בית / הצבעות / הצבעה בקלפי – ערעור על החלטת המזכירות להקצות דירת בריאות זמנית למשפחה. 24.7.2020

הצבעה בקלפי – ערעור על החלטת המזכירות להקצות דירת בריאות זמנית למשפחה. 24.7.2020

ערעור עומרי מזרחי על החלטת המזכירות להקצות דירת בריאות זמנית למשפחה

בעד      213  (51.45%)

נגד      189  (45.65%)

נמנעים    12  (2.9%)

ס'ה מצביעים 414, בעלי זכות הצבעה  832, אחוז הצבעה 49.8%.

הערעור התקבל והדיון בנושא עובר לאסיפה.

———————————————–

בעד (הערעור) = קבלת הערעור וקיום דיון באסיפה.

נגד (הערעור) = דחיית הערעור.

הקלפי הממוחשב ייפתח לשימוש החברים במועדים הנ"ל:
מיום רביעי 22.7.2020 בשעה 08:00 ברציפות עד סגירת הקלפי ביום שישי 24.7.2020 בשעה 08:00.

טלפון נייד לתמיכה – עמית שילה 054-6611101.

הדפסה

אודות קו מעוצב

בדוק גם

דף מידע ממנהל הקהילה מס 27 – 13.9.2024

דף מידע וקשר 13/09/2024 י׳ באלול ה'תשפ"ד גיליון מס' 27-2024 תוכן עניינים : 1 . …

47 תגובות

  1. לא , אתם לא אמיתיים. כבר אין אנושות בהחלטות שלכם.
    הילד זקוק לשני ההורים שלו בתקופה הכי קשה שלו.
    למה כל כך קשה לכם לפרגן לו שנה אחת???
    תחשבו על עצמכם בסיטואציה הזו .
    זה פשוט תעודת עניות לנו בתור חברה.
    אני פשוט מתביישת.

    • לאנונימי 25,
      מה שלא אמיתי הוא חוסר היכולת לראות את עצם העניין.
      אני לא חושב שיש אדם אחד ביגור שחושב שהצורך לא אמיתי, או שלא מגיע לX מגורים כאלו ואחרים.
      שתי המשפחות הללו נאלצות לשחק תפקיד בסימפוזיון שנוצר פה.
      הן לא הראשונות שנזקקות לעזרה וגם לא האחרונות, שום דבר פה אינו אישי, אלא עקרוני גרידא.

      העקרון הוא ש״מזכירות״ יגור לא השכילה לתכנן את תחום הדיור.
      אם היית יכולה לקבל נתונים על כמה דירות ״חולקו״ ב5 שנים האחרונות היית רואה מגמה, ועל זה כל הבאלגן.

      גם עומרי וגם רונן (שחילק דפי הסברה באופן אישי) אינם מעוניינים בדרמה הזו, הם פשוט קורבנות של השיטה.

      רק בריאות.

  2. פני החברה שלנו באמת

    אי אפשר שלא לתהות על התנהגות האנשים בהצבעה הזו. על מה בעצם ההצבעה כאן? כלפי משפחה? או משהו שהוא יצא מפרופורציה של מידת אנושיות ומבטא זעם על החלטות מזכירות/ ועדת דירות? על פני שנים ופשוט מתפרץ.
    *מה באמת רוצים להשיג המצביעים נגד? (שזו זכותם, כמובן)

  3. העניין בהצבעה זו הוא עקרוני ולא אישי. מחר יהיה צורך של מבוגר בדירת בריאות ובגלל שהיא נתפסה עתה אז יקחו ממלאי הדירות מעבר למשפחות צעירות. עוד עניין שעולה פה אולי זו החלוקה האוטומטית של דירות משפחה למתגרשים. גם פה זה יורד ממלאי הדירות למשפחות צעירות.
    מי שרוצה להיות אמיתי צריך להבין את משבר הדיור של הקהילה והלוואי והייתה פריבילגיה לחלק דירות כבעבר.

