתי, אבל אז הוא גזען, ועדיף שלא יזהם את המרחב הציבורי בדעותיו. אין ציפיה מהפרוגנוזה ואין הקלה בדיאגנוזה גם כשהפציינט שטוף מוח מצד מי שמלבה את השנאה לצרכיו.
אנחנו מודעים היטב למחיר הפוטנציאלי של חופש ביטוי, אם מתאפשר לז'אנר הזה.
אסור להישאר שווה נפש לנוכח גזענות. על כל אדם הגון להוקיע אותה, ודאי אם הוא בן לעם שסבל רבות ממופעים שלה במהלך ההסטוריה. איני יודע מי הדובר ומתאר לעצמי שהוא אולי לא מודע לגזענות שבדבריו, אולם אני מוחה על אישור הפרסום במשאב ציבורי של יגור. לא בפעם הראשונה – לא בפרסום ולא במחאה.
שתהיה לכולנו שנה טובה, שנת אחווה, בריאות ושלום
חבר טרי על פי גישתך כל טענה נגד השילטון אינה אלא גזענות ואינה שווה התייחסות עניינית. בעשותך כך אתה לא תורם למלחמה בגזענות, אלא להפך.
שים בבקשה לב לכך שהליכוד הוא מפלגה ולא עדה.לכן התנגדות לליכוד אינה יכולה להיות מוגדרת כגזענות (אתה מוזמן לבדוק במילון).
גם הטענה שהמפלגות החרדיות משיגות תקציבים מופלגים לטובת החרדים ועל חשבון שאר עמך ישראל, בנוסף להטבות אחרות (פטור מגיוס למשל) היא אמירה פוליטית לגיטימית. אין זה סוד שמפלגות אלו כרתו ברית עם הליכוד מנימוקים סקטוריאליים טהורים – עובדה שהן עצמם לא מסתירים אותה .
להתחמק מלהתיחס לעובדות אלו בטענה שעצם העלתן היא גזענות, לא עלינו, זה מוצא קל מדי.
אח"י שלום. בדאבל
עכשיו נשאר את סעודיה אנטארקטיקה וארץ עוץ. חרטטן וסכסכן, אבל עם הג'ינג'י המשוגע עוד יארגן לנו טקס עם איראן.
אף אחד לא יקלקל את מצב הרוח היום, לא הסגר הקרוב ואפילו לא העזתים שהתחילו לירות.
חבר טרי – אתה רציני?
לא נשארה הבעיה עם אלו, נו, איך קוראים להם.. הפלסטינאים? ולא נשאר החמאס שממשיך לשלוט בזכות ביבי בעזה, רק כדי לחסום כל התקדמות לפתרון מדיני עם הפלסטינאים?
"אח"י שחיתות" – מיצג הצוללת. לא מקורי ועדיין משעשע. הוצב על הסוללה הדרומית של המאגר, כדי שכל עמישראל ואשתו העולים צפונה יראו כמה אנחנו שונאים את מושחתיהו ואשתו. שונאים עד כדי כך שאנחנו עוברים על החוק, שאנחנו עצמנו הגדרנו כרלוונטי ביחס אלינו כשהגדרנו את המאגר כשטח תפעולי של מפעל.
לא מדבר על החוק שאוסר להציב מיצג כזה על קרקעות מדינה או קק"ל שהוחכרו למטרות אחרות. לא מדבר על עוד חוק שאוסר על הקמת מבנה ללא היתר בניה, כי אני לא באמת יודע אם זה מבנה. אסור לי להיכנס לשם ולבדוק, אני כולה חבר קיבוץ וחבר אגודה.
חבר טרי –
ברשותך כמה שאלות.
איזה חוק או חוקים אוסרים לשים את השלט הנ"ל?
באיזה מדינה דמוקרטית אסור לשים שלטים על קרקע השייכת לך?
או שאולי אסור לשים שלטים שיש בהם ביקורת על השלטונות?
ולמה הכנסת את אשתו של ביבי לסיפור? מה לה ולשלט?
אגב: אמרת נכון שהחוק האוסר על חברים להיכנס למאגר הוא המצאה פרטית שלנו, אבל זו כבר אופרה אחרת.
תודה.
אנונימי 04 יקר –
אתה שואל "באיזה מדינה דמוקרטית אסור לשים שלטים על קרקע השייכת לך?".
