תאריך הישיבה: 16.06.2020
מספר חברי הוועד: 11
שמות חברי הוועד המשתתפים בישיבה: נוקי נויפלד, נתנאל אדלר, נעם שפיגלר, שחר גולדשטיין, אביהו קול,
שפי עוז, יוליה ורדי, איתן חיון, בועז אוחנה, חוה רז, עופר קציר.
חסרים:
שמות משתתפים נוספים: רני טנא מנכל אחיג (מוזמן קבוע), יוסי בקר מנהל הנה"ח (מוזמן קבוע), אופיר צירלין מנהל המשרד הכלכלי (מוזמן קבוע), עו"ד גיורא מיכאלי, עו"ד מבקרת הפנים הלית הלר ואבשלום שוחר מרכז ועדת ביקורת.
הישיבה נפתחה בשעה: 07:30
סדר יום של הישיבה:
1. אישור פרוטוקול קודם מס' 01.2020 מיום ה 06.04.2020 (מצורף).
2. עדכון מורשי חתימה באגודה. (מצורף מסמך קודם)
3. נוהל קדנציות בתאגידים. מוזמן לשעה 07:30 עו"ד גיורא מיכאלי. (מצורף)
4. הצגת דוח ביקורת אחיג. (מצורף) מוזמנים לשעה 08:30 מבקרת הפנים עו"ד הלית הלר, אביב ניב ואבשלום שוחר.
5. עדכונים שוטפים.
החלטות:
1. אישור פרוטוקול מס' 01.2020 מיום 06.04.20 (מצורף).
תמצית הדיון: הוצג הפרוטוקול.
החלטה: הוחלט לאשר את הפרוטוקול.
בעד: 11 נגד: 0 נמנעים: 0 הוטל לביצוע על: גילי איל וינקלר.
2. עדכון מורשי חתימה באגודה.
תמצית הדיון: תם תוקף מורשי החתימה באגודה ויש לחדשו.
החלטה: הח"ח הרשומים לעיל מורשים מטעם האגודה כמורשי חתימה:
א. נחום נויפלד ת.ז. 054650478
ב. רני טנא ת.ז. 037606340
ג. אופיר צירלין ת.ז 066551680
ד. נועם שפיגלר ת.ז. 027999515
בעד: 11 נגד: 0 נמנעים: – הוטל לביצוע על: גילי איל וינקלר
3. נוהל קדנציות בתאגידים.
תמצית הדיון: עו"ד גיורא מיכאלי הציג בפני הוועד את טיוטת הנוהל המוצע לקדנציות של מנכלים ומנהלי ענפים בתאגידי יגור. התקיים דיון בנושא.
החלטה: להביא את נוהל קדנציות לאספת אחיג לאישור.
בעד: 11 נגד: 0 נמנעים: – הוטל לביצוע על: עו"ד גיורא מיכאלי ונוקי נויפלד.
4. הצגת דוח ביקורת אחיג. (מצורף) משתתפים: מבקרת הפנים עו"ד הלית הלר ואבשלום שוחר.
תמצית הדיון: מבקרת הפנים הלית הציגה בפני וועד אחיג את דוח הביקרות על פעילויות הדירקטוריונים בתאגידים אחיג, חוצות, מי יגור ובאלגן.
בעקבות הצגת הביקורת על אחיג, אלו מסקנות חברי הוועד:
· יש לבצע מעקב אחרי קבלת החלטות.
· מומלץ לבצע ישיבות משותפות עם דירקטוריונים של התאגידים השונים.
· לוודא האם יש נוהל פרסום בחירת דירקטורים לתאגידי יגור.
· יש לשלוח זימוני ישיבות עד כ – 3 שבועות מראש ושליחת חומר מצורף לישיבה עד שבוע מראש.
בנוסף הלית הציגה גם את דוחות הביקורת של חוצות, מי יגור ובאלגן.
החלטה: מבקרת הפנים תכין תקצירים של הדוחות שהוצגו להנהלה לטובת הצגת הדוחות באספת אחיג. תקצירי הדוחות ישלחו לחברי הוועד לעיון לפני האספה. הדוחות המלאים נמצאים במשרד יו"ר אחיג וזמינים לעיון לכלל
חברי יגור.
בעד: 11 נגד: 0 נמנעים: – הוטל לביצוע על: מבקרת הפנים הלית הלר ונוקי נויפלד.
5. עדכונים שוטפים.
תמצית הדיון: נוקי נתן סקירה קצרה בנושא סיכום שלישון בתאגידי אחיג.