  4. צר לי שאנשים לא מבינים שאין לנו כבר פריבילגיה לחלק דירות באותה קלות כבעבר.
    יש צעירים עם תינוקות בדירות רווקים! יש לפחות כ 15 משפחות צעירות עם מצוקת דיור חמורה יותר.
    צר לי שאיננו קהילה עשירה יותר אך זהו המצב.
    ————————————-
    הערת המערכת:
    בתגובה זו השמטנו כמה משפטים הנוגעים בצד האישי של הנושא.
    כבר הודענו שמכיוון שמדובר בנושא אישי, ומכיוון ששני הצדדים קבלו במה באתר הציבורי שלנו וכבר פרסמו את עמדתם, לא נפרסם כרגע יותר תגובות המכילות מידע "אישי" אלא רק תגובות "עקרוניות".
    עדיין יש ערוצי מידע אחרים, לא ציבוריים ופחות פורמליים. כידוע המשך הדיון הציבורי בנושא ימשיך באסיפה.
    אם אינך מקבל את העריכה ומעדיף להסיר את תגובתך, בקשתך כמובן שתכובד.
    מתנצלים ומקווים שאתה מבין את גישתנו,
    המערכת

    • שלום לכרמל המצוי,
      כיום כמעט ואין רווקים עם ילדים בדירות יחיד, ואם יש כאלה זה כי רובם מחכים לשיפוץ שהתעכב בגלל הקורונה והרבה מעברים שיש לאחרונה.
      כשיש מישהו שזקוק מבחינה בריאותית לדירה צריך לעזור לו במה שאפשר..
      לפי מה שידוע לי בתור חברת ועדת דירות אין מצוקה כזאת גדולה ולאחרונה התפנו הרבה דירות משפחה ויש תזוזה במכרזים…
      יום טוב 🙂

  5. תגובה לאת לא אמיתית:
    את שחושבת שהכל ורוד. יש פה תחרות גדולה על משאבים, ומחר שאחד המבוגרים באמת יזדקק לדירת בריאות ולא תיהיה זמינה אז תנחשי מהמלאי של איזה דירות יקחו? הרי לא יוציאו משפחה מבית קבע. יקחו מדירות מעבר לצעירים והם ימשיכו לגדל תינוקות ואף פעוטות זוחלים ואף רצים בחדר של 30מ"ר.
    הלוואי והיינו שם מבחינת מלאי.
    —————————
    הערת המערכת:
    בתגובה זו השמטנו כמה משפטים הנוגעים בצד האישי של הנושא.
    כבר הודענו שמכיוון שמדובר בנושא אישי, ומכיוון ששני הצדדים קבלו במה באתר הציבורי שלנו וכבר פרסמו את עמדתם, לא נפרסם כרגע יותר תגובות המכילות מידע "אישי" אלא רק תגובות "עקרוניות". עדיין יש ערוצי מידע אחרים, לא ציבוריים ופחות פורמליים. כידוע המשך הדיון הציבורי בנושא ימשיך באסיפה.
    אם אינך מקבל את העריכה ומעדיף להסיר את תגובתך, בקשתך כמובן שתכובד.
    מתנצלים ומקווים שאתה מבין את גישתנו,
    המערכת

  6. אני חושב שחייבים לכבד החלטת מזכירות. גם היא לא מוצאת חן. לקדם ענין אישי או לא אישי על גבי המקרה לא נכון.
    כרגע אלו ההחלטות. אם יש בעית דיור או שיטת ניהול אפשר להתגייס באותה צורה ולהביא לאסיפה את הנושא.

    • אני חושב שבחברה דמוקרטית, טוב שאפשר לערער על החלטת המזכירות וטוב שלא מקבלים החלטת מזכירות באופן אוטומטי ומוחלט, ועובדה שהרוב חושב אחרת ממך. מבלי האפשרות לערער על החלטות של מספר מאוד מצומצם של אנשים, אין הבדל בין זה לבין דיקטטורה ואני חושב שגישה כזאת ש"חייבים לכבד" היא גישה שאיננה מתאימה לקיבוץ בתוך מדינת ישראל.