ובכן, "חבר טרי" מזכיר חוק שאוסר להציב מיצג כזה על קרקעות מדינה או קק”ל שהוחכרו למטרות אחרות. ואמנם, כל אדמות יגור, כולל שטח הקבוץ עצמו, מוחכרות לנו ע'י המדינה דרך רמ'י – רשות מקרקעי ישראל. למיטב ידיעתי החכירה כעת היא במעמד של "חכירה לדורות", כלומר להרבה מאד זמן, והמדינה אולי כבר אינה רשאית יותר להפסיק אותה (?).
אבל לענייננו, מה שמשתמע הוא שהקרקעות "שלנו" לא ממש שייכות לנו. כאמור הן מוחכרות לנו לצורך עיבודן ואסור לנו להשתמש בהן לכל שימוש אחר שלא באישור רמ'י. קצת עצוב, אבל זה המצב..
בעל זבוב אתה יכול להפנות אותי אל החוק המדובר?
יש לנו נטיה להמציא חוקים שבדיעבד מסתבר שאו שאינם קיימים כלל, או שהם פרשנות מרחיקת לכת – שלא לומר סילוף – של חוקים קיימים.
לצערי לא אוכל כי אינני בקי בחומר עד כדי הגעה לחוק היבש עצמו.. ציטטתי את "חבר טרי" ואולי הוא יוכל לעזור, , או אנשי קרקעות ביגור המתמצאים בנושא יעוד ושינוי יעוד של קרקעות רמ'י (דבל'ה ישורון, הרן ילין, בועז אוחנה).
הירשיתי לעצמי לדבר על כך כי המדיניות הנוקשה של רמ'י בנושא ידועה לכולנו. היא וודאי מסתמכת על חוק ממשלתי, ונותנת אותותיה בכל נושאי בנייה ושינוי יעוד של קרקעות בחיי הקיבוצים והמושבים.
מאז ומתמיד ניתן לראות שלטים רבים ושונים ליד כבישים רבים בארץ.
מצפה להארה של חבר טרי.
מר גוגל עונה
חוק הדרכים (שילוט)
https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%97%D7%95%D7%A7_%D7%94%D7%93%D7%A8%D7%9B%D7%99%D7%9D_(%D7%A9%D7%99%D7%9C%D7%95%D7%98)
תודה רמי
השלט המדובר נראה מכביש בין עירוני ואינו לצורך פרסומת. לכן על פניו החוק לא מתייחס אליו.
ובכל מקרה אם הוא אסור על פי חוק, כך גם עוד אלפי שלטים הנצפים מכל כבישי הארץ.
להלן מובאה מחוק השילוט:
איסור התקנת שלטים (תיקון מס' 1) תשל"ט-1979
2. לא יתקין אדם שלט הנראה לעיני מי שנוהג בדרך בין-עירונית אלא אם נתמלאו שני אלה:
(1) ניתן לכך היתר לפי חוק זה (להלן – היתר);
(2) צויין על גבי השלט שמו של מי שהזמין את הכנת השלט או את התקנתו.
אני מניח ומקווה שלשילוט המדובר ניתן היתר.
דבל'ה,
מי בבקשה אמור לתת את ההיתר?
תודה.
אנונימי 04, הפרדת יפה מוץ מבר, אבל לגמרי דשת במוץ.
חוק הדרכים, כמו חוק הגללים וחוק השדים הרוחות, איננו העיקר, גם לא אשתו המשכילה של ביבי ואפילו לא בנו נעים ההליכות. עיקר התגובה שלי עוסק בשימוש במשאבי יגור, בניגוד לנוהלי יגור, ולצורך שאינו משרת את הקהילה בשום דרך, וללא שום קבלת סמכות לכך מאותה הקהילה (אמנע מלציין שגם בניגוד לחוק, כדי לא לגרור לשם את הדיון).
תסכולו מהמצב הפוליטי במדינה, של אדם או של קבוצה בקהילה, גדול ככל שיהא, אינו יכול להוות מוטיב בהליכי קבלת החלטות של מנהלים ביגור. הצבת המיצג פוגעת בזכויות מיעוט בקהילה, שעמדותיו החברתיות שוללות פוליטיזציה של הקיבוץ, משמאל או מימין. הקיבוץ איננו גוף פוליטי ואיננו משויך למפלגה או למחנה פוליטי. למרבה המבוכה, אם אני טועה בעניין הזה, אז אנחנו דווקא חלק מהממשלה, ולא זה המתוחכם… (גם העמדה הזו איננה הנושא, ולפחות לי אין עניין לדון בה).