גדש – עקב הגשמים המאוחרים היה שינוי בתמהיל הזריעות. הגידולים עד עכשיו נראים במצב טוב. בסוף השנה אנו צפויים ליבול ראשון ממטעי האבוקדו המשותפים עם שער העמקים. השאיפה לרווח של כ – 2.5 מיליון ש"ח מכלל הגידולים.
משתלה – נסגרה מאמצע חודש מרץ ונפתחה מחדש לקראת סוף חודש אפריל. בתקופת הביניים מכירות התקיימו בצורה אינטרנטית ללא הצלחה מרובה. מרגע פתיחת המשתלה ועד היום – עלו המכירות בצורה משמעותית. ישנה אפשרות ממשית לסגירת פער ההכנסות שנוצר בזמן הקורונה.
חממות עלים – מכירות בקצב גבוהה. הערכה ששנת 2020 תסתיים בכ – 10 מיליון ₪ מחזור מכירות. אספקה לכל סניפי סטופ מרקט וכן ללקוחות נוספים.
נדלן – הפגיעה בהכנסות מהשוכרים בתקופת הקורונה היתה מינורית פרט לשני שוכרים גדולים שעדין לא יסתיים המשא ומתן עימם לגבי התקופה הנ"ל.
בימים אלו נעשת בדיקה להוספת בנית מבנה נוסף למתחם יארד.
מתקיים משא ומתן עם חברה חיצונית לפיתוח שטח לגין מערב.
חוצות – חברת יפה נוף סיימה את עבודתה במתחם, פרט לעבודות הגינון. הקמנו בחורשת הזיתים שבגב המתחם משטח מסודר לשרות סדנאות וללקוחות הרוצים לשבת בשטח הפתוח. בימים אלו מתקינים בשני אזורים ציליות לנוחות משתמשי המתחם. יוליה בקשה לבדוק אפשרות לתחימת אזור שיאפשר חניית אופניים וקלנועיות של חברי יגור. הנושא יבדק.
באלגן – עדין אין צפי לפתיחה מחודשת של הפארק. בשלב זה אנו עומדים על הפסדים של כ – 2 מיליון ₪ הכנסות.
רפת – שיפור ניכר בפעילות הצוות הביא להכנסות נאות בשליש הראשון של השנה.
נגריה – שלישון ראשון ביצוע מעל תכנית. בסוף יוני תערך ספירת מלאי ותבחן הפעילות לחצי שנה הבאה.
לול – נעשתה בדיקה למדגר שישי, אך לאור ההגדלה לכמות האפרוחים למ"ר בחמשת המדגרים הקבועים, לא נמצאה הצדקה למדגר שישי. כמו כן נבחנת השקעה במתקן פגרי עופות, כאשר ההשקעה ממומנת על ידי 40% מענק ממשרד החקלאות ו60% על ידי מילועוף.
חורשה – חתונות חודש מאי נדחו לספטמבר ואוקטובר. חתונות יוני מבוצעות תחת מגבלות משרד הבריאות.
כלל ענפי התאגיד קבלו הודעה על כך שבשנת 2021 לא ניתן יהיה לבצע השקעות. שפי העיר שרצוי יהיה לאפשר השקעות אך בסכום מוגבל. נוקי הוסיף שרק השקעות יצרניות הכרחיות יבדקו.
יוליה העלתה שאלה לגבי בחירת דירקטור לחברת "גרייט שייפ" ללא מכרז ציבורי. נוקי מסר שנושא בחירת דירקטור ללא מכרז יבדק מול יור באלגן איתן ניר ונושא נוהל בחירת דירקטורים מסודר (האם קיים) יבדק מול עו"ד גיורא מיכאלי.
החלפת חבר וועד – חסיק ברבר יחליף את שושן לוי בוועד הנהלת האגודה (מטעם המזכירות). יומלץ לאספת אחיג.
החלטה: ניתן דיווח – אין החלטה.
בעד: 11 נגד: 0 נמנעים: – הוטל לביצוע על:
חותמת האגודה:__________________ חתימת רושם הפרוטוקול ויו"ר הוועד נוקי נויפלד:_____________
חבר וועד צריך להיות חבר האגודה מה שחסיק איננו כזה .האם זה חוקי? לא
עדיף לא לפרסם את מספרי תעודות הזהות באתר ציבורי..
הזילזול במשתלה לא מכובד הרי מזמן סגרה את הפער ובדרך לעוד שנת שיא כך הבנתי. לא מובן למה להקטין את ההישג של הצוות שבזיעה רבה יביא לפי המסתמן 20 מיליון הכנסות לאחי"ג ופרנסה לעשרות חברים ומשפחות ? הענף הכי מניב של אחיג ראוי שיותר אנשים בקיבוץ ידעו שזהו עסק משגשג ולא סתם מקום יפה
סוסון יקר,
המשתלה היא לא ״ענף״ שמעסיק משפחות ,אלא עסק בבעלות קיבוץ יגור שמטרתו להשיא רווחים.