  7. פני החברה שלנו באמת

    מסכימה עם הרבה ממה שנכתב והמצוקה אכן גדולה ופוגעת בדירות המעבר ובמשפחות הצעירות, בחלקן לתקופות ארוכות מידי!
    ועדת דירות מתחלפת בימים אלו, אולי שווה לשקול להעלות רעיונות יצירתיים וחדשים למצוקת הדיור.
    למשל,
    – דירות לחיילים. האם נחוץ כזה דבר במצב הנוכחי או שאפשר לחבר חלק מהן לכדי דירות משפחה נוספות ולהקל את המצוקה.
    – אפשר לקנות קראוונים , שיוחזרו חזרה למתחם שהיו, או למקום אחר עם מעט פיתוח והנה שכונה זמנית לפתרון מצוקת הדיור.

  8. שאלה למזכירות:
    למה מראש לא העברתם את הנושא לצוות אד הוק בסמכות אסיפה?
    (גילוי נאות – אני הצבעתי בעד הערעור רק כדי שיחזור לאסיפה שתוכל להקים צוות כזה).
    תודה.

  9. אוהב אותך גדי למרות הכל..

    בימים אלו שהדמוקרטיה שלנו עומדת במבחן ובחוץ רבבות מפגינים למען חופש הביטוי ועתיד המדינה..
    גדי בבקשה שים בצד העדפות פוליטיות ואלקטורליות אישיות פנים קבוציות ותיצמד לנוהל של האתר..
    אנא ממך תן חופש לביטוי..
    ——————–

    תגובת גדי רביב
    מערכת האתר כוללת אותי ואת זאביק לב
    מערכת האתר מנסה כמיטב יכולתה לאפשר דיון הוגן ופתוח
    למערכת החופש לקבוע מתי דיון מוצה ובמיוחד מתי הוא פוגע בצנעת הפרט
    במיוחד בדיון שלהלן, נצמדנו לנוהלי האתר וטרחנו לעגן ולהסביר שוב ושוב שאנו פועלים במסגרת תקנון הכתיבה באתר
    ועמך הסליחה. ובאהבה גם. כמובן.

  10. להבנתי אנשים לא הצביעו נגד…
    ——————-
    הערת המערכת:
    לתקווה שלום,
    לדעתנו תגובתך איננה עניינית, כלומר אינה מתייחסת לפעולה ספציפית, וכתובה בשפה בוטה שאינה מכבדת.
    יש בה גם משום חשש של חצאי אמיתות, הכללה, והלבנת פנים,
    ככזאת היא נוגדת את סעיף 14. ביקורת על ממלאי תפקידים – בנוהל הכתיבה לאתר.
    https://tinyurl.com/y63s95vv
    לכן לצערנו לא נוכל לפרסם את תגובתך, ואיתך הסליחה,
    בברכה, המערכת

  11. מחשבות בדיעבד.
    1. בשם מחלוקת של גדולים, צנעת הפרט של קטין נרמסה בכל קנה מידה.
    2. אין בטחון כי כזו היתה תוצאת ההצבעה ביחס לכל נער בקיבוץ, באותן הנסיבות בדיוק. ככל שהאמירה הזו נכונה, כך הפרשנות את ההצבעה כדמוקרטית משוללת יסוד.
    3. מצוקת הדיור הגדולה חדרה היטב לתודעה, גם של מי שחי ברווחה.
    4. איינשטיין בכל זאת צדק – הכל יחסי. היצע דירות המעבר כיום טוב, יחסית לצפוי בעתיד הנראה לעין. פתרון אמיתי טרם נדון. יש אצלנו הרבה חול ומעט ראשים שאינם טמונים בו.
    5. הצעירים כוח עולה. ירתק בהמשך לראות עד לאיזו רמה הם מסוגלים להתאגד כדי לקדם מטרות משותפות. לדעתי, יצליחו יותר אם יבינו שוועדת דירות איננה המשאב שכל כך בחסר, אלא רק כלי לניהולו.

  12. האופק הקרוב ביותר לשיחרור הלחץ הוא לפחות עוד שנתיים שתבנה שכונת הבלוקונים ואז 20 משפחות יעברו לבתי קבע ועוד 20 ינועו לדירות המעבר שפונו והגלגל ימשיך לנוע.עד שזה יקרה העצבים ירקיעו אך הצרה הגדולה ביותר שעוד לא מדברים עליה בכלל היא אי קבלת האישורים לבנייה הבאה, קרי שכונת המנאז'/מורדות הבריכה. לעשרות משפחות אין כרגע אופק דיור ביגור.