עם כל הכבוד הרב לחופש הביטוי, ואפילו אם מדובר ברוב כאן, זכותינו, המיעוט, ליושרה בתחום הזה גוברת. שמירה על זכויות המיעוט, במקרה זה כבמקרים אחרים, היא היא הביטוי לדמוקרטיה אמיתית. הרי רובנו, כולל אני, לא נסכים להצבת מיצג פוליטי ימני, על סוללת המאגר. חופש ביטוי סלקטיבי לא טוב לנו. הוא מבטא דמוקרטיה טוטליטרית. יגור לא שם, אבל נדמה לי שצעדה צעד קטן בכיוון, עם אישורה את המיצג. לא מאוד אופתע אם גם כאן יבטא התאגיד האחראי התעלמות.
חבר טרי ההבדל בין דמוקרטיה לדמוקרטיה עממית (נוסח ברה"מ לשעבר) היא שבדמוקרטיה מותר לתמוך בגלוי בכל דעה שאינה בלתי לגיטימית בעליל, ואילו בדמוקרטיה עממית אסור לתמוך בגלוי באף דעה, ובעיקר בכזאת שאינה מזוהה עם השלטונות.
על פי דבריך אסור לחברי יגור לתמוך בגלוי (כולל הצבת שלטים) בדעה המתנגדת לשליטנו ירום הודו – דמוקרטיה עממית במיטבה.
תומכיו של ביבי בינינו רשאים לפנות למזכירות ולבקש להציב שלט תמיכה לטעמם, והם כמובן רשאים להתייצב בגשרים כל מוצ"ש עם שלטי תמיכה בו באשתו ובבנו.
אנונימי יקר, בהחלט נמצאתי למד ממך שיעור בדמוקרטיה וגם שיעור במקארתיזם באותו הכרטיס. חן חן, אולם אתה מייחס לי תיאורים מחמיאים שלא מגיע לי לקבל אותם. בהחלט אכפת לי מכמה דברים אבל ממש לא אכפת לי במי חברי יגור תומכים ולמי הם מתנגדים. עולמנו מתפרס קצת מעבר לתחומי המחנה, והבנאדם, כל עוד הוא לא אוהד הפועל, שיתמוך מצידי במי שהוא רוצה. אני בסהכ התרעתי על שימוש לא נאות במשאבי ציבור (מה דעתך על כל, אגב?)
מכל מקום, נוכחתי לראות כי המארגנים החליטו לפרק את המיצג. ואני תוהה, איך בכזו קלות מקפלים מחאה כל כך צודקת..
חבר טרי מי שפרק את המיצג, כלומר קרע את השלט, זה ככל הנראה ביביסטים סובלניים ודמוקרטיים (שבעשותם כך עברו על החוק – אבל למי אכפת).
אם עיינת בכתוב בדיון זה, מן הסתם נוכחת שאם השלט קיבל אישור מועדת השילוט של המועצה הרי שאין כל בעיה בהצבתו. קביעתך שזה שימוש לא נאות במשאבי ציבור דורשת הסבר.
חבר טרי כותב "נוכחתי לראות כי המארגנים החליטו לפרק את המיצג. ואני תוהה, איך בכזו קלות מקפלים מחאה כל כך צודקת.."
בטח תשמח לשמוע כי המארגנים חידשו את השלט שהושחת על ידי אחרים. מחאה צודקת לא מקפלים.
לאנונימי 07.
היתר לשלט ניתן על ידי ראש המועצה לאחר שנדון בוועדת השילוט של המועצה האזורית.
האם זה נכון גם לגבי ציור שהוא שלט על גבי רכוש הקיבוץ?
תודה.
האם הציורים על גבי בתי חברים (רכוש הקיבוץ!) ובמימונם מותרים?
האם כאן איש הישר בעיניו יעשה?
——————————–
הבהרת המערכת:
הדברים מתייחסים לציורי הקיר של שיר למדן בשכונת הכביש.
כתבה בעניין תתפרסם ביומן החג הקרוב
אנונימי 05 למערכת
הכוונה לקישוט מבני ציבור במימון חברים בעוד שמה שצריך שקישוטים על מבנים ציבורים צריכים להיות מוסכמים על התוכן ובמימון יגור
אין חולק על כישרונו של שיר למדן
לאנונימי 04
תעמולה פוליטית היא פירסומת.
אתה צודק שיש בעיית אכיפה. לפעמיים היא בררנית.