כלומר לייצר רווח. רווח מקורו בפער בין ההכנסות להוצאות.
כלומר היינו עולצים עד מאד אם היינו מקבלים את שורות הרווח ב3 שנים האחרונות לפני שהיינו טופחים לעצמנו על השכם.
מצד שני אני מסכים לגמרי איתך שהמשתלה נותנת חווית קנייה מדהימה.
קקטוס חביב,
ממה שאני "שמעתי", שורת הרווח אפילו הרבה יותר יפה משורת ההכנסות ביחס לשנה שעברה. אז כן, אני מסכים עם סוסון, הזילזול בהחלט לא מכובד.
אם זה נכון כדאי שנראה את המספרים כל רשימת ההכנסות וכל ההוצאות כולל הוצאות פיננסיות ואז נוכל להלל את המשתלה. וחוץ מזה לא ראתי ברשימה ההיא אפילו בדל של זילזול
לקקטוס החביב, ישנה חשיבות עליונה בהעסקת חברים מיגור שכן כך הם לא נופלים נטל נוסף כמובטלים על הקהילה ולכן זה מצטרף כמעלה חשובה בנוסף לשורת הרווח הנקי. הרווחים לדעתי לא מוסתרים וניתן לקבלם אצל המשרד הכלכלי ואם איני טועה מסתכמים במיליון נקי כל שנה, בשנים האחרונות, וזאת אחרי פירנוס משפחות והעברת שכר דירה ותשלום על שירותי מיחשוב,ראיית חשבון,העסקת חשמלאים ובניין ועוד לקיבוץ.
סוסון חביב,
ראשית לא ראיתי זלזול בדיווח הראשוני ולכן לא ברורה ה"התגוננות" בשם המשתלה.
כן ראיתי שדווח על נסיון להתפתח בכיוון אחר בעקבות השינויים האחרונים שלא צלח.
שירותי מחשוב? הנה"ח? חשמל ובניין?
איך כל אלה קשורים לתוצאות (רווח)? אלו דיבורים של קיבוץ "ישן".
מבלי להביע את דעתי על העלות ואיכות השירות שהמשתלה משלמת עליהם כדי "להעסיק" חברים מיגור, לא בכך נמדדים הביצועים של עסק ואיכות הניהול בו.
לדעתי , המשתלה משאירה כ-5% רווח תפעולי בשנים האחרונות.
אם היית מכניס 10,000 בחודש וחוסך/מרוויח 500 ש"ח היית מכנה עצמך עסק מצליח?
אין ספק שהמשתלה היא מותג חזק מאד, כשמסביב רוב המתחרים שלה נעלמים מעל פני השטח.
עם מספרים קשה להתווכח… "עומדים לשבור שיא בהכנסות" זה לא מספר…
שבוע טוב.
סוסון וכל עובדי המשתלה שלום,
אם אפשר לשאול כמה דיבידנד העליתם לאחיג, שזוהי לדעתי השורה החשובה מעבר לתשלומי שכר ודמי שימוש, שכבודם כמובן במקומו מונח.
לפי:
https://yagur.site/2020/02/24/%d7%90%d7%a1%d7%99%d7%a4%d7%aa-%d7%90%d7%97%d7%99%d7%92-5-2-2020/
"משתלה – שנת שיא. המכירות גדלו ב 1.500,000 ₪ לעומת 2018. מתקרבים למחזור מכירות של 20,000,000 ₪. החזון של “מרכז תרבות הגן הגדול בישראל” הולך ומתממש. גם הרווח עלה מ-600,000 ₪ ל-1,600,000."
כיום מדובר על כך שהרווח השנה אף גדול יותר לעומת התקופה המקבילה דאשתקד. כמובן שעוד לא נגמרה השנה, אבל זה הכיוון כרגע.
השאלה היא לא כמה המשתלה הביאה לאחי"ג, כי המשתלה היא לא עסק נפרד שמעביר ישירות לאחי"ג, אלא כמה העבירה ליח"ס וכמה יח"ס העביר הלאה. וגם את התשובה הזאת ניתן למצוא באותה אסיפה:
"יח”ס העבירו השנה ליגור דיבידנד 500,000 ₪."