  13. מאותגר דיור

    בתגובה לבלי שם,
    לתפיסתך אין לערער על החלטת המזכירות מעצם העובדה שהיא החלטת מזכירות?! האם אלו דברי אלוהים חיים?
    עצם היכולת לבקר, לטעון ולראות את התמונה בכללותה היא מאבני יסוד הדמוקרטיה.
    ואולי עלינו לשתוק רק מפני שהמזכירות החליטה על כך?!
    ואולי החלטת המזכירות הזאת לא הייתה צריכה להינתן כלל?!
    ד״ש לתפוז קטן.

  14. עוד אחד שרק דאג לכיסו

    צעירים יקרים
    על מה לכם להלין
    הרי לא רציתם לשמוע את אלו שהתנגדו ונתתם יד לכל אלו שחשקו רק בהגדלת הכספים לכיסם ולא בדאגה להמשך הקיום שלנו כקהילה מאוחדת.
    שינוי- ניתן היה לעשות בהרבה מאוד דרכים, כשהדגש היה על חובת הפרנסה ותגמול משתנה (ניתן עד 25% בלי להפוך להיות קיבוץ משתנה)
    בסוף- זה מה שהרוב החליט \ היו כאלו מכם שחשבו שרק החור של הגרוש זה מה שמשנה.
    אז עכשיו כנראה שיהיה לכם יותר כסף אבל תאלצו להצטופף אתו בדירות המעבר.
    מי שלא ידע לקרוא את כל התמונה ולא ידע לחשוב קדימה- שישלם את המחיר.
    או – תעלו לדיון שינוי הפוך שיחזיר אותנו אחורה אבל ישאיר פערי הכנסה קטנים שידרבנו את אלו שמשקיעים

    • או… פשוט להתחיל לדחוף לתהליך השיוך. (מספיק רק להיכנס לתהליך)
      כך הקיבוץ יקבל היתרי בנייה לשכונות חדשות, חברים שהתקבלו לחברות לאחר 03/2007 יוכלו לשפץ את דירותיהם ובא לציון גואל

      • בשביל התרי בניה לא צריך שיוך. כל זמן שהדירות שבונים שייכות לקיבוץ אין בעייה לקבל התרים.

        • מציע שתבדוק שוב את הנתונים..
          להישאר במצב הנוכחי יביא לכך שלאחר בניית שכונת הבלוקונים לא יתקבלו היתרי בנייה נוספים. ובנוסף, חבר/ה שנכנס לחברות לאחר 03/2007 לא יקבל היתר לשיפוץ דירתו (הרחבת המעטפת.. לא שיפוץ פנימי).
          הישארות במצב הקיים, תביא בהכרח להדרדרות במצב הדיור ביגור (הקשה גם כך !)
          בריאות לכולם

          • שלום משוייך
            אני לא מצליח להבין את כוונתך. תוכל להסביר מה הקשר בין התרי בניה לתהליך השיוך? לידיעתי כאשר הדירות הן רכוש הקיבוץ יותר קל להשיג התרי בניה. בבקשה הסבר.

          • לחבר, ידיעתך שגויה. מדיניות מועצת מקרקעי ישראל כלפי קיבוץ בשלב שלנו, שלא החליט על שיוך, שוללת לחלוטין בניה הממומנת, אפילו בחלקה, על ידי החבר. עובדת חיים. למתקדמים וגם למצטופפים בדירות הקטנות, אני מציע לנתח את הנגזרת הראשונה, את אותה מגמה המצרה את צעדינו, כמי שאיננו ממלא אחר החלטות המועצה. עד לפני כשנה, ניתן היה לקבל היתרי בניה, גם על בניה פרטית, ובלבד שלבקשה תצורף הצהרה כי הבית משויך לקיבוץ. כיום, כבר לא מספיק. מחר – אלוהים גדול. הדירות ומרחב הפתרון-לא כל כך.
            הצרה הצרורה (כמובן שלעניין הזה בלבד, הריבוי כשלעצמו מבורך) – ככל שחולף הזמן, משקל בתי האב שהצטרפו לחברות לאחר 2007 הולך ועולה. מדוע בעייתי? זה כבר למתקדמים מדי.