חבר יגור שלא מעוניין בפירסום שמו צלצל אלי וסיפר
שבאחת ממערכות הבחירות באותו מקום פורסם שלט פוליטי.
המשטרה הגיעה חקרה ופתחה לו תיק פלילי.
אחרי שנתיים התיק נסגר מחוסר עיניין לציבור.
הטקסט "אח"י שחיתות" אינו תעמולה פוליטית, כשם ששלטים קודמים שהיו על המאגר לא היו תעמולה פוליטית.
על השלט שהביא לפתיחת תיק פלילי לחבר יגור היה כתוב " הצבע אמת "
מדהים בעיני איך המזכירות שוב אישרה לחברה של רמת יוחנן שוב אישור לתקן את הצוללת למרות ההתראות. כאילו מדובר בשטח הפרטי שלהם. למה צריך להתעסק בזה? אם תהיה תאונה בגלל זה או אפילו לא בגלל זה אלא כי רק יאשימו את זה. מי ישלם אז את המחיר? השלט הזה מיותר.
ריאליסט שלום,
על איזה התראות אתה מדבר? ביביסטים חוליגנים פרצו לשטח שלנו והשחיתו את השלט ואנחנו אמורים לנגב את הרוק ולהגיד שזה היה גשם?
כל הכבוד לאלו שמשתתפים במחאה הכלל ארצית נגד השלטון המושחת, ותרומתנו הצנועה בהצבת השלט והשתתפות בהפגנות בשבתות ראוייה רק לשבחים.
למוחה שלום,
יגור כקהילה לא צריכה לקחת חלק בכל הריב הפוליטי הזה. אף אחד לא קיבל שום אישור מהמועצה ולא צריך לערב את יגור בכל דבר. מספיק יש לנו את העניינים שלנו ואת הקושי שלנו. אתה יודע איזה עליהום יהיה עלינו אם תהיה תאונה בצומת שילבישו עליה את השלט הזה? גם אז תהיה גיבור? היו בחירות ועוד בחירות,ונכשלנו. מי שרוצה שיפגין באופן פרטי ולא בשם הקיבוץ.
—————————
הערת המערכת:
ביטויים פוגעניים הוסרו מתגובה זו ומתגובה קודמת של "מוחה" גם יחד.
ועם הכותבים הסליחה.
למערכת: עד כמה שזכור לי, לא היו בהודעתי ביטויים פוגעניים, ולכן גם לא צינזרתם אותה.
לריאליסט: נראה שלדעתך הדרישה לועדת חקירה בפרשת הצוללות איננה במקום. זכותך ואתה מוזמן להביע דעה זו בכל פורום שתרצה.
המוני אזרחים וביניהם חברים שלנו חושבים אחרת, וזכותם להביע את מחאתם. לא ברור על סמך מה קבעת שלשלט אין אישור מהמועצה.
וכזכור תמיד היו שלטים פוליטיים ואחרים לאורך כל כבישי הארץ, כולל אצלנו במאגר.
ריאליסט –
אתה לא משכנע. כל הארץ מלאה שלטים ואף פעם לא האשימו שלט בתאונה.
בתל אביב הסואנת היו שלטים הרבה יותר פרובוקטיביים.
שוב הביביסטים נתנו בראש. בזמן שנמנמנו. איך ננהיג המדינה, אם לשמור על צוללת מקרטון אנחנו לא יודעים?!
לפחות יש אישור מיו"ר ועדת שילוט.
תודה על תגובתך חבר טרי.
ולשאלתך: כמובן שעדיף מכך שהגנבים ישלטו על המדינה..
מי הם הגנבים? למה אתה מתכוון?
הגנבים הם ממשלת הליכוד ושות, שמשתמשים בכספים של כולנו כדי לצ'פר את עצמם – למשל מיליון שח הקלה במס הכנסה למושחת מבלפור- וגם כדי לשחד (אולי לא מבחינה פלילית אבן בוודאי מבחינה מהותית) את בני הברית שלהם בסכומי עתק – לדוגמה מענקי הקורונה שבמקום להגיע רק לא.נשים שפרנסתם נפגעה בגלל המגיפה חולקו בנדיבות לחרדים.
ועוד לא הזכרתי את המיליארדים שבוזבזו על מערכות בחירות מיותרות שהיו נמנעות אם המושחת מבלפור היה מפנה את מקומו.
האם כל מי שיושב בממשלת האחדות גנב? כולל שרי מפלגת העבודה וכחול לבן, בהם בחרנו, חברי יגור, בהמונינו?