לאיפה הלכו במעבר של בין יח"ס לבין יגור 1,100,000 ש"ח + דמי ניהול נכבדים ששולמו ליח"ס, אני לא יודע, אבל אם זה (לפי הכתוב באסיפה) בהשקעות בסך של כ1,000,000 ש"ח בשנת 2019 במשתלה, אני חושב שצריך לדרוש לראות את פירוט ההשקעות האלה ולא להסתכם בחצי שורה באסיפה.
תסלחו לי אלמונים וקקטוסים וסוסונים שאני חולק עליכם,
אבל הדיבידנד הוא חלק זעיר ולפעמים זניח מההעכרות ליגור ולחבריה. ומבחינת מיסוי עדיף להעביר יותר עבור שכירת מבנים ושטחים ושכר עבודה לחברי יגור מאשר דיבידנד.
הדיבידנד הוא התוצאה הכספית הכי מזוקקת המעידה אם הפעילות הזו מסוגלת להעביר לבעלים רווח .שכר עבודהושכר דירה הן חלק מהוצאות העסק. ואם נשאר אחרי זה רווח שאפשר להעביר לבעלים זה המבחן
אתה טועה כי פה הבעלים מעביר לעצמו שכר דירה ודמי ניהול שונים ומקבל רווחים נקיים ממס לפני שורת הרווח הסופי והדיבידנד המדובר, שלא לדבר על משכורות לחברים שמהם גם מופרשים מיסים לבעלים
עם עסקים כל כך מצליחים כמו לגין והמשתלה לא ברור איך אנו עדיין נדרשים לשלם מיסים על מנת לקיים את אורחות חיינו.
בהמשך לדיווח המסכם של המזכירות לחודש יוני עולה כי ״קטר״ ההכנסות הינו הנדלן.
חישוב פשוט של אחוזים על פי הטבלה שחולקה בתאי הדואר מראה שמכל הכנסות הקיבוץ כ-58% ממיסים, 30% מנדלן, כ-9% מעסקי יגור שאינם נדלניים ו-3% מתאגידי יגור!
שמחתי לקרוא בדיווח הנ״ל שישנן יוזמות נדלניות נוספות.
איפה ניתן לקבל פרטים נוספים על תכנית פיתוח העסקים בראייה קדימה וספציפית על הנדלן?
החשש הגדול הוא שאפשרות להורדת מיסים בשנים הקרובות בלי יוזמה ופיתוח היא לא ריאלית.
אשמח לתגובה מעמית, מנוקי ומבועז.
קטר ההכנסות ביגור הוא שכר העבודה והפנסיה המבוים 80% ומעלה מהכנסות יגור נכון הנדלן יש לו משקל אך הוא בעיקרו בנוי על מבנים שנבנו לפני השינוי(פירות הנכסים כבר אמרנו?) אך מהדף שחילקו רואים שביצועי הנדלן היו נמוכים מאד בהשוואה לתכנית
לאנונימי 23: לגין בימיה הטובים כמעט לא העבירה דיבידנדים ליגור, ולמרות זאת פרנסה אותנו בכבוד על יד העברת שכר עבודה (שהיה גבוה מהנדרש) והעברות אחרות.
הכלל הוא פשוט: עדיף להעביר כספים על ידי תשלומים עבור שירותים או שכר דירה מאשר על ידי דיבידנדים, כי כך משלמים פחות מיסים..
תודה לאנונימי. הראייה היא פשוטה, מהן ההוצאות וההכנסות של יגור. ההכנסות של החברים ממוסות וזה חלק ארי מההכנסות של הקיבוץ. כן גם דיבידנדים נחשבים. אמנם קשה להסתכל על הקיבוץ כיחידה עסקית כוללת אבל זו הראייה הנכונה. וכן גם אולי קשה להסכים, אבל שורת הרווח היא תמצית העניין המספרת האם גוף מנוהל כהלכה ויכול לשרוד (או להישען על מקורות אחרים לתמיכה בהוצאות השוטפות וכך להוריד מיסים). היוזמות לשיפור הרווחיות יכולות להגיע משני כיוונים, התייעלות של תתי יחידות המרכיבות את עסקי הקיבוץ ויוזמות חדשות שיביאו הכנסות נוספות. רק בראייה כזו המיסים ירדו בטווח הארוך. ישנן מספר יוזמות ברוכות להתייעלות, חלקן ברורות לציבור, חלקן יותר על בסיס שמועות אבל הכיוון נראה כחיובי. כמובן גם פה שקיפות ברמה גבוהה יותר תעזור. החשש שלי שאין מספיק דגש ושקיפות לגבי יוזמות חדשות, מהן? למה הן? מה השיקולים? הנדלן ניתן כדוגמה מהסתכלות פשוטה על המספרים שהוצגו לציבור בשילוב הסתכלות על שורת הרווחֿ/הפסד של ״יזמות״ שנראה שלא קיימת. ודווקא ערך שלילי ביזמות היה מעודד…
מודה להתייחסות הוועד המנהל.