  15. שאלות:
    מתי תתחיל הבניה בבלוקונים?
    כמה הערכת הזמן לאכלוס?
    תודה

    • שלום לאנונימי,
      אנחנו מעדכנים את התוכניות, מניחים שיתחילו לבחור דירות סביב אוקטובר.
      בנייה בתחילת 2021 ואיכלוס בערך שנה אחרי. כמובן שזה מותנה באישור אסיפה
      בריאות
      בועז

  16. אני לא מסכים עם כל הנאמר פה. אני חושב שהרבה החלטות…

    ————————–
    הערת המערכת:
    אנונימי 27 יקר,
    תגובתך זו נוגעת בצד האישי של הנושא.
    כבר הודענו שמכיוון שמדובר בנושא אישי, ומכיוון ששני הצדדים קבלו במה באתר הציבורי שלנו וכבר פרסמו את עמדתם,
    לא נפרסם כרגע יותר תגובות המכילות מידע “אישי”, גם אם המידע שמופיע בהן הוא לכאורה נכון, אלא רק תגובות “עקרוניות”.
    עדיין יש ערוצי מידע אחרים, לא ציבוריים ופחות פורמליים. כידוע המשך הדיון הציבורי בנושא ימשיך באסיפה.
    אנו מתנצלים ומקווים שאתה מבין את גישתנו,
    בברכה,
    המערכת

  17. שאלה לחבר טרי:
    אתה כותב שאין עצירת בניה כאשר הדירה משוייכת לקיבוץ. אבל זה בדיוק מה שכתבתי. במה טעיתי אם כך?

    • אנסה להסביר.. המצב כיום, בהיעדר שיוך, שכל הדירות שייכות לקיבוץ. מבחינת רמ״י – קיבוץ שעבר שינוי (כמו יגור) צריך להחליט על 1 מתוך 2 אפשרויות: שיוך או המשך (כל מרכיבי) הבנייה על חשבון הקיבוץ. מכיוון שיגור עוד לפני השינוי עברה לקצב בנייה של 2-4 יחידות בשנה, הביקוש גדול מההיצע.. כיום השכונות החדשות שנבנות הינן מכספי הדיירים (תשתיות על חשבון יגור). מצב זה אינו חוקי ! לכן, במצב הקיים, לאחר בניית שכונת הבלוקונים לא יתקבלו היתרי בנייה חדשים. בנוסף, לא יתאפשר שיפוץ הדירה (מעטפת) לחברים שנכנסו לחברות לאחר 03/2007. מקווה שהובנתי.. בריאות לכולם.

  18. חבר טרי –
    כשקוראים את הודעתך בזהירות הראויה, מסתבר שאתה מתיחס רק לבנייה על חשבון החבר. כאשר הבנייה היא על חשבון הקיבוץ והדירה בבעלות הקיבוץ אין מגבלות מטעם המנהל, ואם אינני טועה גם נחסך הרבה כסף כי אין צורך לשלם עבור הקרקע.

    • ברגע שעברנו שינוי הבניה יכולה להיות רק על החבר. אין ליגור אפשרות כספים לבנות על חשבונה מעבר ל-2 או 4 יחידות בשנה….האינטרס של החברים זה לשייך את הדירות ולזכות בנכס שיש לו ערך כספי שהוא בר הורשה.

    • כלומניק בבית של מיליון מהקיבוץ הישן

      אז אם כך והתקציב של החבר הוא בעצם כבר בתוך חשבון הבנק של הקיבוץ, מדוע לא יעביר החבר את הונו בצינור זה, יחתם איזה שהוא הסכם בין החבר לקיבוץ בנוגע לזכויות הורשה על הבית, ונוכל כך להמשיך בנייה והכל יהיה תקין כלפי המינהל. הלא כך?