אגב, מהו מענק החרדים עליו אתה כותב?
לא ביביסט – הממשלה כולה אחראית על החלטותיה.
ברזולוציה יותר גבוהה, הגנבים הראשיים הם החרדים והליכוד שלקחו את המדינה כבת ערובה. נציגי העבודה וכחול לבן התנדבו להיות בני ערובה בממשלה זו.
לא כתבתי על "מענק חרדים", אלא על כך שחלק גדול מהמיליארדים שהמדינה הוציאה, לכאורה כדי לעזור לנפגעי הקורונה (מבחינה כלכלית), הגיעו ויגיעו לחרדים שאינם עובדים ולכן פרנסתם לא נפגעה. לעומתם אזרחים אחרים שאינם קרובים לצלחת (מסעדנים, בעלי מכוני כושר ובריכות שחיה, אמנים ועוד) מושבתים מעבודתם ללא הצדקה.
הכללה כזו ביחס לקבוצה אתנית או חברתית, ניזונה מדעות קדומות ושטופה בגזענות.
אנחנו מכירים את השנאה לחרדים, לערבים, לקיבוצניקים, לעולי רוסיה, אתיופיה, לרפורמים, למתנחלים, לאריתראים, לאשכנזים, לשמאלנים ובעצם למי לא בחברה הישראלית?! זכותו של הפרט לשנוא את מי שהוא רוצה בשל שיוכו האתני או החברתי, אבל אז הוא גזען, ועדיף שלא יזהם את המרחב הציבורי בדעותיו. אין ציפיה מהפרוגנוזה ואין הקלה בדיאגנוזה גם כשהפציינט שטוף מוח מצד מי שמלבה את השנאה לצרכיו.
אנחנו מודעים היטב למחיר הפוטנציאלי של חופש ביטוי, אם מתאפשר לז'אנר הזה.
אסור להישאר שווה נפש לנוכח גזענות. על כל אדם הגון להוקיע אותה, ודאי אם הוא בן לעם שסבל רבות ממופעים שלה במהלך ההסטוריה. איני יודע מי הדובר ומתאר לעצמי שהוא אולי לא מודע לגזענות שבדבריו, אולם אני מוחה על אישור הפרסום במשאב ציבורי של יגור. לא בפעם הראשונה – לא בפרסום ולא במחאה.
שתהיה לכולנו שנה טובה, שנת אחווה, בריאות ושלום
חבר טרי על פי גישתך כל טענה נגד השילטון אינה אלא גזענות ואינה שווה התייחסות עניינית. בעשותך כך אתה לא תורם למלחמה בגזענות, אלא להפך.
שים בבקשה לב לכך שהליכוד הוא מפלגה ולא עדה.לכן התנגדות לליכוד אינה יכולה להיות מוגדרת כגזענות (אתה מוזמן לבדוק במילון).
גם הטענה שהמפלגות החרדיות משיגות תקציבים מופלגים לטובת החרדים ועל חשבון שאר עמך ישראל, בנוסף להטבות אחרות (פטור מגיוס למשל) היא אמירה פוליטית לגיטימית. אין זה סוד שמפלגות אלו כרתו ברית עם הליכוד מנימוקים סקטוריאליים טהורים – עובדה שהן עצמם לא מסתירים אותה .
להתחמק מלהתיחס לעובדות אלו בטענה שעצם העלתן היא גזענות, לא עלינו, זה מוצא קל מדי.
חבר טרי שוב פעם אינני מצליח לרדת לסוף דעתך.
לאיזה הכללה אתה מתייחס?
אהלן חבר טרי,
אודה לך אם תוכל בבקשה להסביר את משפטך: "אין ציפיה מהפרוגנוזה ואין הקלה בדיאגנוזה גם כשהפציינט שטוף מוח"…
תודה.
אח"י שלום. בדאבל
עכשיו נשאר את סעודיה אנטארקטיקה וארץ עוץ. חרטטן וסכסכן, אבל עם הג'ינג'י המשוגע עוד יארגן לנו טקס עם איראן.
אף אחד לא יקלקל את מצב הרוח היום, לא הסגר הקרוב ואפילו לא העזתים שהתחילו לירות.
חבר טרי – אתה רציני?
לא נשארה הבעיה עם אלו, נו, איך קוראים להם.. הפלסטינאים? ולא נשאר החמאס שממשיך לשלוט בזכות ביבי בעזה, רק כדי לחסום כל התקדמות לפתרון מדיני עם הפלסטינאים?