כלכלן חובב,
לגין בימיה הטובים לא העבירה דיבידנד משום שהיה שותף לדיבידנד והעבירה משכורות דמיוניות שלא תאמו את התפקיד וזה היה במקום דיבידנד. לגין העבירה מאז 2007 (קניית כל מניות לגין). עשרות מיליוני שקלים כדיבידנד אפילו יותר מאשר הרוויחה בשנים אלו ,מה שמלמד שנוסף למשכורות העתק לפני הרכישה גם העבירה דיבידנד מיתרותיה.
למערכת:
הסיפא של ההודעה של אבישי, בה הוא הביע דעתו על כישורי, כוונה לגופו של אדם (אמנם אלמוני) ולא לגופו של עניין. לדעתי היה מקום לצנזר אותה.
לאבישי:
התיחסתי לימים בהם דיבידנדים הופיעו בתכנית המשק (אם בכלל) תחת שם הקוד "הכנסות מיוחדות", והיוו חלק זניח מההעברות של לגין ליגור.
ולגופו של עניין – העובדה הפשוטה היא שעדיף להעביר כספים בצורת דמי שכירות ולא כדיבידנדים, משיקולי מס. כל המידע שאתה אולי יודע ואני לא יודע אינו רלוונטי לעניין זה.
————————
הערת המערכת:
בעניין התיחסותך לסיפא בדבריו של אבישי שכוונו לגופו של כותב –
אתה צודק. ערכנו בהתאם כדי שלא יהיו פוגעניים.
בברכה, המערכת
למערכת שלום
ההתייחסות לגופו של כותב עדיין מופיעה בהודעה של אבישי משעה 8:38 אתמול.
—————————-
ערכנו את התגובה מאתמול – 17:30.
כעת גם בזו מהיום 8:38 הורדנו את הפנייה לגופו של כותב.
בברכה,
המערכת.
כלכלן חובב הכנסות מיוחדות היו בתכנית המשק לפני שינוי וכללו בעיקר את התמורה בעד הפקעת האדמות. הדיבידנדים היום המועברים מלגין בע״מ לאחיג מהקמת התאגוד אינה פעולה ברת מיסוי. גם העברת השכר היום נעשית לפי המשכור של כל אחד ווגמרו הקומבינות
לכלכלן חובב ,המצב שבו המערכת לא מאפשרת להשיב לך ולהסביר כמה אתה טועה. כשדברי יפורסמו אולי תבין שאתה טועה ומודל השמועה מכרסם בנו בכל פה.
בסך הכל אתה בחרת את כינויך ובניגוד לי שכתבתי את שמי אתה לא ,והתייחסתי לכינוי שבחרת בו . גם לכנות עצמך בשם זה וגם להעלב זה משונה בלשון המעטה.
————————
הערת המערכת:
זכותו של מגיב לבחור לו (כמעט) כל שם אם איננו פוגעני וכו'. בנוסף זכותו גם לבקש לתקן כיתוב שאיננו לפי התקנון הפוגע בו ישירות.
בברכה,
המערכת
גדי היות ולמרות הכל פרסמת דבר עם הארותיך מין הראוי שתפרסם זאת בסכום התגובות להכל
———————————
תגובת גדי רביב: אין לי מושג למה אתה מתייחס. אנא מצא את הדרך להסביר לי
אבישי
אין כל בעייה עם זה שהשתמשת בכינוי שבחרתי בו. יש טעם לפגם בכך שהוספת מלים מקטינות שכולן שלך.
ולעצם העניין עד עכשיו לא סתרת את טענתי: שעדיף להעביר כספים ליגור בצורת שכר דירה וכו מאשר כדיבידנדים.
אין מה לסתור את דבריך השאלה היא אם יש אפשרות במיוחד היום שהשכר נקבע והוא אישי. וחוץ מזה דברים שאצטרך להסביר לך ממילא לא יאופשר לך להתפרסם לכן אם אתה רוצה לדעת בנושא ואתה לא מפחד התקשר אלי ואסביר לך בצורה ברורה מבלי שאצטרך לדעת אפילו מי אתה.
ודאי שיש אפשרות להעלות שכר דירה וכך להעביר יותר שכר דירה ופחות רווחים.
כלכלן חובב,
שכר הדירה וכל התשלומים הקבועים הם במחירים מקובלים.
קביעת שכר דירה שאינו מתאים למקום ולמבנה גם לא יאושר על ידי רואי החשבון של החברה והמאזן שלה עשוי להיפסל.
היום התאגוד גם העברת דיבידנדים לאחיג היא פעולה שאינה ממוסת כך למה כל הקומבינות שאתה מציע.
ברברן אם היית יודע מהו המרווח לשכר דירה שמשלמים תאגידים שונים בתוך יגור היית נוכח שהמחירים המקובלים יכוים להשתנות ועוד איך.
ולגבי דיבידנדים – מה שרלוונטי לנו הוא המיסוי של הרווחים שיועברו ליגור, לא לאחי"ג. חבל שאתה ואחרים לא מתייחסים למסים אלו..
חובב שמע. היות ואחי'ג ותאגידיו חייבים מיליונים ליגור אז הכסף שהגיע כדיוידנד לאחיג עובר ליגור כהחזר הלוואה שאינו ממוסה. ובאשר לשכר הדירה – עייפתי מלהשיב..
בלי קשר לעיניין מעבירים שכר דירה שכר עבודה אישית ארנונה ודמי שימוש. דיבידנד הם כספים מעל זה והניתנים אם יש יתרה ועל פי תקנון החברה. יש הבדל בין אז להיום שאז בה מעבר השכר בבלק והיינו ללא משטר תאגידי
היום במצב התאגידי התשלום העולה מן התאגיד לאחיג אינו בר מיסוי. כלומר מה שאולי התאפשר אז אינו קיים היום נקווה שלא אפסל ואז תוכל להבין מתשובתי מה אני חוב על דבריך
כלכלן חובב זה יופי, אבישי זה נהדר, אנונימי 666 גם טוב, אבל מה עם הצוות הרלוונטי לעניין?
נשמח לתגובה כלשהי. יכול להיות שמה שאני טוען בתגובות מעלה זה תלוש, יכול להיות שיש לכם הסברים מעולים, אבל רק דרך שיח ושקיפות נבין האם כך. חשוב שתגיבו להכל ולא למה שקל בתגובה או שפשוט אפשר לוותר על השופר הזה. נחמד לשמוע על עדכוני צחי כמה פעמים בשבוע. נשמח לאותה רמת עדכון על נושאים חשובים המשפיעים על חיינו כאן – הצלחת העסקים של יגור, הורדת מיסים ופירות הנכסים מיזע עמל כפינו.
יכול להיות שיש יותר מדי על השולחנות שלכם, שווה לבזר, להאציל סמכויות ולנהל. בטח יכול להוריד צוואר בקבוק ולעזור בהתקדמות לכיוון פוטנציאלי להורדת מיסים והעברת יותר אחראיות לחבר.
מיסוי גבוה = סבסוד גבוה = עניין קהילתי נמוך לשינוי המצב שכן לא מרגישים את חוסר היעילות בכיס האישי. שווה להתעורר. לא לעולם חוסן.
מסיונר יקר – האמת היא פשוטה: מיסוי גבוה נועד לסבסד רמת שירות גבוהה. למשל רמת החינוך הגבוהה והמסובסדת שיגור נותנת (למרות שבאופן אבסורדי דוקא קצבאות הילדים לא ממוסות).
נקודה טובה, פנסיונר, ואפשר להכליל אותה גם לקצבאות זקנה
יגור מסבסדת חזק גם חינוך לילדים וגם טיפול במבוגרים, ואשרינו שכך הוא.
אבל הדעת נותנת שלשם השגת המימון כך צריך היה למסות גם קצבאות זקנה וגם קצבאות ילדים.
ובאופן פלאי (כלומר על פי חוברת השינוי ירום הודה) משום מה דוקא הם פטורים ממס איזון.
משתוקק לשמוע הסבר סביר לכך.
אבל מדוע רמת הסבסוד היא בגובה 70%. למרות שבין המסובסדים הרבים כאלה שאין להם ילדים ונכדים בגיל הפעוטון. 50% לא מספיק?
לא יודע אם צריך לסבסד חינוך ב 50% או 70%, אבל האבסורד הוא שבזמן שהחינוך מסובסד כבד מתקציב הקהילה, קצבאות ילדים – שנועדו לממן את גידול וחינוך הילדים – לא נחשבות להכנסה לצורך מס איזון, כלומר לא משתתפות בסבסוד הזה.
חסר בכל הפרוטוקול שלכם התייחסות לתאגיד שפעם היה התאגיד הגדול ביותר שלנו ולפי כל מה ששומעים הפך להיות עוד תאגיד קטן אצלנו – המפעל בכניסה
לפי הסיפורים רק בתקופה הקצרה האחרונה התפטרו שם 2 דירקטורים
מעניין למה ויותר מכך מעניין למה אותם דירקטורים שהם אנשים שנבחרו על ידי אסיפת בעלי המניות לא מוצאים לנכון לדווח לנו על סיבותיהם להפסיק ולייצג אותנו
מישהו יודע לספר מה באמת קורה שם או שמעדיפים שלא נדע
עצוב
לעצוב שלום
אחד משני הדירקטורים נבחר שלא על ידי האסיפה אלא בדירקטוריון לגין שלא כחוק (צריך באסיפה) השני הוא אני וחובתי למסור הסיבות על פי חוק להנהלת אחיג. כתבתי להם מכתב ואני מצפה להזמנה אם זו לא תעשה אמצא דרך למסור באופן רשמי לציבור.
מי זאת חברת גרייט שייפ? לפי איזה נוהל ממנים לה דירקטורים?
אם למפעל יש רווח, הוא משלם עליו מס. הוא לא משלם מס על שכר דירה שהוא משלם.
ולכן עדיף שהמפעל יעביר פחות רווח (כלומר דיבידנד) ויותר שכר דירה (שעליו לא משלמים מס).
והחזר הלוואה הוא החזר הלוואה, לא דיוידנד.
אופס במקום "מעביר מס" צ.ל. "משלם מס"
———————
תוקן.
שבוע טוב לך,
המערכת.
ל-"עצוב", ול-אבישי שלום.
לפני שכתבתם את דבריכם שלעיל, חובה עליכם, או ע"י יו"ר אחי"ג, ליידע אותנו מי נמנה על אסיפת בעלי המניות של "לגין-אחזקות בע"מ".
להזכירכם :
זאת לא "אסיפת אגש:ח קיבוץ יגור", וזאת לא "אסיפת אגש"ח אחי"ג", וגם לא "הוועד המנהל של אגש"ח אחי"ג".
אז מי כן ? לכם, ול-יו"ר אחי"ג פתרונים.
ישראל
מה חובתי בדיוק ומדוע
אבישי שלום.
1.על פי "חוק החברות", דירקטורים ל-"לגין-אחזקות בע"מ", ממונים, אך ורק ע"י "אסיפת בעלי המניות" של "לגין-אחזקות בע"מ".
2.כל מה שאני שואל אותך, מאחר ונבחרת ל-דירקטור, כנ"ל, מי נמנה על האירגון- "אסיפת בעלי המניות של לגין-אחזקות בע"מ".
לעצובים ולכלכלנים אענה ביחד :
אבישי שורש שנבחר ע"י חברי יגור לכהן כדירקטור הביע רצון להפסיק את חברותו בדירקטוריון על רקע אי הסכמות בנושאים שונים , ויוזמן למסור את דבריו בישיבת אחי"ג .
הדירקטור השני שפרש הינו דירקטור חיצוני , על רקע רצון להגדיל את מספר חברי יגור בדירקטוריון .
לפי התקנון הישן של לגין מספר חברי הדירקטוריון חייב להיות בכפולות של שלושה חברים.
בשנת 2017 עו"ד שמלווה את לגין, יו"ר לגין שלמה תירוש , והדירקטור אבישי שורש ניסחו תוספות ותיקונים לתקנון החברה שיתאים לימינו אנו .
למרות שעברו כמעט שלוש שנים מאז בקשתו של אבישי מיו"ר לגין הישן והחדש לקיים דיון והצבעה על הנוסח החדש של התקנון , לא התקיים דיון בנושא .
בישיבת הדירקטוריון שנערכה ביום שלישי 18.8.20 החל הדיון בנושא התאמת והטמעת התיקונים בתקנון , ויימשך בישיבה הבאה בליווי עו"ד של החברה על מנת להביא לאישורו בהקדם האפשרי .
היום מכהנים בדירקטוריון שישה חברים : 4 חברי יגור 2 חיצוניים , וע קבלת הנספחים והתיקונים החדשים לתקנון ימשיך הדירקטוריון בהרכבו הנוכחי .
לנושא דיווידנד : נכון הדבר שדיווידנד נושא בחובו תשלום מס !!!
אתר יגור אינו המקום בו צריך לדון ולפרט את הדרכים להעברת דיווידנד , כל המעוניין לקבל הרחבה בנושא מוזמן להפגש איתי וארחיב בעניין .
נוקי את סיבות סיום תפקידי כדירקטור אתה יודע היטב וכבר זמן רב אני אומר לך שלא בטוח שאמשיך בדירקטוריון כדירקטור האחראי קודם כל לחברה
באשר לדיבידנד כאשר הוא עולה מלגין בע״מ לאחיג הוא אינו נושא מס
היות וחוב התאגידים ליגור גבוה אפשר באמצעות החזר חוב לקבל את הדיבידנד ביגור ללא מס כהחזר הלוואה
אבישי –
המס נגרע מהרווח לפני שהרווח עולה מלגין לאחי"ג, מפני שכל רווח ממוסה.
משכר דירה שמועבר מלגין ליגור לא נלקח מס.
דוגמה מספרית: אם למפעל היה רווח של מאה אלף שח נלקח ממנו מס הכנסה – נניח 25%. אז הרווח שלו אחרי מס הוא 75 אלף.
אם המפעל העביר את המאה אלף הנל ליגור כתוספת בשכר דירה אז היה לו אפס רווח והוא לא שילם מס, ויגור קבלה 100 אלף נוספים.
הערת המערכת: התגובה סוג של הערה אישית ולא עומדת בכללי האתר, ועם הכותב הסליחה
נוקי, אתה טועה ומטעה.
אבישי לא נבחר ע"י אסיפת "אגש"ח קיבוץ יגור" לכהן כ-דירקטור ב-"לגין-אחזקות בע"מ".
אסיפת "אגש"ח קיבוץ יגור", רק המליצה עליו בפני "אסיפת בעלי המניות" של "לגין-אחזקות בע"מ.
ככלל, מעצם היותה של "לגין-אחזקות נע"מ" חברת-בת של אגש"ח אחי"ג, אסיפת "אגש"ח קיבוץ יגור" מנועה, על פי "חוק החברות" לבחור ו/או למנות איזשהו ממלא תפקיד ב"לגין-אחזקות בע"מ.
זכות זו, שמורה אך ורק לאסיפת בעלי המניות של "לגין אחזקות בע"מ", שחיא אמורה להיבחר ע"י
אסיפת "אגש"ח אחי"ג".
שלום ישראל
אתה הוא זה שטועה ומטעה. בחירת דירקטוריונים לתאגידי אחי"ג – כולל לגין – צריכה להעשות על פי הנוהל שאושר באסיפת יגור עם הקמת אחי"ג.
הדבר הובהר היטב ב"סיכום הפניה" של המפקחת האזורית של האגף לאיגוד שיתופי שפורסם מעל אתר זה בעניין בחירת דירקטור ללגין. למשל, סעיף 9.1ד בסיכום זה אומר:
" יובהר כי החלטות האסיפה הכללית הנן החלטות מחייבות ועל האגודה לפעול על פיהן או לחילופין לפעול לשינוי ההחלטה. ועל כן, כל עוד לא החליטה אסיפה הכללית של הקיבוץ לשנות את הסעיף בנוהל הקובע כי לכל חברי הקיבוץ הזכות להשתתף באספות הכלליות של אחי"ג ,יש לפעול בהתאם להוראותיו ואין למנות חברי דירקטוריון/ועד הנהלה בתאגידי אחי"ג ללא אישור האסיפה הכללית של אחי"ג, שכאמור כוללת את כלל חברי הקיבוץ ואין למנות יו"ר דירקטוריון/יו"ר ועד שלא מתוך חברי הדירקטוריון/ הוועד "
תודה לנוקי על התשובה המפורטת והגלויה.
את המעט שהיה לי להגיד סיימתי.
שיהיה בהצלחה לכולנו.
חובב
דווקא לא אמרת מעט
קראתי למעלה (בפוסט של אבישי) "היות ואחי’ג ותאגידיו חייבים מיליונים ליגור אז הכסף שהגיע כדיוידנד לאחיג עובר ליגור כהחזר הלוואה שאינו ממוסה…."
מישהו יכול להסביר לי למה להחזיר הלוואה על ידי דיוידנד? דיוידנד הוא נרשם במאזן כרוח ולכן מחוייב במס ואילו החזר הלוואה הוא בכלל הוצאה מוכרת.
מנהל חשבון – להבנתי אתה צודק.
על פניו נראה שאם לגין רוצה להחזיר הלוואה ליגור הדרך הנכונה לעשות זאת היא… להחזיר את ההלואה, ולרשום את ההחזר כהוצאה של לגין.
לא נותר לי אלא להצטרף לשאלתך – למה להעלות את הכסף כדיוידנד לאחי"ג, ובדרך לשלם מס, ואז להשתמש בדיביבנד לאחר מס להחזר ההלואה.
הערת המערכת: לחבר המתעצב… רגשות תמיד לגיטימיים אבל לא כשהם מלווים או מצורפים לשמועות, הערות אישיות ורמזים, ולכן לא נוכל לפרסם. את הדברים
ועמך הסליחה
ראה תגובה למעלה