      • כן לשיוך כשתראה את הסכום שתצטרך להעביר למינהל כנגד בעלות על הדירה תראה שזה ממש לא האינטרס של החברים. לצערי מי שצריך להסביר נעלם(וגם נאלם) ואנו מתרוצצים בערפל השמועות

  19. משוייך – תרשה לי טיפה לדייק:
    כל זמן שיגור לא החליטה אחרת, הדירות הן בבעלות הקיבוץ.
    כלומר אם הבניה היתה ממשיכה להיות על ידי הקיבוץ ובמימונו, אין כל בעייה מבחינת רמ"י.
    הבעייה נוצרה כאשר אחרי השינוי התחילו לבנות ביגור דירות על חשבון הדיירים "באופן זמני".
    והשאלה היא – למה לא המשיכו לבנות ע'ח הקיבוץ עד שלא יוחלט אחרת?

    • הנחה שלי.. כי כבר במהלך ה 5 שנים שקדמו לשינוי קצב הבנייה הלך וירד. ולכן נוצר מצב שהקיבוץ בנה 2 או לכל היותר 4 דירות חדשות בשנה.. ושוב חזרנו ל״ביקוש מול היצע״
      שאלתך בהחלט מעניינת.. אולי נקבל את תגובת המזכירות ונחכים כולנו.

  20. דד ליין להחלטה על שיוך

    מה/ מי בעצם מעכב אותנו היום מלהחליט על שיוך? !

    הקיבוץ לא המשיך לבנות על חשבונו ובינתיים אנחנו במצב לא חוקי מול רמ"י. שעלולה לא לתת היתרי בנייה ולעצור את אופק הדיור של החברים. נכנסנו רבים לחברות בשביל אותה האפשרות..

    לטעמי יש צורך לעבוד עם דד-ליין שיתן אופק למצוקת הדיור וליכולת להורשה.

    אודה על תשובת המזכירות היכן עומדים הדברים היום והאם אפשרי להציב דד-ליין לוועדה הציבורית החוקרת את אי-שיוך מול שיוך . שלא נצא קירחים..

    • שלום.
      לכל הנושאים הקשורים לרשות מקרקעי ישראל – אולי אפשר להביא קישורים מהאתר שלהם שנראה במדוייק מה הם רוצים מאיתנו? תודה.

  21. קראתי את הנ"ל.

    יש פה כמה דעות לגבי היתרי המעבר לשכונת הבלוקונים.

    האם אישורה של רמ"י לבנות תלוי החלטה על שיוך?

    כרגע איני מבין ואשמח שמישהו שמייצג את הקיבוץ יענה מה התהליך. אם אכן תלוי בשיוך אז אנחנו חייבים החל מינואר 2021 להחילו.

    מה האינטרס הקהילתי לא לקדם את הנושא?

    תודה

    • שלום,
      לגבי שכונת הבלוקונים אין בעיה של היתרים.
      ההיתרים לשכונה זו התקבלו כבר לפני השינוי.
      כלומר, ל 20 הדירות בבלוקונים יימשך ה״סידור״ של בניה ע״ח החבר (למעט התשתיות) והבעלות על הדירה של הקיבוץ.
      הבעיה תתחיל לאחר סיום בניית שכונת הבלוקונים.. (וכמובן, גם כיום, למי שמעוניין לשפץ אך התקבל לחברות לאחר 03/2007).

  22. שלום לכולם,
    כל השכונות שנבנות ביגור, כולל הבלוקונים ו ובנית הממדים הן תחת היתרי בנייה של רמ"י.
    תהליך השיוך והחלופות השונות שלו מורכב, והשפעתו על יגור ועל עתידה, לתפיסתי, גבוהה פי עשרות מונים מתהליך השינוי אותו עברנו. הוקם צוות שיוך והוקם צוות מקביל המנסה לייצר חלופה אחרת, אשר צריך להביא הצעה עד סוף שנה זו, ואז נקיים דיון ציבורי על השיוך.
    כאמור זהו נושא שאי אפשר לזלזל בחשיבותו על עתיד יגור ברמה החברתית והכלכלית ולכן, החיפזון הוא מהשטן.
    בברכת בריאות איתנה ושבוע טוב
    בועז

  23. אמירות שגויות בשרשור כאילו המצב/הבניה כיום לא חוקיים ואפילו רעיונות לפוילשטיקים, מלמדות על חוסר ידע. אסור שהם יובילו את הדיון.
    כותרת הפעילות הלא מוגדרת – "הסדר דיור קבוע", לא כי הוא מי יודע מה קבוע, אלא כי הוא יחליף את הזמני. קבלת ההחלטות הנושא אכן בעלת השלכות רחבות, אבל זו עדיין איננה סיבה למרוח את הזמן, אותו משאב שפועל מאוד לרעתנו. שנה (!) שלמה ניתנה לצוות אי השיוך, לאחר שנתיים אחרות של פעילות צוות השיוך. קורונה שמורונה, הזמן די לרעתנו. בפוליטיקה אנחנו לא משהו, קבוצות אוכלוסיה מתעוררות נגדנו בגלי השנאה, והאוזן הקשבת שהיתה לנו אצל בעלי הדעה, אם לא התחלפה אז הולכת ומתמלאת בשעווה. כל זה לפני שדיברנו על הצפיפות והרכב האוכלוסיה המשתנה, באופן שיקשה על פתרון אפשרי (אין הרבה כאלה, כולן קשות לעיכול).
    לטעמי, הפעילות הזו לא קוהרנטית. להערכתי, צוות אי השיוך אינו מפנים את התובנות האובייקטיביות של צוות השיוך. אחרת, מזמן היה ממצה פעילותו. לנוכח תובנות אלה (שהוצגו פעמיים בדצמ. 20) תהליכי הדיון וגיבוש ההחלטות פשוטים. ראוי היה לצוות לפתוח פעילותו בבדיקת היתכנות כלכלית לפנטזיה הזו (של כולנו. הלוואי שהיינו כל כך עשירים בכסף). בדיקה כזו אורכת ימים. לא שנה.
    לא שאין מניעים לדחות שיוך. דווקא אני מוצא אחד כזה, שאפילו לא נדון. אולי כי אף אחד לא באמת קרא את נוהל רמ"י הרלוונטי בעיון מניח את הדעת. כזה שמאפשר לקשור קצוות גם לפעילויות אחרות של הקיבוץ המתחדש. אזכיר כשיהיה רלוונטי.

    • בדיוק על דברים אלו עוסקת רשימתי בהן שמועות הופכות ״עובדות״ מבלי שמי שהוא מהממסד יבהיר את המצב לאשורו

    • חבר טרי – אתה לא מדייק, או לפחות לא ברור
      עיכוב הדיון בהסדר הדיור אינו קשור לאישורי בניה. וזאת משום שכל זמן שלא הוחלט אחרת הדירות שייכות ליגור.

  24. אבישי, דיון קונספטואלי (קראתי את שכתבת) פחות מתאים לקהילה שלנו. אפילו נושאי מורכב לקדם כאן לפרקטיקה.

    חבר, לא התייחסתי כלל לקניין, ולדעתי הנושא מורכב יותר מאשר התפיסה שאתה מציג. מהי זכות קניינית? חוזית, הבית שייך לקיבוץ, שאגב שם שם הון עתק, כולל פיתוח תשתיות ומענק מאוד נדיב. בפועל, אדם פרטי שילם על רוב רובו של הבית. מציאות מורכבת למדי ואידך זיל גמור.

  25. כל שכתבתי הוא שהשתהות הדיון בנושא שיוך דירות לא מעכבת קבלת התרי בניה.
    לא היצגתי שום תפיסה,
    ואני גם לא מצליח לראות את הקשר בין תשובתך למה שכתבתי.

  26. חבר טרי שאבין ,מה זה דיון קונספטואלי

  27. חבר, ככלל, לא ינתנו היתרי בניה, אלא כשיתקיים אחד משלושת התנאים:
    1. הבניה במימון מלא של הקיבוץ
    2. מדיניות מועצת מקרקעי ישראל תשתנה לטובתנו
    3. יוחלט על יציאה לשיוך

  28. חבר טרי – עד כמה שאני יודע, כל זמן שלא הוחלט אחרת, הדירות שייכות לקיבוץ והבניה היא על חשבון הקיבוץ.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *